Gå til innhold

The Handmaids tale - sesong 5

Hatsumomo

Anbefalte innlegg

Er nå ute 2 episoder av den nye sesongen på HBO.

Episode 2... fy pokker.

Spoiler

Det suget man kjenner i magen når June og mannen ser Hannah på alle skjermene, mens Serena smiler! 

Utrolig god episode! Kunne nærmest kjenne hatet til June, og Serenas skadefryd gjennom skjermen!

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde ikke det ble lagt ut før i morgen, så her satt jeg og venta.. oki, sees senere kg, over til HBO 😅

Anonymkode: 3a2d2...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Er nå ute 2 episoder av den nye sesongen på HBO.

Episode 2... fy pokker.

Vis skjult innhold

Det suget man kjenner i magen når June og mannen ser Hannah på alle skjermene, mens Serena smiler! 

Utrolig god episode! Kunne nærmest kjenne hatet til June, og Serenas skadefryd gjennom skjermen!

Likte slutten på episodd 2, men alt er så langtekkelig. Det skjer så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Trodde ikke det ble lagt ut før i morgen, så her satt jeg og venta.. oki, sees senere kg, over til HBO 😅

Trodde jeg også, ventet på Lørenskog sak serien ved midnatt, den kom jo ikke før i dag tidlig siden netflix ligger i California og slipper det 12 der, som visst er 8-9 tiden her hjemme. HBO legger ut før dato, ja det skal ikke være lett!!

Anonymkode: 65190...a95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal se den.. Jeg dør innvendig om de ikke får Hanna tilbake 😰

Anonymkode: aeca4...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra og spennende, men litt langtekkelig. Alt for mye fokus på june og nærbilder av henne. Virker som at Elisabeth Moss (? ) skal vise oss hvor god skuespiller hun er og hvor intense ansiktsuttrykk hun kan lage 🤦‍♀️ Alt i alt bra og spennende og følge utover høsten.. på onsdager tydeligvis 😅

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett enda, men skal gjøre det snart. Ser dog at sesong 5 får "slakt" hos kritikere. Kritikerne snakker om at serien spinner rundt seg selv og har lite progresjon. VG ga karakter 3. 

For min egen del synes jeg serien har dalt helt siden sesong 2. Til gjengjeld var sesong 1 og 2 vanvittig bra, men etter det så følte jeg serien bevegde seg ut av Gilead og det som gjorde serien så bra. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jaja, jeg likte begge episodene og synes ikke at de var langtekkelige. Serien er jo litt sånn at den fokuserer veldig på nærbilder og da ikke bare på June, men det er slik den er generelt.

Det blir spennende å se hva som skjer fremover. Jeg tror ikke at June klarer å sitte stille og leve livet sitt i Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett første to episoder av sesong 5 nå. 

Litt treg og litt vell mye psykiatri hos June, men episodene var egentlig gode. For øvrig er June, som skal være hovedskuespiller, den kjedeligste karakteren hittil. Likte at de har dratt handlingene tilbake til Gilead i episode 2 der man fikk se kommandørene, Serena i sitt ess, handmaids og ikke minst Lydia. Da fikk jeg tilbake den stemningsfyllte malabariske følelsen som jeg hadde i sesong 1 og 2. Håper virkelig at Janine og Esther overlevde det som så ut som forgiftning, og at de og Gilead får mer fokus iløpet av sesongen. Eventuelt så håper jeg at June reiser til Gilead for å lage spetakkel igjen. Men siden hun enda ikke har dratt når episode 2 var over, så reiser hun vel ikke. Det gir ikke mening at produksjonen holder June i Canada uten særlig handling rundt seg så lenge før så å slippe henne løs. 

Og flyttes plottet tilbake til Canada igjen så går vi mot en ny kjedelig sesong. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne serien er altså så mørk at jeg får psykiske problemer, men man må jo bare se.....

Anonymkode: 03ee6...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 15.9.2022 den 22.42):

Sett første to episoder av sesong 5 nå. 

Litt treg og litt vell mye psykiatri hos June, men episodene var egentlig gode. For øvrig er June, som skal være hovedskuespiller, den kjedeligste karakteren hittil. Likte at de har dratt handlingene tilbake til Gilead i episode 2 der man fikk se kommandørene, Serena i sitt ess, handmaids og ikke minst Lydia. Da fikk jeg tilbake den stemningsfyllte malabariske følelsen som jeg hadde i sesong 1 og 2. Håper virkelig at Janine og Esther overlevde det som så ut som forgiftning, og at de og Gilead får mer fokus iløpet av sesongen. Eventuelt så håper jeg at June reiser til Gilead for å lage spetakkel igjen. Men siden hun enda ikke har dratt når episode 2 var over, så reiser hun vel ikke. Det gir ikke mening at produksjonen holder June i Canada uten særlig handling rundt seg så lenge før så å slippe henne løs. 

Og flyttes plottet tilbake til Canada igjen så går vi mot en ny kjedelig sesong. 

Jeg likte at det var mye "psykiatri" jeg. Det gjør det mer interessant og troverdig. For helt åpenbart vil jo folk slite ekstremt mye etter sånne opplevelser de har gått gjennom. Hun har jo rett og slett blitt syk. Og synes det fremstilles på en bra måte. 

Jeg synes også det er bra at handlingen kan foregå flere steder enn kun Gillead. Jeg ser det er noen som liker at det kun er i Gillead. Men jeg synes motsatt. Og det er fordi det da kan utvikle seg og handle om noe mer og nytt, så det ikke blir veldig repeterende. Det som avgjør om det blir interessant, er hvordan de velger å løse det. Det kan jo gå i mange ulike retninger. (har ikke lest bøkene, hvis det finnes 😅

Anonymkode: cd78d...c56

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Moss har altfor mye kreativ kontroll og ødelegger hele serien. Siden hun ikke tror på mental helse som Scientolog så får ikke June hjelp. Orker ikke denne mer

Anonymkode: 0fc1a...4e2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2022 den 10.49):

Det var bra og spennende, men litt langtekkelig. Alt for mye fokus på june og nærbilder av henne. Virker som at Elisabeth Moss (? ) skal vise oss hvor god skuespiller hun er og hvor intense ansiktsuttrykk hun kan lage 🤦‍♀️ Alt i alt bra og spennende og følge utover høsten.. på onsdager tydeligvis 😅

Enig i at det er alt for mye nærbilder av June. Det har det vært svært lenge, jeg ble ordentlig lei av å se nærbilder av ansiktet hennes for flere sesonger siden. Så mye at jeg ikke har orket å se filmer med Elisabeth Moss mellom sesongene, og til tider har vurdert å droppe serien.

Men, jeg følger fremdeles med og liker ellers serien godt. Nærbildene er greie når de har en funksjon, synes bare det er sjelden.

I slutten av episode to synes jeg det fungerte veldig bra med nærbildeveksling mellom June og Serena.

Anonymkode: 05cf1...cc5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke mer nærbilder av June, og nå har de begynt med Serena også. Det var flott i de første sesongene, men er nesten blitt en parodi. Synes historien fortsatt er spennende da, men noen logiske brister, fks tv-sending over hele Canada av Freds begravelse, er det sannsynlig?

Synes handlingen i Gilead er definitivt mest spennende. Elsker scener med Lawrence, Lydia og er litt spent på om det blir noe poeng med Nicks kone. 

Anonymkode: c5b1e...8e8

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Orker ikke mer nærbilder av June, og nå har de begynt med Serena også. Det var flott i de første sesongene, men er nesten blitt en parodi. Synes historien fortsatt er spennende da, men noen logiske brister, fks tv-sending over hele Canada av Freds begravelse, er det sannsynlig?

Synes handlingen i Gilead er definitivt mest spennende. Elsker scener med Lawrence, Lydia og er litt spent på om det blir noe poeng med Nicks kone. 

Ja dette ble bare for dumt. Hva er oddsen for at de går på ballett og at canada sender begravelsen av Fred, på tv? Er også lei av bilder av Serena, men det er bedre enn June. 

June er seriens minst interessante karakter helt enkelt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er spent på om det skjer noe mellom Serena og Mark! 

Tror Serena føler seg veldig alene nå, uten noen skikkelig allierte hun kan stole på. Synes kanskje denne historien er mest interessant nå. Ellers interessant at både Mrs. Putnam og Aunt Lydia viser mer og mer empati.

Anonymkode: 4e360...822

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er spent på om det skjer noe mellom Serena og Mark! 

Tror Serena føler seg veldig alene nå, uten noen skikkelig allierte hun kan stole på. Synes kanskje denne historien er mest interessant nå. Ellers interessant at både Mrs. Putnam og Aunt Lydia viser mer og mer empati.

Anonymkode: 4e360...822

Ja blir veldig spennende å se, ble overrasket over Mrs Putnam. Og ble litt redd for commander McKenzie. Skummel type. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lei av nærbilder av june sitt ansikt. 

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de drar serien sånn ut? Det er 2 bøker. De har ikke kommet i nærheten av å starte på bok 2. Alt de holder på med nå er jo ikke med i bøkene. 

I bok 2 så skjer det jo masse. Er redd de drar serien såpass ut at de aldri får begynt på den fordi folk går lei. 

Spoiler

Karakteren June er jo nesten ikke med i bok 2 av serien. Kan det være grunnen til at de drar det ut?

Anonymkode: e5bad...d1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

er så lei av nærbilder av june sitt ansikt. 

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de drar serien sånn ut? Det er 2 bøker. De har ikke kommet i nærheten av å starte på bok 2. Alt de holder på med nå er jo ikke med i bøkene. 

I bok 2 så skjer det jo masse. Er redd de drar serien såpass ut at de aldri får begynt på den fordi folk går lei. 

Skjul innhold

Karakteren June er jo nesten ikke med i bok 2 av serien. Kan det være grunnen til at de drar det ut?

Anonymkode: e5bad...d1b

Bok 2, du mener the Testaments? Der er J med helt på slutten, det er en annen serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...