AllahBallah Skrevet 15. september 2022 #41 Del Skrevet 15. september 2022 Husk at Gud bare ønsker deg godt i det lange løp. Han gjør nok dette fordi det er det rette for deg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #42 Del Skrevet 15. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du må lese mer mellom linjene på hva enn du leser. Gud hadde vært dum om Han skapte sykdommer for moro skyld. Det er ikke Han som forårsaker nød, lidelse, naturkatastrofer, krig eller pandemier. Kall det heller naturlig motstand da! Naturens forsøk på å skape balanse når mennesket påfører seg selv sykdommer med uvettig nedbryting, ødeleggelser, overforbruk, forrurensing og forsøpling. Anonymkode: 03759...e06 hvordan kan menneske lage sykdom når det er gud som har skapt alt? Om han skapte jorden, har han full kontroll. Er dere dumme? Anonymkode: 63b62...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #43 Del Skrevet 15. september 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: hvordan kan menneske lage sykdom når det er gud som har skapt alt? Om han skapte jorden, har han full kontroll. Er dere dumme? Anonymkode: 63b62...8e8 Du virker fastlåst. Tror du at alle kristne tror at Han skapte jordkloden fordi det står så i skapelsesberetningen? Tror du alle kristne retter levesettet sitt etter det Det Gamle Testamentet? Som sagt finnes det nyanser innen tro og vilje. Ingen har full kontroll over andre enn seg selv, og dessverre ikke alltid det heller. Anonymkode: 03759...e06 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #44 Del Skrevet 15. september 2022 Trist hele denne tråden. Anonymkode: 7e33f...cf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 15. september 2022 #45 Del Skrevet 15. september 2022 Å miste troen sin kan være vanskelig og en sorg, men vit at det blir lettere og at du til slutt ikke kommer til å savne å ha en tro. Flaks og uflaks finnes heller ikke. Det er mye enklere å forholde seg til verden når man har vent seg til tanken om at det ikke finnes noen rettferdighet eller moral som veier opp det gode mot det vonde i livet. Det finnes bare mennesker og deres handlinger, og mennesker er mye enklere å forstå enn en kosmisk vekt som alltid skal være i balanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #46 Del Skrevet 15. september 2022 Øhh, det finnes barn unge og voksne som går igjennom helvette hver bidige dag - voldtekter, misbruk, krig, naturkatastrofer, vold etc. Som ber som bare det uten at det skjer noe. Måtte det virkelig skje et bittelite hinder for deg før du skjønte at ingen bønn blir hørt? Anonymkode: a2262...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #47 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har se siste to årene gått gjennom tunge ting, men hele veien har jeg hatt troen min, tenkt at det er mening med alt. De siste 2 mnd har jeg hatt det tøft økonomisk, jobbet mye og hardt men med alle utgifter er det ikke mye igjen. Jeg fikk ny jobb i annen by hvor jeg vil tjene mye mer og komme meg på bena, men manglet midler til depositum og hadde ikke noe sparepenger lenger å ta av. Ba til Gud og Jesus om hjelp, og et mirakel, og for noen dager siden fikk jeg innbetalt penger fra tidligere arbeidsgiver som hadde regnet ut feil, deg var nok til depositum i ny by og jeg følte mine bønner virkelig var hørt. Begynte å legge planen for flytting og følte meg så velsignet. Så ringer arbeidsgiver og sier at det var regnet ut feil og jeg skulle ikke ha det likevel. Jeg følte meg så lurt av alt jeg trodde på og som en dritt. Mistet troen min helt der og da og gir opp. Det finnes ikke noe Gud eller Jesus. Bare flaks eller uflaks. Anonymkode: 84858...532 Gud er ikke tjeneren din som gir deg alt du peker på. Han kan gi deg styrke og håp, men du må ta ansvar for ditt liv, det nytter ikke å klage og skylde på Gud for dine handlinger. Anonymkode: e951a...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #48 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det vet jeg. Fordi det er vitenskapelig bevist jorden er laget av støv og gas fra verdensrommet. Kan du bevise at gud har skapt jorde? Kom gjerne med dokumentasjon. Anonymkode: 63b62...8e8 Nei, det er ikke det. Den teorien er full av hull og har aldri blitt bevist av ateistene. Anonymkode: e951a...