Emmelise Skrevet 16. september 2022 #41 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Voyager skrev (På 15.9.2022 den 12.45): Angelina Jolie som Mariane Pearl? Ben Affleck som Antonio Mendez? Joseph Fiennes som Michael Jackson? Johnny depp som Tonto? Så rart at ikke noen reagerte da? Og dette er faktiske historiske personer som levde. Vet ikke om mange svarte som spiller historiske hvite. Eneste jeg kan komme på er den serien om Anne Boleyn. Uansett synes jeg dette er så rart å reagere på. Om du ikke ønsker å se svarte i andre roller enn slaver og hushjelper så får du holde deg til de tusenvis av filmene/seriene som kun har hvite personer i hovedroller/helteroller. I USA er fortsatt svarte underrepresentert i Hollywood ift antall innbyggere. Tonto er en fiktiv figur fra the Lone Ranger som faktisk ble spilt av Johnny Depp. Og det ble kritisert ettersom han ikke har dokumentert eller er registrert som indianer. Men det er heller ikke første gang han har hatt rollen som en indianer, selv om han ikke nødvendigvis har så vanvittig mye indianerblod i årene. Endret 16. september 2022 av Emmelise 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #42 Del Skrevet 16. september 2022 Dere anti-woke folk overdriver så jæclig. Alle roller er ikke mørke. Slutt å skap dere. Før var alle hvite. Nå svinger det, vi har en periode hvor vi insisterer på mangfold, som er en reaksjon. Over tid venner man seg til det og det blir ikke like krampaktig. Slutt å syte og forhold dere til kvaliteten og ikke til hudfargen. Anonymkode: 27055...fdb 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #43 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere anti-woke folk overdriver så jæclig. Alle roller er ikke mørke. Slutt å skap dere. Før var alle hvite. Nå svinger det, vi har en periode hvor vi insisterer på mangfold, som er en reaksjon. Over tid venner man seg til det og det blir ikke like krampaktig. Slutt å syte og forhold dere til kvaliteten og ikke til hudfargen. Anonymkode: 27055...fdb Så lenge historiske personer spilles av skuespillere med et helt annet opphav så kommer jeg til å "syte". Så lenge de lager remakes av gamle favoritter med karakterer som ser helt annerledes ut, så kommer jeg til å "syte". Så lenge de prøver å hjernevaske nye generasjoner med pisset sitt og forsøk på omskriving av historien, så kommer jeg til å "syte". For all del, kjør på med mangfold, men ikke ødelegg gamle klassikere og ødelegg faktisk historie! Anonymkode: eade7...637 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. september 2022 #44 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge historiske personer spilles av skuespillere med et helt annet opphav så kommer jeg til å "syte". Så lenge de lager remakes av gamle favoritter med karakterer som ser helt annerledes ut, så kommer jeg til å "syte". Så lenge de prøver å hjernevaske nye generasjoner med pisset sitt og forsøk på omskriving av historien, så kommer jeg til å "syte". For all del, kjør på med mangfold, men ikke ødelegg gamle klassikere og ødelegg faktisk historie! Anonymkode: eade7...637 Det med faktisk historie er det alvorligste. Det er jo desinformasjon, propaganda rett og slett. Historieforfalskning er noe av det verste som finnes, uansett hvem som begår det eller hvorfor. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #45 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så lenge historiske personer spilles av skuespillere med et helt annet opphav så kommer jeg til å "syte". Så lenge de lager remakes av gamle favoritter med karakterer som ser helt annerledes ut, så kommer jeg til å "syte". Så lenge de prøver å hjernevaske nye generasjoner med pisset sitt og forsøk på omskriving av historien, så kommer jeg til å "syte". For all del, kjør på med mangfold, men ikke ødelegg gamle klassikere og ødelegg faktisk historie! Anonymkode: eade7...637 Faktisk historie?? Men herregud, det er jo fiksjon. Jaja, fortsett å syte i vei. Anonymkode: 27055...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 16. september 2022 #46 Del Skrevet 16. september 2022 Alt har alltid vært "woke", fordi vi konstant utvikler oss og samfunnet. Generasjoner før oss brukte bare andre ord for å beskrive kulturelle forandringer som de syntes fikk for mye fokus. Det kommer derfor alltid til å være woke, fordi vi konstant finner nye måter å få et bedre samfunn på. Henrik Ibsens "Et dukkehjem" var ulovlig i enkelte land, nettopp fordi den var "for woke" for sin tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #47 Del Skrevet 16. september 2022 Nå er det ei lesbisk ei på Tik Tik som forteller oss hvordan vi skal omtale folk med froske og rotte-pronomen så jeg vet ikke jeg. Anonymkode: 462e1...3be 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 16. september 2022 #48 Del Skrevet 16. september 2022 27 minutter siden, LillEve said: Alt har alltid vært "woke", fordi vi konstant utvikler oss og samfunnet. Generasjoner før oss brukte bare andre ord for å beskrive kulturelle forandringer som de syntes fikk for mye fokus. Det kommer derfor alltid til å være woke, fordi vi konstant finner nye måter å få et bedre samfunn på. Henrik Ibsens "Et dukkehjem" var ulovlig i enkelte land, nettopp fordi den var "for woke" for sin tid. Selv om det er et godt poeng, så er jo det mer et sidespor enn en løsning for dagens situasjon. Det blir som du sier "Vi som mennesker har alltid hentet resurser fra planten vår siden vi begynte å dyrke og jakte" når diskusjonen omhandler klimakrisen som følge at vi har ikke satt en ramme på hvor langt vi skal fortsette å hente resurser. Skal vi bare fortsette som før, la både rovdrift på natur og woke kulturen herje fritt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. september 2022 #49 Del Skrevet 16. september 2022 LillEve skrev (35 minutter siden): Alt har alltid vært "woke", fordi vi konstant utvikler oss og samfunnet. Generasjoner før oss brukte bare andre ord for å beskrive kulturelle forandringer som de syntes fikk for mye fokus. Det kommer derfor alltid til å være woke, fordi vi konstant finner nye måter å få et bedre samfunn på. Henrik Ibsens "Et dukkehjem" var ulovlig i enkelte land, nettopp fordi den var "for woke" for sin tid. "Et dukkehjem" regnes fortsatt som både relevant og veldig radikalt i mange land. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 16. september 2022 #50 Del Skrevet 16. september 2022 Entern skrev (8 minutter siden): "Et dukkehjem" regnes fortsatt som både relevant og veldig radikalt i mange land. Nettopp umAxa skrev (11 minutter siden): Selv om det er et godt poeng, så er jo det mer et sidespor enn en løsning for dagens situasjon. Det blir som du sier "Vi som mennesker har alltid hentet resurser fra planten vår siden vi begynte å dyrke og jakte" når diskusjonen omhandler klimakrisen som følge at vi har ikke satt en ramme på hvor langt vi skal fortsette å hente resurser. Skal vi bare fortsette som før, la både rovdrift på natur og woke kulturen herje fritt? Vil ikke si at en reaksjon på mange tiår med whitewashing ved å ha et litt med åpent mindset på hvordan karakterer skal se ut på film og i serier er det samme som å ødelegge planeten, men okei. Denne gir en veldig god oppsummering på noe som blir beskrevet som "woke" og "female propaganda", men som egentlig bare er normal representasjon: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 16. september 2022 #51 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Vet ikke hvorfor folk bryr seg. Hva så om folk med annet hudfarge spiller en rolle. Så lenge filmen er bra så bryr jeg meg ikke. Tror det er mer viktigere å lage en bra film med bra handling, og kanskje brae verdier. Men har alltids gamle filmer eller serier hvis jeg vil gå tilbake til noe gull som jeg såg på! Endret 16. september 2022 av Woah0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #52 Del Skrevet 16. september 2022 Kan dere som er "anti-woke" komme med faktiske eksempler på at mørkhudede spiller historiske karakterer som opprinnelig var hvite? Eller er det fiksjonskarakteren Ariel i "Den lille havfruen" og typ Bridgerton dere stresser for? Anonymkode: c27ab...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sys64738 Skrevet 16. september 2022 #53 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Anne Boleyn Endret 16. september 2022 av sys64738 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #54 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere som er "anti-woke" komme med faktiske eksempler på at mørkhudede spiller historiske karakterer som opprinnelig var hvite? Eller er det fiksjonskarakteren Ariel i "Den lille havfruen" og typ Bridgerton dere stresser for? Anonymkode: c27ab...10c Anne Boleyn var definitivt ikke av Afrikansk opprinnelse. Margaret of Anjou hadde også tilnavnet The White Queen p.g.a. av sin lyse hud. Den norske ladejarlen Håkon Sigurdsson var definitivt ikke en svart kvinne. Det finnes veldig mange eksempler der skuespillere blir valgt p.g.a. sin hudfarge eller kjønn og ikke skuespillerprestasjoner eller at de passer best i rollen. Anonymkode: 8296a...b5c 5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 16. september 2022 #55 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anne Boleyn var definitivt ikke av Afrikansk opprinnelse. Margaret of Anjou hadde også tilnavnet The White Queen p.g.a. av sin lyse hud. Den norske ladejarlen Håkon Sigurdsson var definitivt ikke en svart kvinne. Det finnes veldig mange eksempler der skuespillere blir valgt p.g.a. sin hudfarge eller kjønn og ikke skuespillerprestasjoner eller at de passer best i rollen. Anonymkode: 8296a...b5c Men de er jo ikke noe jeg har hørt om. For eksempel så var det mange som hatet "Gods of Egypt 2016" filmen... og du vil skjønne hvorfor. Folk bare vraker de hvis de er historisk feile på en måte... Ved unntak som 300 fordi tror folk har komiskt tendens å gjøre vitser at Xerxes ser ut som en BDSM modell eller noe Så da liker man filmen av feil grunner. Man kan si at det er basert på tegneserie og det er fiksjon. Men du skjønner greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #56 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anne Boleyn var definitivt ikke av Afrikansk opprinnelse. Margaret of Anjou hadde også tilnavnet The White Queen p.g.a. av sin lyse hud. Den norske ladejarlen Håkon Sigurdsson var definitivt ikke en svart kvinne. Det finnes veldig mange eksempler der skuespillere blir valgt p.g.a. sin hudfarge eller kjønn og ikke skuespillerprestasjoner eller at de passer best i rollen. Anonymkode: 8296a...b5c Kanskje det var AKKURAT skuespillerprestasjonene og det at de passet best i rollen som gjorde at de fikk den da? Og btw, prakteksempelet på motsatt "side" er jo selveste JESUS -definitivt ikke en hvit mann!!! Anonymkode: c27ab...10c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #57 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 22.09): Problemet er at svært mange mørkhudede HATER vesten, men de vil allikevel absolutt være her. Og så lenge de får mange flere barn enn hvite, blir det verre og verre.. Anonymkode: 663bc...79c Og rasisme mot hvite er helt iorden for dem, men gjør vi det samme mot dem, er det å hyle opp om rasisme, mens vi andre bare skal tåle det. Anonymkode: 9445b...b24 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. september 2022 #58 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje det var AKKURAT skuespillerprestasjonene og det at de passet best i rollen som gjorde at de fikk den da? Og btw, prakteksempelet på motsatt "side" er jo selveste JESUS -definitivt ikke en hvit mann!!! Anonymkode: c27ab...10c Eh, Jesus var en middelhavsperson. Er ikke spanjoler og grekere "hvite"? Arabere kaller seg forresten "hvite"... 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Woah0 Skrevet 16. september 2022 #59 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og rasisme mot hvite er helt iorden for dem, men gjør vi det samme mot dem, er det å hyle opp om rasisme, mens vi andre bare skal tåle det. Anonymkode: 9445b...b24 Å kaste steiner mot den som kaster stein er jo ikke løsningen da. Bare tenk litt som autokrater tenker i midtøsten eller i Russland, Nord Korea. Hvis ideen er å skape det samme miljøet så blir det jo slikt, og det er å alltid skylde på noen for skylda som fører til noe som Nazi Tyskland eller Stalins regime var. Er bedre å bare la fortvilte folk sutre, så kan gode folk vinne Endret 16. september 2022 av Woah0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 16. september 2022 #60 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 22.09): Problemet er at svært mange mørkhudede HATER vesten, men de vil allikevel absolutt være her. Og så lenge de får mange flere barn enn hvite, blir det verre og verre.. Anonymkode: 663bc...79c Vest er best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå