AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Del Skrevet 16. september 2022 Tror jeg så det i en Indianer Jonas film. Er det bare tull, eller funker det faktisk? Anonymkode: 54f89...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. september 2022 #2 Del Skrevet 16. september 2022 Du ville blitt klemt, forbrent og kvalt i kjøleskapet, før du ville blitt drept av strålingen fra bomben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Del Skrevet 16. september 2022 Du lærer også svært mye om moderne romfart og utenomjordisk liv ved å se Allen-filmene. Det er også helt sant at alle biler eksploderer dersom de krasjer hardt nok til at en airbag utløses, i enorme flammehav. Andre fakta er feks at du har mindre sjanse for å bli skutt hvis navnet ditt blir skrevet i større bokstaver enn andres navn. Fonten beskytter deg. Og Gary Oldman er Dracula, det har jeg også lært på film. Anonymkode: 1ec2c...b87 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Del Skrevet 16. september 2022 Hva er det egentlig å overleve? Jeg ville heller dødd med resten av familie og verden. 😳 Anonymkode: c37f2...b82 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 16. september 2022 #5 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror jeg så det i en Indianer Jonas film. Er det bare tull, eller funker det faktisk? Anonymkode: 54f89...a7a Det er radioaktivt og ubeboelig i områder rundt Tsjernobyl fremdeles. En atombombe er ikke over helt plutselig. Om du så var to døgn i et stort kjøleskap siden du tok med surstofftank og varme klær, så ville absolutt alt utenfor kjøleskapet vært radioaktivt i overskuelig fremtid. Her har du valget mellom å dø raskt eller å dø langsomt og smertefullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 theTitanic skrev (På 16.9.2022 den 19.56): Det er radioaktivt og ubeboelig i områder rundt Tsjernobyl fremdeles. En atombombe er ikke over helt plutselig. Om du så var to døgn i et stort kjøleskap siden du tok med surstofftank og varme klær, så ville absolutt alt utenfor kjøleskapet vært radioaktivt i overskuelig fremtid. Her har du valget mellom å dø raskt eller å dø langsomt og smertefullt. Dette stemmer ikke helt. Hvis du er langt nok unna sentrum av eksplosjonen til å ikke bli tilintetgjort, så kan et kjøleskap beskytte deg mot sjokkbølgen som kan være direkte skadelig for en menneskekropp, eller kan sprenge ut vinder og slenge gjenstander rundt. Tsjernobyl var ikke en atombombe, det var en reaktornedsmeltning. Kan ikke sammenlignes direkte. I Hiroshima og Nagasaki var mesteparten av radioaktiviteten borte etter noen dager. Anonymkode: 6397b...826 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette stemmer ikke helt. Hvis du er langt nok unna sentrum av eksplosjonen til å ikke bli tilintetgjort, så kan et kjøleskap beskytte deg mot sjokkbølgen som kan være direkte skadelig for en menneskekropp, eller kan sprenge ut vinder og slenge gjenstander rundt. Tsjernobyl var ikke en atombombe, det var en reaktornedsmeltning. Kan ikke sammenlignes direkte. I Hiroshima og Nagasaki var mesteparten av radioaktiviteten borte etter noen dager. Anonymkode: 6397b...826 Ja, stemmer godt dette. Det er noe helt annet med en atomvåpen enn med nedsmelting. I en atombombe vil det være relativt lite radioaktivt materiale igjen etter at det har detonert, og etter et par regnskyll vil det ikke være noen særlig fare. Jeg vet ikke hvor langt unna sjokkbølgen er dødelig eller veldig skadelig, men jeg mistenker at det ikke er så mye lenger unna enn der andre effekter når? Dette blir veldig teoretisk og egentlig hadde det vært interessant å vite, men jeg mistenker at kjøleskap har begrenset nytteverdi om du skulle være uheldig og være i nærheten av en atombombe....? Anonymkode: f690e...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 11. oktober 2022 #8 Del Skrevet 11. oktober 2022 Kjøleskapet mitt er nesten alltid fullt av mat uansett, hadde ikke fått plass der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 Var det ikke mythbusters som sjekket ut den teorien? At det i såfall må være et sånt gammelt kjøleskap med 40cm tykk dør Anonymkode: eb81c...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 NUKEMAP by Alex Wellerstein (nuclearsecrecy.com) denne er litt morsom. Her kan du legge inn steder og velge mellom forskjellige atombomber som finnes for å finne ut hvor stort skadeomfang det blir. Fat Man og Little Boy ville ikke engang utslettet hele Oslo. Anonymkode: e3d3b...415 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 6.35): Ja, stemmer godt dette. Det er noe helt annet med en atomvåpen enn med nedsmelting. I en atombombe vil det være relativt lite radioaktivt materiale igjen etter at det har detonert, og etter et par regnskyll vil det ikke være noen særlig fare. Jeg vet ikke hvor langt unna sjokkbølgen er dødelig eller veldig skadelig, men jeg mistenker at det ikke er så mye lenger unna enn der andre effekter når? Dette blir veldig teoretisk og egentlig hadde det vært interessant å vite, men jeg mistenker at kjøleskap har begrenset nytteverdi om du skulle være uheldig og være i nærheten av en atombombe....? Anonymkode: f690e...0f0 Ca 1 km, hvis man skal regne ut ifra størrelsen på luftbårne atomvåpen. Så lenge man er utenfor trykkbølgen så vil man fint kunne klare seg så lenge man holder seg i rom uten vindu (kjeller, baderom ect) i en uke ish, kortere hvis det har regnet mye. Man kan så bevege seg ute med tette klær og godt dekke over luftveier, feks regnklær tapet med gaffa. Anonymkode: c8fd0...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 6. november 2022 #12 Del Skrevet 6. november 2022 Er du den samme som lurte på hva som skjer hvis en atombombe lander på en maur? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå