AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Del Skrevet 16. september 2022 Hei. Prøver å finne ut navnet på en parfyme som jeg har luktet før, men vet ikke hvordan flasken ser ut. Det er en litt søt duft, og tror ikke de har den på for eksempel kicks, så da er den ikke en av de nyeste parfymene. Den har vertfall eksistert i 4 år. Har lagt merke til at det er mange som bruker den parfymen, når jeg har gått på kjøpesenter osv. Noen som vet? Anonymkode: 335d7...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Del Skrevet 16. september 2022 Hvordan i alle dager forventer du at andre folk skal vite dette, på så tynt og lite grunnlag som du oppgir? En parfyme som lukter søtt? Det er alt!? Det er hundrevis av parfymer der ute. Når du ikke en gang kan beskrive flasken er det jo håpløst. Du får bare gå innom et parfymeri med godt utvalg og så sniffe og lukte deg frem på flaskene de har. Kanskje du kjenner igjen og finner den riktige. Anonymkode: 85c9a...74f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Del Skrevet 16. september 2022 YSL Libre har vært pop de siste årene. Også de søte fra Juicy Couture. Mars Jacobs Daisy og Gucci Flora er også typiske som har vært i trend. Kanskje begynne der? Gå i parfymeri og lukt på de. Så kan vi sirkle oss inn sammen med deg? Mange her inne som kan MYE om parfymer og morsomt å se om vi kan løse dette 🕵🏻♀️ Anonymkode: 69af3...2ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 16. september 2022 #4 Del Skrevet 16. september 2022 Følger av ren nysgjerrighet🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. september 2022 #5 Del Skrevet 16. september 2022 Hva mer enn søtt? Epler? Blomster? Vanilje? Trenger litt mer 😅 Foreslår Baccarat Rouge eller Tinharé, jeg. Like sannsynlig som mye annet. Kanskje du kan kjøpe testere på Finn på de som er foreslått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 16. september 2022 #6 Del Skrevet 16. september 2022 Spør som hun over meg, hva mer enn søtt lukter den? Er den fruktig søt eller blomstrende søt, lukter den vanilje eller karamell, eller noe helt annet? Parfymer som er søte eller søtlige som jeg vet har vært mye brukt de siste årene er - Prada Candy - Lancome La Vie Est Belle - Valentino Donna Born in Roma Ellers har Rituals en del søte parfymer, så du kan kanskje ta turen dit og sjekke deres parfymer også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 16. september 2022 #7 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Prøver å finne ut navnet på en parfyme som jeg har luktet før, men vet ikke hvordan flasken ser ut. Det er en litt søt duft, og tror ikke de har den på for eksempel kicks, så da er den ikke en av de nyeste parfymene. Den har vertfall eksistert i 4 år. Har lagt merke til at det er mange som bruker den parfymen, når jeg har gått på kjøpesenter osv. Noen som vet? Anonymkode: 335d7...3c9 Viva la juicy er helt nyydelig🤍 Lukter søtt. Karamell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 16. september 2022 #8 Del Skrevet 16. september 2022 Eller kanskje Ariana Grande sin Cloud? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. september 2022 #9 Del Skrevet 16. september 2022 Elle Melle skrev (1 minutt siden): Eller kanskje Ariana Grande sin Cloud? Det sies at den ligner på Baccarat Rouge 540 og Tinharé. Så sånn sett kan hun ha kjent alle tre ved forskjellige anledninger og at de ligner på hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 16. september 2022 #10 Del Skrevet 16. september 2022 Siden TS ikke vet hvordan flakongen ser ut: Hvor luktet du på den? Hvis det var en parfymeprøve - hvor fikk du tak i den? Var det noen form for reklame for parfymen? Hva var notene? Topp-, hjerte-, og bunnote? Eller - hvordan luktet den når du først tok den på, og hvordan luktet den etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Del Skrevet 16. september 2022 Escada Anonymkode: b39ec...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan i alle dager forventer du at andre folk skal vite dette, på så tynt og lite grunnlag som du oppgir? En parfyme som lukter søtt? Det er alt!? Det er hundrevis av parfymer der ute. Når du ikke en gang kan beskrive flasken er det jo håpløst. Du får bare gå innom et parfymeri med godt utvalg og så sniffe og lukte deg frem på flaskene de har. Kanskje du kjenner igjen og finner den riktige. Anonymkode: 85c9a...74f Tenkte at hvis det er mange som bruker den, så er det kanskje flere som nevner den parfymen. Har prøvd å luktet på mange parfymer på et parfymeri, men fant den ikke. Derfor skrev jeg dette innlegget Anonymkode: 335d7...