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 16. september 2022 #49 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Du ga opp ingenting. Bare en tro, svak en også. Men Gud vil aldri gi deg opp. Gud elsker deg for alltid uansett hva. Gud ELSKER DEG UBEGRENSET OG For ALLTID UANSETT HVA!! Og gjett hva... Fra Kjærlighet kom du, og til Kjærlighet skal du tilbake. Vet du hva Kjærlighet er? Gud. Vet du hva Gud er? Kjærlighet? Kjærlighet er det ULTIMATE!! DET ULTIMATE VIRKELIGHET OG SANNHET AV HELE EKSISTENSEN NÅ OG FØR OG FOR ALLTID!! La mennesket realisere Kjærlighet... Og han vil dø. Endret 16. september 2022 av Conal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #50 Del Skrevet 20. september 2022 Håper du finner tilbake til troen din ts. Og bedre dager vil nok komme. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 16506...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #51 Del Skrevet 1. oktober 2022 On 9/15/2022 at 6:56 PM, Antiviruset said: Så du var villig til å ta penger som ikke var dine? Du forstod ikke at dette kunne være feil utbetaling og ville bare ta pengene fordi du trengte de ? Du er forpliktet til å kontakte arbeidsgiver når slikt skjer, og sjekke at utbetalingen er riktig. Du kan ikke anklage gud for dette. Han har ikke lovet deg et lett og behagelig liv på denne jord. Han har lovet deg evig frelse etter død og grav om du tar i mot Jesus som din frelser. Du kan rette bønner til han ja, og han svarer deg til den tid og på den måten han finner rett for deg. At du forkaster Gud, ja det er ditt valg, vil det lette situasjonen for deg tror du ? Ts her: Nei, den utregningen var faktisk ikke min feil ei heller noe jeg skulle passet på, og i etterkant har det vist seg å ikke stemme heller og de beklaget seg, men takk til deg. Du gjøre troen mye banskelife når du kommer med slikt tull. Anonymkode: 84858...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #52 Del Skrevet 2. oktober 2022 Det er ikke meningen vi skal være her for å ha det godt. Vi skal følge jesus å ta opp korset med han, gå igjennom lidelsen testen og holde hans lover, det er da vi får våres belønning.. du fokuserer mer på penger enn gud derfor er troen din for svak til å virke i den spirituelle verden så det kan flyte inn i det fysiske og hjelpe deg. Fokuser på dine ove4fladiske problemer uten å tilbe kan du glemme resultater. Anonymkode: af6ba...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #53 Del Skrevet 2. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke meningen vi skal være her for å ha det godt. Vi skal følge jesus å ta opp korset med han, gå igjennom lidelsen testen og holde hans lover, det er da vi får våres belønning.. du fokuserer mer på penger enn gud derfor er troen din for svak til å virke i den spirituelle verden så det kan flyte inn i det fysiske og hjelpe deg. Fokuser på dine ove4fladiske problemer uten å tilbe kan du glemme resultater. Anonymkode: af6ba...c14 Hæ? For noe vrøvl. Ts Anonymkode: 84858...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #54 Del Skrevet 2. oktober 2022 On 9/21/2022 at 1:20 AM, AnonymBruker said: Håper du finner tilbake til troen din ts. Og bedre dager vil nok komme. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 16506...4ef Hei ts her: takk for det, går mye bedre nå ❤️ Anonymkode: 84858...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #55 Del Skrevet 2. oktober 2022 On 9/16/2022 at 2:53 AM, AnonymBruker said: Gud er ikke tjeneren din som gir deg alt du peker på. Han kan gi deg styrke og håp, men du må ta ansvar for ditt liv, det nytter ikke å klage og skylde på Gud for dine handlinger. Anonymkode: e951a...a95 Jeg tar ansvar, men jeg trodde jeg skulle kunne få litt hjelp på veien, og tro meg, har aldri tenkt jeg skal ha alt jeg peker på. Fra jeg var liten har jeg kjempet for meg selv og vært selvstendig og tatt vare på dem rundt meg, aldri klaget. Men jeg kan ikke for at jeg til tider når ting var som verst skulle ønske jeg fikk bevis på det jeg trodde på så ubetinget tidligere. Anonymkode: 84858...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 2. oktober 2022 #56 Del Skrevet 2. oktober 2022 Tråden er ryddet for misbruk av ab-funksjon, brukerangrep og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå