AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Del Skrevet 16. september 2022 Har i årevis slitt med rødhet rundt nese og kinn men ganske diffust så jeg har ikke skjønt det var rosacea. Nå har to hudleger sagt det til meg at jeg har det, men jeg fikk ingen råd eller tips??? Fikk en krem som heter rozec men den fikk jeg kviser av så da veier ikke den ulempen opp for fordel. Jeg har ikke kjemperød hud men litt sånn at det ser ut som urenheter uten å være urenheter. Vet at noen får værre symptomer av div ting som mat, trening, kulde osv så kan noen guide meg i hva som trigger og som roer huden? Gjerne også tips til produkter men mest ute etter forebyggende tips Noen som har tatt laser forresten? Anonymkode: e8372...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Del Skrevet 16. september 2022 Cicaplast baume b5, roer huden min skikkelig! Så den anbefales. Anonymkode: c2692...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Cicaplast baume b5, roer huden min skikkelig! Så den anbefales. Anonymkode: c2692...401 Den er vel ikke til ansikt? Anonymkode: 02fac...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har i årevis slitt med rødhet rundt nese og kinn men ganske diffust så jeg har ikke skjønt det var rosacea. Nå har to hudleger sagt det til meg at jeg har det, men jeg fikk ingen råd eller tips??? Fikk en krem som heter rozec men den fikk jeg kviser av så da veier ikke den ulempen opp for fordel. Jeg har ikke kjemperød hud men litt sånn at det ser ut som urenheter uten å være urenheter. Vet at noen får værre symptomer av div ting som mat, trening, kulde osv så kan noen guide meg i hva som trigger og som roer huden? Gjerne også tips til produkter men mest ute etter forebyggende tips Noen som har tatt laser forresten? Anonymkode: e8372...c09 Trigger for meg: melk (egentlig de fleste meieriprodukt utenom yoghurt naturell og seterrømm), badstu, rødvin. Roer: meditasjon (vet ikke hvorfor!), fet krem uten parfyme og masse grønn te. Anonymkode: 55aad...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trigger for meg: melk (egentlig de fleste meieriprodukt utenom yoghurt naturell og seterrømm), badstu, rødvin. Roer: meditasjon (vet ikke hvorfor!), fet krem uten parfyme og masse grønn te. Anonymkode: 55aad...772 Kan skrive under på at det ble ekstremt mye bedre når jeg kuttet ut melk. Anonymkode: e0b88...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Del Skrevet 16. september 2022 The ordinary- Azelaic Acid Suspension 10%. Den eneste kremen jeg har funnet så langt som gir noe umiddelbar virkning. Rimelig også. Anonymkode: b9f5e...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): The ordinary- Azelaic Acid Suspension 10%. Den eneste kremen jeg har funnet så langt som gir noe umiddelbar virkning. Rimelig også. Anonymkode: b9f5e...5b0 Går du fra feks rød nese til «vanlig» nese umiddelbart med den kremen? Anonymkode: 02fac...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Del Skrevet 17. september 2022 CeraVe Foaming Cleanser! Bruker den spesielt når huden er rød/irritert pga niacinamid i denne. Krem med niacinamid (eksempel) kan sikkert være hjelpsomt også om du føler du trenger litt ekstra. Denne solkremen hjelper med å fjerne (eller i det minste dempe) rødheter i huden min. Funker godt for å dempe skikkelig røde kviser/merker, så hvis du er mer rosa-ish i ansiktet så kan den nøytralisere litt der også. Unngå alkohol og masse parfyme i produktene iallefall. Og allergener om mulig. Viktig å holde huden hydrert slik at den ikke blir irritert attpå. CeraVe hjelper med å bygge opp huden, så anbefaler å bruke et eller flere produkter (cleanser, lotion) fra dem! Anonymkode: 1a17e...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har i årevis slitt med rødhet rundt nese og kinn men ganske diffust så jeg har ikke skjønt det var rosacea. Nå har to hudleger sagt det til meg at jeg har det, men jeg fikk ingen råd eller tips??? Fikk en krem som heter rozec men den fikk jeg kviser av så da veier ikke den ulempen opp for fordel. Jeg har ikke kjemperød hud men litt sånn at det ser ut som urenheter uten å være urenheter. Vet at noen får værre symptomer av div ting som mat, trening, kulde osv så kan noen guide meg i hva som trigger og som roer huden? Gjerne også tips til produkter men mest ute etter forebyggende tips Noen som har tatt laser forresten? Anonymkode: e8372...c09 Rosacea Norge kan kanskje gi deg informasjon? De selger også noen få produkter, men jeg ser at de ofte blir utsolgt. Anonymkode: 55aad...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Del Skrevet 17. september 2022 avene. syns den serien er best . på apotek Anonymkode: c36d6...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Del Skrevet 18. september 2022 Dytt Anonymkode: 02fac...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #12 Del Skrevet 19. september 2022 Skriver under på cicaplast baume b5 på kveldstid! Helt fantastisk;) På dagtid bruker jeg La roche posay dermallergo cream! Bruk minst mulig i ansiktet ditt, det er det beste rådet jeg kan gi. Har hatt rosacea siste 10 årene, heldigvis ikke verst rammet, men det er der allikevel. Når nesa er rød på det verste har jeg fått soolantra av legen og nesa er normal etter noen dager. Anonymkode: 19a0f...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #13 Del Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 22.26): Den er vel ikke til ansikt? Anonymkode: 02fac...d89 Den kan du fint bruke i ansiktet. Anonymkode: 19a0f...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå