sunshineinmypocket Skrevet 17. september 2022 #41 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dyr på kollektiv transport burde ikke være lovlig med unntak av blindehunder. Anonymkode: a5d66...a9c Hva mener du dyreeiere som ikke har bil skal gjøre da? Hvordan skal de f.eks få hunden eller katten til veterinær? 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #42 Skrevet 17. september 2022 Jeg lurer også på hvorfor i all verden du tar buss med et barn i rullestol, de får jo gratis skyss/taxi til og fra skolen. Anonymkode: 6cc69...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #43 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan vel diskuteres. I en hverdag med ganske kort tid på en trikk og få stopp, står man ikke og diskuterer en liste. Og jeg tenker TS må faktisk tilrettelegge mer for det hvis det er så ille for barnet. At det har så sterke allergier at det får nedsatt livskvalitet, så bør man kanskje ikke ta kollektivt. Anonymkode: 27ee6...c16 og for alt vi vet så gjør muligens TS det allerede, men så var det akkurat denne situasjonen som skjedde nå ... av forskjellige grunner. Kanskje TS vanligvis ikke tar kollektiv transport, men var nødt til det akkurat da. got2go skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke? Hundeeier hadd elike mye rett til å stå der som dere. Dersom det er et problem for dere, så må dere flytte dere. Ikke forlang at andre må gjøre det. Han hadde faktisk ikke det. Hvis det er til ulempe så er det hunden som må vike for et barn i rullestol. Fikk du med deg at barnet satt i rullestol? Da sannsynligvis på HC-plassen. Vanskelig å få flyttet seg. Det var enklere for en person med hund, med friske ben på både to- og firbeint, å flytte seg fordi en mor spør om det er greit å flytte seg fordi barnet hennes er allergisk. Skjønner ikke de av dere i denne tråden som mener at hundeeier hadde full rett til å være drittsekk overfor en unge i rullestol. Når det gjelder allergimedisin til barnet - eller allergimedisin generelt - så bør en som er så allergisk ta medisin hver dag fordi man aldri vet hva man kommer ut for. Anonymkode: 206b5...519 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #44 Skrevet 17. september 2022 2 hours ago, sunshineinmypocket said: Hva mener du dyreeiere som ikke har bil skal gjøre da? Hvordan skal de f.eks få hunden eller katten til veterinær? De kan ta taxi. Sykeste ironien i at man forventer at et barn i rullestol skal ta taxi overalt, med alt av venting og uforutsigbarhet det fører til (for tro meg, den taxiordningen er mange steder RÆVA, med barn som ikke kommer seg på skolen!!), men en voksen med velfungerende bein og hund kan ikke det?? 🙄 Anonymkode: 84e82...8e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #45 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan ta taxi. Sykeste ironien i at man forventer at et barn i rullestol skal ta taxi overalt, med alt av venting og uforutsigbarhet det fører til (for tro meg, den taxiordningen er mange steder RÆVA, med barn som ikke kommer seg på skolen!!), men en voksen med velfungerende bein og hund kan ikke det?? 🙄 Anonymkode: 84e82...8e2 Barn i rullestol får jo sponset taxi til skole ol. Folk med dyr får ikke det. Anonymkode: 6159b...eed 2
Maleficenta Skrevet 17. september 2022 #46 Skrevet 17. september 2022 sunshineinmypocket skrev (4 timer siden): Hva mener du dyreeiere som ikke har bil skal gjøre da? Hvordan skal de f.eks få hunden eller katten til veterinær? da bør de ikke ha dyr dersom de ikke har mulighet for bil 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #47 Skrevet 17. september 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Veldig bra innlegg, litt imponert over jobben du har gjort med å finne fram alle linker. 👍 Anonymkode: 206b5...519 Takk 😊 Linkene gikk kjapt å finne. Jeg bor i Oslo og har ikke bil, så det blir kollektivtransport på meg. Der har jeg vært vitne til mye ego-oppførsel på en del passasjerer når det gjelder å gi plass til de som sitter i rullestol eller har med barnevogn; jeg har også sett de som ikke viser hensyn overfor hunder. Så jeg kan skjønne frustrasjonen hos hundeeire, men som noen påpekte tidligere i tråden: Kollektivtransporten er prioritert mennesker framfor dyr. Men det virker som om en del hundeeiere ikke skjønner dét, siden de selv setter sin hund høyere enn tilfeldige mennesker. Og når det blir fullt og trangt på kollektivtransporten, oppstår det fort gnisninger. Men jeg har ennå til gode å se bussjåfører kjøre fra passasjerer på holdeplassen fordi de hadde med hund - dét har jeg sett skje med passasjerer i rullestol. Jeg har også hørt om blinde som blir stående på buss- eller taxiholdeplasser uten å få bli med, og selv vært vitne til taxisjåfør som bent fram nektet å ta med en rullestolbruker i maxitaxi; til tross for at taxien var forhåndsbestilt og -betalt, og det var varslet om at en av passasjerene brukte rullestol og hadde med seg folk til å hjelpe. Det var en av gangene i mitt liv jeg ble skikkelig, skikkelig sinna, jeg eksploderte fullstendig. Folk som er gangføre og som selv har valgt å ha hund, har det lettere enn de som enten er født med, eller pga. sykdom/skade, har fått redusert bevegelighet. Så det må gå an å tenke litt på de som har langt mer å stri med enn det en selv har. Anonymkode: 8d525...a9d 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #48 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 16.27): Dyr på kollektiv transport burde ikke være lovlig med unntak av blindehunder. Anonymkode: a5d66...a9c Enig. Jeg er glad i hunder, men synes hunder/dyr på buss er en uting. (Har dyr selv) Anonymkode: 08721...4bc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #49 Skrevet 17. september 2022 sunshineinmypocket skrev (8 timer siden): Hva mener du dyreeiere som ikke har bil skal gjøre da? Hvordan skal de f.eks få hunden eller katten til veterinær? Jeg har katt , men ikke bil. Ordner meg privat skyss, evt ringer taxi og opplyser at jeg har katt i bur de gangene jeg drar til dyrlege og evt kattepensjonat. Det må man tenke på før man anskaffer seg dyr. Hadde aldri tatt med katten på bussen med tanke på folk med allergi osv. Anonymkode: 08721...4bc 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå