Gå til innhold

Jeg gir opp på Gud og Jesus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har se siste to årene gått gjennom tunge ting, men hele veien har jeg hatt troen min, tenkt at det er mening med alt. De siste 2 mnd har jeg hatt det tøft økonomisk, jobbet mye og hardt men med alle utgifter er det ikke mye igjen. Jeg fikk ny jobb i annen by hvor jeg vil tjene mye mer og komme meg på bena, men manglet midler til depositum og hadde ikke noe sparepenger lenger å ta av. Ba til Gud og Jesus om hjelp, og et mirakel, og for noen dager siden fikk jeg innbetalt penger fra tidligere arbeidsgiver som hadde regnet ut feil, deg var nok til depositum i ny by og jeg følte mine bønner virkelig var hørt. Begynte å legge planen for flytting og følte meg så velsignet. Så ringer arbeidsgiver og sier at det var regnet ut feil og jeg skulle ikke ha det likevel. Jeg følte meg så lurt av alt jeg trodde på og som en dritt. Mistet troen min helt der og da og gir opp. Det finnes ikke noe Gud eller Jesus. Bare flaks eller uflaks. 

Anonymkode: 84858...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har troen, så vet du også at det er en mening med alt - også dette. 

Selv har jeg ikke troen, så da blir jeg sjeldent skuffet over slikt siden det rett og slett bare er en del av livet. Livet er tidvis vanskelig, uten at det betyr at jeg ikke blir hørt. 

Kanskje du må rette troen din mer rett vei? Det er du selv som må ordne opp. Finn et annet sted å bo. Hør med familie om hjelp. Spør banken om lån. 

Anonymkode: 36dc0...68f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har troen, så vet du også at det er en mening med alt - også dette. 

Selv har jeg ikke troen, så da blir jeg sjeldent skuffet over slikt siden det rett og slett bare er en del av livet. Livet er tidvis vanskelig, uten at det betyr at jeg ikke blir hørt. 

Kanskje du må rette troen din mer rett vei? Det er du selv som må ordne opp. Finn et annet sted å bo. Hør med familie om hjelp. Spør banken om lån. 

Anonymkode: 36dc0...68f

Hei ts her: liker svarer ditt veldig godt, reflektert. det er den veien som er rett for meg å tenke også, og jeg har fått dette i orden, men noe tro har jeg ikke lenger, er ikke noe for meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips, be om råd og hjelp fra Gud. Og du vil straks se svar i form av små tegn fra Han. Dette være i naturen, gjennom en venn, jobb, et kjæledyr..osv

Greia er den at du er sliten nå, av alt. Du stresser og klarer ikke å se helt meningen, eller finne trøst og håp i en slik hverdag som du er i nå.

Jeg vet at Han passer på deg, jeg vet at Han lytter til deg hvis du ber. Senk skuldrene dine og gå deg en tur ikveld. Kanskje ser du et stjerneskudd eller en vakker fugl, en katt som oppsøker deg for litt klapp, eller bare får en veldig god følelse i kroppen generelt.

Legg også merke til repeterende tall som går igjen  slik som 333, 2222, 1234 f.eks. dette er også Gud/Universet som prøver å fortelle deg noe. 

Jeg ønsker at du finner Gud igjen, for Han er alltid der hos deg ❤

Anonymkode: 4b174...118

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med pengene har jo ingenting med flaks/ uflaks eller hjelp fra Jesus og gjøre? Det handler jo om og ha kontroll på egen økonomi. Dette føler jeg mange religiøse glemmer eller mener ikke eksisterer.. altså ansvar og kontroll på eget liv. Ellers er det jo mye i livet som går på flaks/ uflaks. Og vinne i Lotto er flaks , og bli påskjønt av bussen er uflaks. Så kan man jo undres om det er gud som styrer hvem som vinner i Lotto , og også hvem som blir skadet i ulykker. Jeg har problemer med og forstå det, eller meningen med det. Videre lurer jeg på om hvis gud faktisk er slik, hvorfor folk mener han er god? Har de hatt flaks selv kanskje? 

Anonymkode: 58602...3d5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok misforstått budskapet med tro, håp og bønn. Du kan veiledes til å utvikle indre styrke, verdsette din frihet og verdi. Det vil Han hjelpe deg med. Men det krever alt av deg og dine frie valg. Han vil aldri komme ned for å belønne deg eller løse problemene dine. Det er ikke sånn det fungerer. Meningen for deg er en sak mellom både Han og deg.

Anonymkode: 03759...e06

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gud og jesus???

Gud finnes ikke.
Jesus var en helt vanlig mann som alle andre

Anonymkode: 63b62...8e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har se siste to årene gått gjennom tunge ting, men hele veien har jeg hatt troen min, tenkt at det er mening med alt. De siste 2 mnd har jeg hatt det tøft økonomisk, jobbet mye og hardt men med alle utgifter er det ikke mye igjen. Jeg fikk ny jobb i annen by hvor jeg vil tjene mye mer og komme meg på bena, men manglet midler til depositum og hadde ikke noe sparepenger lenger å ta av. Ba til Gud og Jesus om hjelp, og et mirakel, og for noen dager siden fikk jeg innbetalt penger fra tidligere arbeidsgiver som hadde regnet ut feil, deg var nok til depositum i ny by og jeg følte mine bønner virkelig var hørt. Begynte å legge planen for flytting og følte meg så velsignet. Så ringer arbeidsgiver og sier at det var regnet ut feil og jeg skulle ikke ha det likevel. Jeg følte meg så lurt av alt jeg trodde på og som en dritt. Mistet troen min helt der og da og gir opp. Det finnes ikke noe Gud eller Jesus. Bare flaks eller uflaks. 

Så du var villig til å ta penger som ikke var dine? Du forstod ikke at dette kunne være feil utbetaling og ville bare ta pengene fordi du trengte de ? Du er forpliktet til å kontakte arbeidsgiver når slikt skjer, og sjekke at utbetalingen er riktig. Du kan ikke anklage gud for dette. Han har ikke lovet deg et lett og behagelig liv på denne jord. Han har lovet deg evig frelse etter død og grav om du tar i mot Jesus som din frelser. Du kan rette bønner til han ja, og han svarer deg til den tid og på den måten han finner rett for deg. At du forkaster Gud, ja det er ditt valg, vil det lette situasjonen for deg tror du ?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

gud og jesus???

Gud finnes ikke.

For dette vet du så mye bedre en mange milliarder mennesker som har levd på denne kloden ? At du ikke tror, betyr ikke at du har rett. I trosspørsmål bør du gå langt mer ydmykt frem en dette om noen skal ta deg seriøst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Antiviruset said:

For dette vet du så mye bedre en mange milliarder mennesker som har levd på denne kloden ? At du ikke tror, betyr ikke at du har rett. I trosspørsmål bør du gå langt mer ydmykt frem en dette om noen skal ta deg seriøst.

Det vet jeg.

Fordi det er vitenskapelig bevist jorden er laget av støv og gas fra verdensrommet.
Kan du bevise at gud har skapt jorde? Kom gjerne med dokumentasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antiviruset said:

Gud skapte ikke oss eller kloden.

Som nevnt, jorda er lagd av støv og gas som kommer i fra verdensrommet
Liv på jorden ble skapt av RNA(Molekyler)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset skrev (5 minutter siden):

De fleste mennesker i verden tror ikke på Jesus.

I trosspørsmål bør du gå langt mer ydmykt frem enn dette om noen skal ta deg seriøst.

Anonymkode: fa785...1cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å be til Beelzebub. I motsetning til Jesus så leverer han varene. Nå er årslønnen min passert 2 millioner i året

Anonymkode: 4076f...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

gud og jesus???

Gud finnes ikke.

Jeg tror også Jesus var en mann i sin samtid. Sikkert mange profeter som ønske erklære seg Guds sønn i miraklenes tid. Men enten det handler om en 2000 år gammel krimhistorie eller Han som tok skikkelse i et menneske, så trodde Jesus på noe. Mer enn nok til å lide for en endring. For en bedre framtiden. For vår skyld.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra! Ting går galt når man sitter og venter på at ting skal ordne seg selv. Er det ikke deilig at det er du selv som har makt til å endre ditt eget liv? Gud og jesus finnes ikke, så de har ingen påvirkning i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror også Jesus var en mann i sin samtid. Sikkert mange profeter som ønske erklære seg Guds sønn i miraklenes tid. Men enten det handler om en 2000 år gammel krimhistorie eller Han som tok skikkelse i et menneske, så trodde Jesus på noe. Mer enn nok til å lide for en endring. For en bedre framtiden. For vår skyld.

Han døde fordi han var stokk dum ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg.

Fordi det er vitenskapelig bevist jorden er laget av støv og gas fra verdensrommet.
Kan du bevise at gud har skapt jorde? Kom gjerne med dokumentasjon.

Det vet du :) . Nei det er ikke bevist vitenskapelig hvordan og når liv oppsto. Det er bare teorier og knapt nok det. Les denne fra Forskning. no.:Hvordan oppsto livet på jorda? (forskning.no)

Liv som kan formere seg kan ikke bare oppstå sånn uten videre av ingenting, med det nye teleskopet i verdensrommet sier forskere nå at Big Bang heller ikke kan ha skjedd. Det jeg vet er at den perfekte orden som er i skaperverket og i universet aldri kan ha oppstått tilfeldig. Det er en umulighet. Ingenting kan oppstå av ingenting. Det er en umulighet. At det må stå høyere intelligens bak det hele er en selvfølgelighet. Da gjenstår bare svaret hvem ? :)  Det får mennesket aldri svar på, det er derfor vi kaller det et trosspørsmål. Jeg tror det er Gud slik Bibelen beskriver han som er det rette, du må gjerne tro noe annet. Men å si at du vet ? Du fremstiller deg selv som en idiot. Det gjør de fleste ateister som er lett å avkle i en slik debatt.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...