AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #21 Del Skrevet 16. september 2022 Kommer for selskapet. Unntaket er begravelse, der kommer man for seremonien. Kakelaget etter begravelser kan jeg spare meg for. Anonymkode: 82db9...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #22 Del Skrevet 16. september 2022 Det er jo helt normalt? Særlig til dåp og konfirmasjon hvor mange skal ha plass i kirken, da må det naturligvis være plassbegrensninger. Er det f.eks. 20 dåpsbarn, så sier det seg selv at ikke alle gjestene til hver familie kan komme. Anonymkode: 8c17c...1a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #23 Del Skrevet 16. september 2022 Det må nå kunne gå an å vise litt respekt og folkeskikk til en venn eller slektning. Du er ikke den viktigste personen i en sånn anledning Anonymkode: 0dcf9...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #24 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg er ikke kristen, men går i kirken ved slike seremonier. Har man store motforestillinger mot kirken, synes jeg likevel av disse nevnte at begravelse er det mest respektløse å droppe. Anonymkode: 68a62...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #25 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg tenker Njet! Anonymkode: 136cc...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 16. september 2022 #26 Del Skrevet 16. september 2022 I begravelse møter jeg alltid i kirken (Eller står utenfor vist det er fult) kunne ikke falle meg inn å bare møte i etterlaget, det synes jeg er ufint Ved andre tilsetninger kommer det Ann på hva man egentlig er invitert til. Har vært bedt til selskapet for dåp, da de hadde begrenset antall gjester i kirke. jeg skal i konfirmasjon i helgen, og fikk spørsmål om jeg kunne droppe kirken, da de også hadde begrenset antall gjester. Kommer jo heller ikke tomhendt i bryllup, dåp eller konfirmasjon, så er jo ikke der bare for gratis mat og drikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #27 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg er ateist, men går i kirken ved slike anledninger likevel. Unntaket er hvis det er begrensninger i antall deltakere pr. familie i dåp og konfirmasjon. Men hvis jeg er blant de nærmeste som blir prioritert av vertskapet, så møter jeg. Anonymkode: 628df...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #28 Del Skrevet 16. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo helt normalt? Særlig til dåp og konfirmasjon hvor mange skal ha plass i kirken, da må det naturligvis være plassbegrensninger. Er det f.eks. 20 dåpsbarn, så sier det seg selv at ikke alle gjestene til hver familie kan komme. Anonymkode: 8c17c...1a0 Tror ikke det er hva trådstarter spør om. Om man aldri var invitert til kirken så har man jo ikke droppet den. Det jeg tror trådstarter mener er om man er invitert til kirken, men ikke møter opp og kun møter opp på matserveringen etterpå. Anonymkode: bdf53...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #29 Del Skrevet 16. september 2022 Hopper stort sett over, bortsett fra begravelse til nære. Anonymkode: 6a9b2...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. september 2022 #30 Del Skrevet 16. september 2022 Det hadde vært deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #31 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg tenker faktisk at det er helt ok jeg. Det er opp til hver enkelt. Har både folk i min familie som ikke er noe hypp på å gå i kirka ved slike tilstelninger og noen i min mann sin familie som ikke gjør det. Tenker ikke noe om det, utenom at jeg respekterer det. Anonymkode: ea14b...f21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #32 Del Skrevet 17. september 2022 Greit i dåp og konfirmasjon syntes jeg, det er jo felles med mange andre, og ikke personlig. Ikke greit i bryllup og begravelse. Anonymkode: 52d66...fd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #33 Del Skrevet 17. september 2022 Tenker det er greit for konfirmasjon og dåp. I begravelse og bryllup er det en selvfølge å dukke opp. Anonymkode: 43284...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #34 Del Skrevet 17. september 2022 Hoppe over kirken ! ! !😔 ..Sørg for at du ikkje blir spiddet av kirkespiren på tårnet !😄 Anonymkode: e9f5e...248 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 17. september 2022 #35 Del Skrevet 17. september 2022 Dropp det for konfirmasjon og dåp. Dukk opp for begravelse og bryllup. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. september 2022 #36 Del Skrevet 17. september 2022 Hvis man ikke klarer å være til stede ved en seremoni fordi den strider mot ens egne verdier og overbevisninger, er det vel strengt tatt litt hyklersk å møte opp for å feire denne seremonien etterpå...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. september 2022 #37 Del Skrevet 17. september 2022 I begravelse møter en opp i kirken. I dåp, konfirmasjon og bryllup er det selskapet etterpå som er viktigst, så da er det ikke då nøye om noen ikke er der. Når det gjelder konfirmasjon er det ofte plassmangel i kirken, så der er det i alle fall ikke så nøye om noen skulker kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. september 2022 #38 Del Skrevet 17. september 2022 Daria skrev (2 minutter siden): Hvis man ikke klarer å være til stede ved en seremoni fordi den strider mot ens egne verdier og overbevisninger, er det vel strengt tatt litt hyklersk å møte opp for å feire denne seremonien etterpå...? Kanskje for dåp og konfirmasjon. Men ikke bryllup. Da er kirken bare en sermoni. Selve ekteskapsinngåelse er en sivilrettslig handling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. september 2022 #39 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 14.59): Kommer for selskapet. Unntaket er begravelse, der kommer man for seremonien. Kakelaget etter begravelser kan jeg spare meg for. Anonymkode: 82db9...0d0 Minnestunden etter gravferder er jo det aller beste. Alle er rørt, alle deler gode minner om avdøde og alle er opptatt av å ta vare på hverandre på beste måte mens vi har hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. september 2022 #40 Del Skrevet 17. september 2022 For meg er gudshusene for alle religioner (mulig unntak for buddhismen) symboler på overtro, doktriner, ufrihet, de gamle som bestemmer over de unge, synliggjøring av rang og en krig mot vitenskap og realfag. Likevel går jeg på alt jeg blir invitert med på, og sitter tungpustet og gleder meg til det er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå