Gå til innhold

Intuitiv/billedlig tolkning av din situasjon. Les HI før du spør :)

Oppreist

Anbefalte innlegg

Oppreist skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner på sjalusi og ordet "misforstått" kommer opp hos meg. Har det noe gang vært noe du eller hun har snakket om som kan ha blitt misforstått mellom dere? Og som ikke er oppklart? Så kjipt å ha det slik du har det med henne og jeg må ærlig innrømme jeg ser en slags passiv aggressiv holdning fra hennes side. Sjalusi er også en ting, er du penere enn henne? mer vellykket? du aner ikke hvor ofte sjalusi mellom kvinner fører til uro og gruff som man bare merker som en slags distanse eller kjølighet. Så tygg litt på den og kjenn etter om det er noe der. Og hvis du kommer frem til et "ja" på det, så skal du, ved neste anledning skryte av henne, gi henne komplimenter, vise henne at du ser henne. Prøv så godt du kan å pøse på med godhet der hun gjør det motsatte, det vil ha en effekt, vent og se. Alt godt. 

Dette har jeg tenkt på. Om jeg kan ha sagt noe feil. Men lurer veldig på om svigermor kan ha noe med dette å gjøre? 

Anonymkode: cc0e3...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer prosjektet mitt på jobb til å bli vellykket og kommer jeg til å tjene nok til regninger og lån?

Anonymkode: 94e0f...c8d

Enkelt og greit: Ja og ja :) Go for it, du har det i deg. Alt godt. 

ps. kan ta litt tid, da, men jeg er ikke bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samboer, men vi bare bor sammen for barna sin del og pga økonomien.  
Har blitt betatt av en mann som er 6 år yngre enn meg, men aner ikke om han føler noe av det samme…Hvordan ser kjærlighetslivet mitt ut fremover?

Anonymkode: adaa3...f61

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aspetre skrev (6 minutter siden):

Hvor mange setninger bør spørsmålet være? Slik du ser tydeligere. Takker for svar

Lurer på om du kan se om jeg får en ny jobb snart? Sliter virkelig i jobben jeg står i nå og har sterkt behov for å skifte. Jeg søker så venter på svar fra noen jobb muligheter nå, og er spesielt en jeg har søkt på nå som jeg håper på positivt svar av

Tusen takk!

Det handler ikke om antall setninger, altså ;) men om info. Jeg må ha noe som gjør at jeg klarer connecte med dere. Alt er mye lettere face to face, for da kjenner jeg veldig mye i kroppen min, men når det er via skjerm, så må jeg ha noe som gjør at jeg får litt tak i hvem som spør og hvorfor....Klarer jeg ikke det, har det ingen hensikt å svare. 

Jobb: Jeg ser det du sier, du strever og har det ikke noe greit der du er. Aller helst ville du ha byttet for lenge siden, men du har stått i det og holdt ut. Det er bra du har søknader inne her og der og jeg ser et kommende intervju om ikke lenge. Om det er den du håper på, vet jeg ikke, men det er noe på gang. Et råd fra sidelinjen: ikke vær så ærlig med evt ny arbeidsplass at du sier for mye om hvordan du sliter nå. Ikke en gang om de spør om du trives eller om du har vært i konflikt på noe vis eller om miljøet er ok...Dette er et råd, ikke ut av det blå, men som en forvarsel. Går du inn i det, vil det trekke ned. Klarer du holde hodet hevet og helt overfladisk snakke om nåværende jobb, da er mye gjort. Hold ut, det kommer bedre tider. Alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på hvor det ble av deg ❤️

Jeg lurer jo på denne kjærligheten da... Har kjæreste, men føler vi hele tiden møter veggen.. Vil gjerne at det skal fungere, men vet ikke om det er meningen at det skal være oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppreist skrev (12 minutter siden):

Hehe, der så jeg du la til litt mer info. Fornuftig :) 

Da jeg leste det første du skrev, uten tilleggsinfoen som nå kom om mulig brudd, så tenkte jeg "her blir det brudd". Så det ante meg. Men det kan bli et tøft brudd, dersom det er det du ønsker, så tenk deg om noen ganger - hva har du, hva får du. Er det et annet menneske i bildet her? jeg får bare en fornemmelse av noe....du har et litt vanskelig valg å ta, men du kommer til å gjøre det som er rett for deg, bare bruk litt tid på dette. 

Jobb, har du krefter, økonomi, tid til å satse mer, så gjør det. Det vil gi avkastning på sikt. Å stå på stedet hvil har lite for seg og det vet du også. Har du derimot ikke det jeg nevner, pr nå, så legg en god plan for hvordan oppnå det på sikt. Du kommer dit. Alt godt til deg. 

Takk for svar og råd❤️ 

Ang kjærlighetsfronten, så er det ingen andre i bildet der. Hvis det var det du tenkte på 😊 (ikke fra min side ihvertfall) bare sliten og lei av forholdet vårt. Vi er ikke god på å kommunisere og han har en del egenskaper jeg ikke setter pris på, og som aldri kommer til å endres. Og jeg er nesten der at jeg har gitt opp og føler meg bare tom ift han akkurat nå.

Endret av Frk Iren :)
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poo skrev (5 minutter siden):

Har nettopp truffet en som virker perfekt for meg. Men er en stor aldersforskjell «feil» vei. Har vi sjanse til å lykkes?

Absolutt. Her er det lett å være på tynn is, for jeg har samme erfaring som deg personlig ;) så det er "lett" å gi et positivt svar. Men når jeg også kobler på deg, så sier jeg likevel det samme: Ja, la ikke dette bli en bekymring. Alder er et tall, dere er kompatible og har det fint sammen, hold fast på det og plei det. Alt godt til dere. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette har jeg tenkt på. Om jeg kan ha sagt noe feil. Men lurer veldig på om svigermor kan ha noe med dette å gjøre? 

Jeg pleier ikke svare på oppfølgingsspørsmål, men gjør unntak når jeg ser det hensiktsmessig. Ja, jeg tror du har rett i det, dessverre, men gå også inn i det jeg skrev i forrige kommentar. Dette kan snu, men det krever litt av deg (og mannen din). Har du noe uoppgjort med svigermor siden dette kommer opp? Ønsker deg alt godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har samboer, men vi bare bor sammen for barna sin del og pga økonomien.  
Har blitt betatt av en mann som er 6 år yngre enn meg, men aner ikke om han føler noe av det samme…Hvordan ser kjærlighetslivet mitt ut fremover?

Anonymkode: adaa3...f61

Turbulent, ser en virvelvind, du kan selv tolke det ;) neida, jeg skal si hva jeg kjenner på. Jeg kjenner en slags sorg over forholdet du er i nå, som om dere begge vet, uten at det blir satt ord på, om du skjønner. Dere funker som et team, men har mistet noe av gløden. Om det er mulig å få tilbake? ja, det er det, hvis dere begge ønsker det. 

At du nå er blitt betatt av en annen, er et symptom på situasjonen, samt at han andre er en flott fyr. Han vet ingenting/senser ingenting om dine følelser, så du må være god på å skjule det. Det betyr også at han ikke har tillatt seg å tenke på deg på den måten, fordi han ser på deg som opptatt. Her har du noen valg å ta, hvis du går for å være med samboer og satse på han, så vil det være lurt å gjøre en stor innsats for å få det glødende igjen. Går du ut, tror jeg dessverre likevel ikke det blir noe med han litt yngre fyren, det kjennes som han er opptatt på annet hold, om du skjønner. Alt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaySomething skrev (8 minutter siden):

Har lurt på hvor det ble av deg ❤️

Jeg lurer jo på denne kjærligheten da... Har kjæreste, men føler vi hele tiden møter veggen.. Vil gjerne at det skal fungere, men vet ikke om det er meningen at det skal være oss? 

Jeg husker deg :) Jeg måtte ivareta meg selv og mine en stund. Nå er jeg tilbake, så lenge jeg finner det for godt. 

Ja, jeg ser det som om dere er litt i stampe, noen fastlåste mønstre og gjentatt irritasjon fra begge kanter. Dere har hatt noen utfordringer som ikke helt har lagt seg? Trenger dere en kjæreste-weekend der dere snakker ut om dette og finner ut om det er verdt å fortsette eller ikke? Du er i tvil, han er tidvis i tvil men ikke så ofte som deg. Om det er meningen, vel, den meningen finner dere selv, men noen ganger kan jeg kjenne at det ikke er liv laga. I dette tilfellet, kan det bli veldig bra, men dere vil også begge to bli lykkelige med en annen, dersom det blir brudd. Kanskje det er lurt å starte med å kjenne godt etter: Hva vil du? hvem er du og får du være den personen 100% sammen med kjæresten, eller blir du begrenset? Det er viktig at du får være deg og utvikle deg. Følg meg på et lite eksperiment: Se for deg livet ditt fem år frem i tid. Se for deg hvordan du ser ut . Hvor bor du? Har du barn? hvem er ved din side? Ser du dere to i det bildet som dukker opp?Ja eller nei? vel, akkurat der har du svaret ditt. 