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Del Skrevet 16. september 2022 Skogkatten skrev (4 timer siden): Spør som hun over meg, hva mer enn søtt lukter den? Er den fruktig søt eller blomstrende søt, lukter den vanilje eller karamell, eller noe helt annet? Parfymer som er søte eller søtlige som jeg vet har vært mye brukt de siste årene er - Prada Candy - Lancome La Vie Est Belle - Valentino Donna Born in Roma Ellers har Rituals en del søte parfymer, så du kan kanskje ta turen dit og sjekke deres parfymer også. Den lukter ikke blomster eller vanilje, men kanskje litt mer fruktig. Vet vertfall at det ikke er valentino eller lancome parfymen. Har lurt på om det kan være en av victoria secret mistene, men usikker. Anonymkode: 335d7...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg tror det er Brut eller Old Spice. Anonymkode: 1ee25...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 16. september 2022 #15 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den lukter ikke blomster eller vanilje, men kanskje litt mer fruktig. Vet vertfall at det ikke er valentino eller lancome parfymen. Har lurt på om det kan være en av victoria secret mistene, men usikker. Anonymkode: 335d7...3c9 Da foreslår jeg at du undersøker parfymene til Escada nærmere. Taj Sunset for eksempel, det er en parfyme som først ble lansert for en del år siden, men som fortsatt er populær. Disse du nevner fra Victoria's Secret har jeg ingen kjennskap til, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men du finner sikkert dem på Fragrantica, og kan lese mer om dem der. Da får du i alle fall en viss ide om hvilke som er fruktige og ikke. Andre muligheter kan kanskje være Hugo Boss Alive og Marc Jacobs Perfect. Jeg har inntrykk av at begge er parfymer som mange liker. Eventuelt kan du søke på duftnoter på Fragrantica, de fruktige notene er samlet under en kategori: https://www.fragrantica.com/notes/ Om du lukter den på andre hele tiden, er det i alle fall nærliggende å tro at det er en parfyme som er lett tilgjengelig i butikk, og som ikke ligger i en voldsomt høy prisklasse. Men husk, at om du lukter den på andre, så får du ikke nødvendigvis samme duft rett ut av en flaske på parfymeri. Parfymer utvikler seg over tid, og de fleste du møter på gata har nok ikke sprayet seg for bare noen sekunder siden. Om de har hatt på seg parfymen en time eller to når du møter dem, så kan det lukte hel annerledes enn det gjorde da de sprayet den på. Så det beste tipset er egentlig å spørre neste gang du møter en som bruker parfymen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 16. september 2022 #16 Del Skrevet 16. september 2022 Det kan ikke være en av Black Opium parfymene da? De er jo veldig søte, med mye vanilje. Også har de noe frukter i starten (bla pære i den originale, og noe andre frukter i de etterkommerne, eller hva jeg skal kalle de. Feks neon eller illcit green versjonene) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 16. september 2022 #17 Del Skrevet 16. september 2022 Husker jeg og lette sånn etter en parfyme for noen år siden. «Alle» brukte den, luktet på alt i alle parfymeri, men fant aldri ut av hvilken det var. Burde jo selvfølgelig bare ha spurt dem hvilken parfyme de brukte, men fikk meg ikke til å gjøre det. 😅 Så mitt tips er å bare spørre så finner du ut av det. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 16. september 2022 #18 Del Skrevet 16. september 2022 Ellers så er vel også Si fra armani en ganske vanlig parfyme som mange bruker? Alle de lukter vel litt søtt og fruktig. Mener det er solbær i dem ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenkte at hvis det er mange som bruker den, så er det kanskje flere som nevner den parfymen. Har prøvd å luktet på mange parfymer på et parfymeri, men fant den ikke. Derfor skrev jeg dette innlegget Anonymkode: 335d7...3c9 Har du luktet på mine forslag lengre oppe da? De er alle slike søte trendparfymer. Anonymkode: 69af3...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #20 Del Skrevet 16. september 2022 Er den litt "puddrete? Anonymkode: 1fab1...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå