Gå til innhold

"skal du bli stemoren min"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møter barna til kjæresten første gang. Hva hadde du svart? De er 11. Vil møte barnas følelser på best mulig måte

Anonymkode: 8b2e9...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Jeg hadde svart «ja».

Skrevet

Skal du det da? Gifte deg, flytte sammen, tilbringe mye tid med de, eller er du bare kjæresten? Det har jo noe å si for hva du skal svare. 

Anonymkode: b81dd...341

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Syntes ikke der fremgår om de faktisk har sagt dette og du i etterkant lurer på om du svarte «riktig» eller om du forventer spørsmålet og vil forberede deg best mulig.

Hvis det er nr. 2 må du og faren avklare hva slags fremtid dere ser for dere og så får faren forberede ungene i forkant. Det er vel uansett ikke aktuelt å erklære at du er stemor første gang du møter de, snarere farens kjæreste som gjerne vil bli kjent med barna.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal du det da? Gifte deg, flytte sammen, tilbringe mye tid med de, eller er du bare kjæresten? Det har jo noe å si for hva du skal svare. 

Hei, du forstår ikke helt du? 

Jeg er ikke så synsk at jeg vet om vi gifter oss. Dette handler om hvordan man møter barn på en god måte når man blir seriøs med en mann. Sånne spørsmål kan komme, og da er det fint å ha klekka ut et fint svar, slik at jeg møter barnet på en fin måte. 

Skrevet
Blueturtle skrev (5 timer siden):

Syntes ikke der fremgår om de faktisk har sagt dette og du i etterkant lurer på om du svarte «riktig» eller om du forventer spørsmålet og vil forberede deg best mulig.

Hvis det er nr. 2 må du og faren avklare hva slags fremtid dere ser for dere og så får faren forberede ungene i forkant. Det er vel uansett ikke aktuelt å erklære at du er stemor første gang du møter de, snarere farens kjæreste som gjerne vil bli kjent med barna.

Ja hva skal man si da?  Møter man barna er det så klart en ting at jeg og far ønsker å bli en familie en gang, og barn kan finne på å spørre om sånt helt plutselig, tenker du ikke?

Jeg er opptatt av å formulere meg på en måte som ikke sårer barnets følelser. Hvordan hadde du ønsket at dine barn ble møtt av pappas kjæreste? 

Skrevet
Blueturtle skrev (5 timer siden):

Det er vel uansett ikke aktuelt å erklære at du er stemor første gang du møter de, snarere farens kjæreste som gjerne vil bli kjent med barna

"skal du bli min stemor"? 

"det vet jeg ikke, jeg er bare pappas kjæreste men jeg vil bli kjent med deg." 

Hvor kjølig er ikke det da? Hadde du sagt det sånn selv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat det hadde jeg svart ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er et perfekt svar på et slikt spørsmål.

Anonymkode: 19dfa...523

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig. Synes ikke det var verken kjølig eller avvisende, men ærlig. Hva hvis TS svarer ja, men det blir slutt? Da har hun løyet til barnet :P 
Tror jeg ville spilt ballen over til far. Det er hans ansvar å snakke med barna om sånne ting så tidlig i forholdet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke så synsk at jeg vet om vi gifter oss. Dette handler om hvordan man møter barn på en god måte når man blir seriøs med en mann. Sånne spørsmål kan komme, og da er det fint å ha klekka ut et fint svar, slik at jeg møter barnet på en fin måte. 

Er det mulig å svare så frekt når du stiller et uklart spørsmål? Bare dette håpløse svaret i seg selv får deg til å fremstå som lite rustet til å omgås folk på en trivelig måte på generell basis, enda mindre barn.

Anonymkode: eb67d...aa3

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mulig å svare så frekt når du stiller et uklart spørsmål? Bare dette håpløse svaret i seg selv får deg til å fremstå som lite rustet til å omgås folk på en trivelig måte på generell basis, enda mindre barn.

Anonymkode: eb67d...aa3

Det er absolutt ikke håpløst. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker. Tenker det finnes et mer pedagogisk svar enn det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er snarere du som ikke forstår. Har du virkelig ikke hjernekapasitet til å skjønne at du ikke kan si at du blir stemor om du ikke faktisk blir det? Fram til du vet  hva slags status du får i familien, så er du vel bare Karen, pappas venninne/kjæreste? Og så er du bare en trygg ekstra voksenperson som barna forholder seg til. 
Det er ikke mer komplisert enn det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er snarere du som ikke forstår. Har du virkelig ikke hjernekapasitet til å skjønne at du ikke kan si at du blir stemor om du ikke faktisk blir det? Fram til du vet  hva slags status du får i familien, så er du vel bare Karen, pappas venninne/kjæreste? Og så er du bare en trygg ekstra voksenperson som barna forholder seg til. 
Det er ikke mer komplisert enn det. 

Jeg forstår at jeg tråkket på noen tær med denne tråden. Men jeg ønsker altså å snakke om hvordan man kan svare barn på en fin måte uten å såre følelsene deres. Om dette gjør at du tenker jeg er en person som ikke bør omgås barn så får du bare tenke det. Jeg er ikke her for å slenge dritt og være frekk. 

Skrevet

Tipper de evt spør faren om det, ikke deg direkte. 11-åringer er ikke småbarn, de vet forskjell på stemor og kjæreste. Og mor og dater og venner osv. 

Anonymkode: 4ca46...749

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg forstår at jeg tråkket på noen tær med denne tråden. Men jeg ønsker altså å snakke om hvordan man kan svare barn på en fin måte uten å såre følelsene deres. Om dette gjør at du tenker jeg er en person som ikke bør omgås barn så får du bare tenke det. Jeg er ikke her for å slenge dritt og være frekk. 

Og du har fått et svar litt lenger oppe som lyder helt perfekt i ørene til oss som har barn selv. Noe det virker som du ikke har.

• Liker 4
Skrevet

Jeg  blir fot deg akkurat det du vil jeg skal være.og nå har jeg veldig lyst til å bli kjent med deg.

Anonymkode: 3ea71...b1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg  blir fot deg akkurat det du vil jeg skal være.og nå har jeg veldig lyst til å bli kjent med deg.

Anonymkode: 3ea71...b1a

Så teit. Og direkte løgn. 

Anonymkode: 7de3f...bf1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...