Alt godt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å sjå noko om framtidig familieforhold? Klarer vi å holde sammen etter mange år, og når barna flytter ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Så spennende dette høres ut! 😊 Jeg er singel, og har vært det veldig lenge, men det finnes en. Min store kjærlighet, tror jeg. Kan du se om det håp for oss? Eller finnes det kanskje en annen som er mer rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppreist skrev (19 minutter siden):

Jeg pleier ikke svare på oppfølgingsspørsmål, men gjør unntak når jeg ser det hensiktsmessig. Ja, jeg tror du har rett i det, dessverre, men gå også inn i det jeg skrev i forrige kommentar. Dette kan snu, men det krever litt av deg (og mannen din). Har du noe uoppgjort med svigermor siden dette kommer opp? Ønsker deg alt godt. 

Tusen takk❤️ Ja, vi har tatt avstand til henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du se noe om min situasjon med helse og jobb? Håpet kommer og går og jeg lurer sånn på noen ganger om det jeg holder på med vil gi resultater i livet mitt lenger fram eller ikke. Takk på forhånd om du finner ut at du vil svare meg 💖

Anonymkode: 74598...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan du se noe om min situasjon med helse og jobb? Håpet kommer og går og jeg lurer sånn på noen ganger om det jeg holder på med vil gi resultater i livet mitt lenger fram eller ikke. Takk på forhånd om du finner ut at du vil svare meg 💖

Ser at jeg nok var litt diffus her, så jeg legger til litt info:

Jeg har vært ute av jobb i tre år nå pga at jeg gikk på en smell. Har jobba ekstremt hardt med meg selv, men det er så mange lag i psyken som trenger bearbeidelse at jeg er redd jeg aldri kommer ut av dritten. Jeg har begynt å gjøre noen ting på hobbybasis som jeg drømmer om at skal gi meg en vei inn i en form for jobb. Ser du noe om dette - nytter det med det jeg holder på med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så snilt av deg å hjelpe så mange❤️  Jeg skal selge bolig og tenker å leie en periode. Håper å finne et sted hvor jeg kan trives og at jeg finner noe mer permanent på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (11 timer siden):

Hei, litt vanskelig å si noe om hvilken retning du bør gå, for jeg skulle gjerne visst om du mener innen jobb, kjærlighet, relasjoner....dette ble litt for diffust for meg, dessverre. Det jeg derimot kjenner på er at du har en liten "ryddejobb" å gjør i form av relasjoner i livet ditt, det er noen som stjeler din energi og som tidvis kan tynge deg/hindre deg fra å nå ditt fulle potensiale. Jeg vet ikke hvem dette er, men det gjør kanskje du? Du burde også utvikle dine kreative sider enda mer, samt ta deg tid til å tenke på bare deg, ikke alle andre hele tiden. Jeg vet ikke om dette gir noe som helst mening, men det er det jeg kjenner på her og nå. Alt godt. 

Takk for svar. Jeg skal definitivt utvikle de kreative sidene mer.
Jeg tenkte vel egentlig mest i retning av jobb når jeg spurte om retning. Beklager at jeg var litt diffus, men jeg tenkte at noen ganger gir det mer rom for å kjenne etter, enn om man er for konkret og nesten legger føringer i spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaselina skrev (20 timer siden):

Er det mulig å sjå noko om framtidig familieforhold? Klarer vi å holde sammen etter mange år, og når barna flytter ut?

Jeg ser at dere holder sammen, dersom dere begge ønsker det. Dere har alle forutsetninger for å klare det, men det vil komme et nokså stort tomrom og en tøff tid når dere blir alene i huset. Da er det tiden for å gjøre hyggelige ting sammen og passe på at det ikke blir platonisk mellom dere. 

Ellers ser jeg at en av dere trapper ned etterhvert, enten når det gjelder jobb eller fritids aktiviteter. En av dere har kjent på mitt høyt tempo. Kan det være deg? 

Jeg får ikke opp så veldig mye mer pr nå. Ønsker deg alt godt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...