Gå til innhold

Jeg gir opp på Gud og Jesus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jdz said:

Livet blir mye bedre uten Gud og Jesus, det er i alle fall min erfaring 😊

Hva baserer du erfaringen på? Var du kristen og ga faen, skuffet Han deg eller valgte du selv å aldri tro på noe?

Anonymkode: 03759...e06

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For et reflektert og opplyst menneske du er. ;)

Anonymkode: 84858...532

Neida, brukeren gir bare totalt F. 

Anonymkode: 5ca0b...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han døde fordi han var stokk dum ikke noe annet.

Anonymkode: 63b62...8e8

Mange som døde fordi de var stokk dumme. Han satt i hvert fall spor etter seg som har betydd mye for milliarder av mennesker. Så da var han kanskje ikke det dummeste eksempelet du klarer å grave frem.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Antiviruset said:

Det vet du :) . Nei det er ikke bevist vitenskapelig hvordan og når liv oppsto. Det er bare teorier og knapt nok det. Les denne fra Forskning. no.:Hvordan oppsto livet på jorda? (forskning.no)

Liv som kan formere seg kan ikke bare oppstå sånn uten videre av ingenting, med det nye teleskopet i verdensrommet sier forskere nå at Big Bang heller ikke kan ha skjedd. Det jeg vet er at den perfekte orden som er i skaperverket og i universet aldri kan ha oppstått tilfeldig. Det er en umulighet. Ingenting kan oppstå av ingenting. Det er en umulighet. At det må stå høyere intelligens bak det hele er en selvfølgelighet. Da gjenstår bare svaret hvem ? :)  Det får mennesket aldri svar på, det er derfor vi kaller det et trosspørsmål. Jeg tror det er Gud slik Bibelen beskriver han som er det rette, du må gjerne tro noe annet. Men å si at du vet ? Du fremstiller deg selv som en idiot. Det gjør de fleste ateister som er lett å avkle i en slik debatt.  

Haha at jeg fremstiller meg selv som en idiot? Gud du er jo helt inkompetent.

Dette gud greiene har gått så langt opp i hodet på dere at det er morro å lese.
At dere faktisk sitter der å trur at gud fins, herregud æ må flir.

Bibelen ble skrevet av en mann som er et geni, som får idioter som dere til å tru at det er sant, og tjener masse av penger på det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste mennesker i verden tror ikke på Jesus.

I trosspørsmål bør du gå langt mer ydmykt frem enn dette om noen skal ta deg seriøst.

Anonymkode: fa785...1cc

Det er 2,3 milliarder kristne i verden i dag. Så er det mange andre trossamfunn som ikke er like store men som utgjør enda flere milliarder mennesker. Antall ateister er omtrent 2,3 % av jordens befolkning. Lett å google om du har vett til det. Noe som det ikke virker som.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2,3 milliarder kristne i verden i dag. Så er det mange andre trossamfunn som ikke er like store men som utgjør enda flere milliarder mennesker. Antall ateister er omtrent 2,3 % av jordens befolkning. Lett å google om du har vett til det. Noe som det ikke virker som.

🤣

Ja dere kristine har jo ekstremt med vett i dere, har hørt dere i kirka.

Står på gulvet med en prest som holder hånda si på skuldra di og preiker.. "har du vondt i ryggen"? "ja" "Ååh, nu skal gud fjerne smerten",. "Åååh halleluja smerten er borte". At det går an å være så trangsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Antiviruset said:

Fortsett å skriv, dette er morro å lese!
Trenger underholdning fra kristine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet jeg.

Fordi det er vitenskapelig bevist jorden er laget av støv og gas fra verdensrommet.
Kan du bevise at gud har skapt jorde? Kom gjerne med dokumentasjon.

Men hvor kom støvet og gassen fra da? Hvor kom verdensrommet fra? Verken Bibelen eller vitenskapen klarer å dokumentere dette. Mennesket har vansker med å forstå omfanget av begreper som uendelig og ingenting. At man driter i opprinnelsen gjør den ikke mindre tilstedeværende. Det handler om personlige valg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha at jeg fremstiller meg selv som en idiot? Gud du er jo helt inkompetent.

Dette gud greiene har gått så langt opp i hodet på dere at det er morro å lese.
At dere faktisk sitter der å trur at gud fins, herregud æ må flir.

Bibelen ble skrevet av en mann som er et geni, som får idioter som dere til å tru at det er sant, og tjener masse av penger på det. 

Ja bare le du :) Det er jo din frie rett. Det er ikke meg du trenger å overbevise om at du ikke tror. Men for meg er det jo bare trosstyrkende å  se slike som deg spotte og le av andre sin tro, samtidig som dere ikke vet noe som helst om selv grunnleggende fakta. Bare buse ut her inne, og bare tro at andre kjøper satanismen deres. De fleste gjør jo ikke det, de som har forkastet gud har tatt sitt valg, og det må de leve med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (Akkurat nå):

Fortsett å skriv, dette er morro å lese!
Trenger underholdning fra kristine.

Fakta er underholdning :) Joda men jeg skal ikke belemre deg med dette her. Du vet jo alt, og da er du på trygg grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er underholdning :) Joda men jeg skal ikke belemre deg med dette her. Du vet jo alt, og da er du på trygg grunn.

Vet absolutt ikke alt.
Men jeg er iallefall ikke dum nok til å tru at gud finnes når han ikke gjør det.

Ok eksempel:

Om gud er så god som dere sier, som vil alltid det beste.

