Gå til innhold

"skal du bli stemoren min"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hva synes du kjæresten din bør svare når barnet ditt spør «skal du bli stefaren min?»?

Anonymkode: 19dfa...523

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt fair at du tenker det. Men synes allikevel det er fint å forbrede seg litt i tilfelle. 

Anonymkode: 8b2e9...386

Ingenting i veien med å forberede seg, jeg var bare uenig i at svaret som ble foreslått var lite pedagogisk å gi til en 11-åring☺️

Anonymkode: f9e80...480

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men, hva med å spørre barnas far, som kjenner disse barn godt? Det høres helt fjernt ut at 11 åringer skal spørre om noe slikt på første møte?

Lurer på hva kjæresten din tenker når du stiller ham dette spørsmålet 🤦‍♀️

Anonymkode: 7de3f...bf1

Du, kan du være helt ærlig nå. Du som svarer så frekt. Er det fordi "ste" er et sårbart tema? Hva er det som gjør at du har lyst å være så stygg? Har du bare en dårlig dag? 

Jeg har jo ikke svart deg på denne måten, og er ikke en person som generelt har et ønske om å være stygg med andre.  Jeg kunne tenkt meg å vite hva som gjør deg så sur. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hva synes du kjæresten din bør svare når barnet ditt spør «skal du bli stefaren min?»?

Hmm..

"Kansje det? Det hadde vært hyggelig tror jeg. "  

Skrevet

Slik jeg ser det. Er dere kjærester så si at dere er kjærester, er dere forlovet så kan du godt kalle deg stemor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hmm..

"Kansje det? Det hadde vært hyggelig tror jeg. "  

Herregud. Nei!  Sånn snakker man da slett ikke til barn om dette tema.     Første gang barna møter mors eller fars kjærester, så skal de introduseres som kjærester. Og bare det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du, kan du være helt ærlig nå. Du som svarer så frekt. Er det fordi "ste" er et sårbart tema? Hva er det som gjør at du har lyst å være så stygg? Har du bare en dårlig dag? 

Jeg har jo ikke svart deg på denne måten, og er ikke en person som generelt har et ønske om å være stygg med andre.  Jeg kunne tenkt meg å vite hva som gjør deg så sur. 

Ikke meg du siterer, men jeg tror vi er flere her som svarer deg litt «frekt» fordi du framstår så naiv og uvitende om barn. Når du kombinerer dette med å avvise et veldig bra forslag til svar på spørsmålet ditt, så blir vi kanskje litt oppgitt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg tror vi er flere her som svarer deg litt «frekt» fordi du framstår så naiv og uvitende om barn. Når du kombinerer dette med å avvise et veldig bra forslag til svar på spørsmålet ditt, så blir vi kanskje litt oppgitt.

Hvilke forslag har jeg avvist? 

Jeg har da ikke sagt nei til noen her. Jeg ønsket flere forslag. Det naive her er vel å avslutte tråden fordi man har fått Et stk godt forslag. 

Jeg tviler på at grunnen til at folk svarer stygt er det du beskriver, det er ikke normalt i noen omstendigheter å være stygg med en person man oppfatter som naiv, om man ikke har psychopat tendenser. Om du ikke tillegger dine meddebbattanter denne egenskapen da. Det hadde ikke jeg gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg forstår at jeg tråkket på noen tær med denne tråden. Men jeg ønsker altså å snakke om hvordan man kan svare barn på en fin måte uten å såre følelsene deres. Om dette gjør at du tenker jeg er en person som ikke bør omgås barn så får du bare tenke det. Jeg er ikke her for å slenge dritt og være frekk. 

Nei jeg føler ikke st du tråkket på tærne mine. Jeg bare vil at du skal skjønne st svaret ditt må avhenge av din relasjon med faren til barna. At du tenker vi er frekke, betyr vel mer at du ikke syns vi svarer som du ønsker? 
Vil du ha et råd? Ta det rolig, ikke lek lykkelig familie med en gang. La barna ha styringen med hvor fort dette går.

Anonymkode: b81dd...341

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Møtte selv barna til kjæresten for ca 8 mnd siden. Fikk aldri spørsmål om dette da vi møttes av noen av de, 5 og 7 år. 

Kom i hovedsak inn som hans kjæreste, skummelt for oss alle. 

Barnefar, barna og barnas venner identifiserer meg som stemor, selv om jeg ikke bruker det om meg selv. 

La barna ta det i sitt tempo, og om de skulle spørre vil jeg svart

- Ja, med tiden. Hva tenker du om det?

Anonymkode: 13d7b...824

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men du ts, hvorfor syns du dette er så frekt? 
Folk her prøver jo å svare på spørsmålet ditt. Å henvise til faren er et godt svar. 
Å ikke legge så mye i det, er da gode svar. De kommer høyst sannsynlig ikke til å spørre deg slik, du vil høyst sannsynlig overhodet ikke bygge noen forventninger angående samboerskap som du så må knuse, hvis noe, er de vel mer skeptiske, avmålte og bekymret for det (uavhengig av deg, de har jo ikke møtt deg før).  
Hvorfor tror du det er sannsynlig at så store barn spør deg de aldri har møtt før  rett ut om noe slikt, og ikke tar opp temaet deg, kjærester, samboerskap og evt flytting med faren sin hvis de har noe slikt på hjertet? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei jeg føler ikke st du tråkket på tærne mine. Jeg bare vil at du skal skjønne st svaret ditt må avhenge av din relasjon med faren til barna. At du tenker vi er frekke, betyr vel mer at du ikke syns vi svarer som du ønsker? 
Vil du ha et råd? Ta det rolig, ikke lek lykkelig familie med en gang. La barna ha styringen med hvor fort dette går.

Anonymkode: b81dd...341

Nei, men jeg får slengt etter meg at det er uhørt at jeg skal få lov å eksistere i en verden med barn og at marerittet er om jeg blir stemor til deres barn. Å si at jeg bare innbiller meg at dette er stygge svar er å manipulerende. Jeg er ikke født i går, forstår da at anonyme som skriver sånt ønsker å trolle og såre. Men du mener jeg skal ta det seriøst? 

Ellers takk for fint svar, synes mange har kommet med fine ting. Min intensjon er å vite hva jeg skal si om det dukker opp et slikt vanskelig spørsmål, og da er det ikke rett å si "nei har ikke planlagt å bli stemor altså jeg er bare kjæresten til pappa" 

Og så hakke på meg for at jeg er en idiot som tenker på sånt er litt lite fair, plutselig spør barnet. 

Jeg er enig i at man ikke skal "tro man er noe viktig for dem" og "at man bare er kjæreste" selvfølgelig er man bare det. Men jeg tenkte at det må gå an å snakke om dette uten å være så hatsk og slenge dritt. 

Stemonster podcasten er dritbra, anbefaler alle som ble sure av denne tråden å lytte. De fleste folk er varme mennesker som vil det beste for barna, og jeg er ikke annerledes der. 

Skrevet

Hadde det vært mime barn så hadde jeg likt at du gikk i dialog med dem og spurte dem om "vil du det, du da?" 

Inviter dem med på å snakke om det og bli kjent. Og vær ærlig, si at det er noe vi og de skal finne ut av, men akkurat nå kan vi være gode venner og ha det moro sammen allikevel. 

Det trenger ikke være så veldig avansert, bare det skjer på barnas premisser.

Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (8 minutter siden):

Hadde det vært mime barn så hadde jeg likt at du gikk i dialog med dem og spurte dem om "vil du det, du da?" 

Inviter dem med på å snakke om det og bli kjent. Og vær ærlig, si at det er noe vi og de skal finne ut av, men akkurat nå kan vi være gode venner og ha det moro sammen allikevel. 

Det trenger ikke være så veldig avansert, bare det skjer på barnas premisser.

Takk, enig her. Synes det er fin tanke å flytte fokuset over på hva barna tenker. 

Skrevet

Du kan da ikke svare på det...ingen vet jo det. Ikke at jeg tror de kommer til å spørre deg heller.. 

Svar at du er kjæresten til faren deres og at du gjerne vil bli kjent med deg. 

I

Anonymkode: f2288...747

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men jeg får slengt etter meg at det er uhørt at jeg skal få lov å eksistere i en verden med barn og at marerittet er om jeg blir stemor til deres barn. Å si at jeg bare innbiller meg at dette er stygge svar er å manipulerende. Jeg er ikke født i går, forstår da at anonyme som skriver sånt ønsker å trolle og såre. Men du mener jeg skal ta det seriøst? 

Ellers takk for fint svar, synes mange har kommet med fine ting. Min intensjon er å vite hva jeg skal si om det dukker opp et slikt vanskelig spørsmål, og da er det ikke rett å si "nei har ikke planlagt å bli stemor altså jeg er bare kjæresten til pappa" 

Og så hakke på meg for at jeg er en idiot som tenker på sånt er litt lite fair, plutselig spør barnet. 

Jeg er enig i at man ikke skal "tro man er noe viktig for dem" og "at man bare er kjæreste" selvfølgelig er man bare det. Men jeg tenkte at det må gå an å snakke om dette uten å være så hatsk og slenge dritt. 

Stemonster podcasten er dritbra, anbefaler alle som ble sure av denne tråden å lytte. De fleste folk er varme mennesker som vil det beste for barna, og jeg er ikke annerledes der. 

Ingen i denne tråden har rådet deg til å si «nei, jeg har ikke planlagt det altså». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

"skal du bli min stemor"? 

"det vet jeg ikke, jeg er bare pappas kjæreste men jeg vil bli kjent med deg." 

Hvor kjølig er ikke det da? Hadde du sagt det sånn selv? 

Det er et kjempefint svar😊

Anonymkode: aca97...239

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...