Hvorfor gir han kreft til folk for å lide?
Hvorfor får han folk til å krige?
Hvorfor dreper han folk med kreft?
Hvorfor ber han folk vodta?
Hvorfor ber han folk kidnappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bibelen ble skrevet av en mann

Nei. Bibelen oppstod over generasjoners tolkninger, oversettelser av århundre år gamle papyruser og skrifter. Samlet sammen og videreutviklet. Selvsagt skjedde det mye med samtiden da vitenskapen debunket flere tusen år gammel "kunnskap", men troen, budskapet om rettferdighet har hjulpet mange likevel. Veldig mange. Fordi de ikke visste bedre, som ikke selv tok kloke valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvor kom støvet og gassen fra da? Hvor kom verdensrommet fra? Verken Bibelen eller vitenskapen klarer å dokumentere dette. Mennesket har vansker med å forstå omfanget av begreper som uendelig og ingenting. At man driter i opprinnelsen gjør den ikke mindre tilstedeværende. Det handler om personlige valg.

Han kom med en idiotisk påstand som tok meg 2 sekunder å motbevise. Han tar en Støre og prater masse gass og tåke :)  Det er jo letteste måte å slippe unna vrøvlet sitt på. Du har helt rett, det handler om personlige valg, personlig tro og gjøre seg opp en mening. Da kan man ikke håne andre som mener andre ting en seg selv, og i alle fall ikke på det syltynne grunnlaget som mange ateister gjør det på.

Det mest absurde var en jeg samtalte med som hånet kristendommen og Gud, men kom så med helt ville forklaringer om at Vallhall og den norrøne religionen var den rette. Når jeg forklarte han hva denne religionen forfektet benektet ha dette også :)  Jeg diskuterer sjeldent tro med andre om de ikke selv tar opp dette. Og når jeg merker at de ikke respekterer min tro? Ja da bare trekker jeg meg vekk. Krangle om slikt bærer aldri frukter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kom med en idiotisk påstand som tok meg 2 sekunder å motbevise. Han tar en Støre og prater masse gass og tåke :)  Det er jo letteste måte å slippe unna vrøvlet sitt på. Du har helt rett, det handler om personlige valg, personlig tro og gjøre seg opp en mening. Da kan man ikke håne andre som mener andre ting en seg selv, og i alle fall ikke på det syltynne grunnlaget som mange ateister gjør det på.

Det mest absurde var en jeg samtalte med som hånet kristendommen og Gud, men kom så med helt ville forklaringer om at Vallhall og den norrøne religionen var den rette. Når jeg forklarte han hva denne religionen forfektet benektet ha dette også :)  Jeg diskuterer sjeldent tro med andre om de ikke selv tar opp dette. Og når jeg merker at de ikke respekterer min tro? Ja da bare trekker jeg meg vekk. Krangle om slikt bærer aldri frukter. 

Han å støre?

Stakkars deg, fått litt for mye karen i deg eller?

Det er tydlig at krstine burde vært på galehjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep Impact skrev (3 minutter siden):

Vet absolutt ikke alt.
Men jeg er iallefall ikke dum nok til å tru at gud finnes når han ikke gjør det.

Ok eksempel:

Om gud er så god som dere sier, som vil alltid det beste.

Hvorfor gir han kreft til folk for å lide?
Hvorfor får han folk til å krige?
Hvorfor dreper han folk med kreft?
Hvorfor ber han folk vodta?
Hvorfor ber han folk kidnappe?

Hvem har sagt at Gud står bak dette her ? Sykdom er noe som er i verden, og som ikke blir tatt ut av denne verden. Ondskapen er Satan som står bak, og det smarteste satan har gjort er å innbille slike som deg at han ikke eksisterer. Da har han fritt spillerom. Gud har jo sagt hva han skal gjøre med dette når han tar det endelige oppgjøret. Men da blir jo dette galt i dine øyne også, når han tar det vekk, plasserer det på det stedet han har sagt han skal plassere det ovenfor de som forkaster Guds rike.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han å støre?

Jeg tør å fremstå med nicket mitt i alle fall, du sitter vel der borte i Russland og troller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han å støre?

Jeg  tror du har denne holdningen fordi du anser kristne/religiøse som en homogen gruppe. Som blindt overlater sin frihet til skrifter og overtro uten evne til refleksjon og kritisk tenkning.
Det finnes mange nyanser her. Men det lar jeg deg finne ut av selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å tro på alle slags hellige makter må man finne styrke i seg selv. Vi  styrer våre egne liv basert på valg man tar. 

Anonymkode: 4e221...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Istedet for å tro på alle slags hellige makter må man finne styrke i seg selv. Vi  styrer våre egne liv basert på valg man tar. 

Anonymkode: 4e221...617

Som er nettopp det tro handler om 😊 Finn din egen styrke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 time siden):

De mest oppdaterte tallene jeg finner tilsier at det er 2,6 milliarder kristne i verden om man tar med stort og smått av kirkesamfunn. Verden består av 7,8 milliarder mennesker. Vi kan nok anta at de aller fleste kristne tror på den Jesus som bibelen forteller om, men majoriteten av verdens øvrige 5,2 milliarder ikke gjør det. Med andre ord, flertallet av verdens befolkning tror ikke på Jesus. Jeg vet ikke hvorfor du drar ateister inn i dette regnestykket.

Det hadde vært lett å google om du har vett til det. Noe som det ikke virker som.

Anonymkode: fa785...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...