AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Del Skrevet 14. september 2022 Som tittelen sier; jeg har mistet to ganger, på under et halvt år. Som 40-åring i mars, pga avvik (ikke relatert til alder), og nå i juli som 41-åring i en uforklaring spontanabort med masse blødninger et par uker i forkant. Har ennå ikke fått tilbake syklus. Kjenner på panikk for å aldri lykkes i å få dette etterlengtede siste barnet. Har to fra tidligere, som jeg fikk da jeg var 26 og 29. Gravid på første forsøk begge ganger, null problemer. Ble gravid ganske raskt disse to siste gangene også, men fikk altså ikke oppleve å beholde og få friskt barn. Er det noen med lignende historier men som til slutt fikk en lykkelig slutt? Noen i ca. samme alder, som egentlig hadde oddsene mot seg? Når er det realistisk å tenke at jeg har brukt opp alle mine sjanser/gode egg? Har jeg bare hatt uflaks, er det fremdeles håp? Føler meg så langt nede at jeg ikke kan beskrive det, langt mindre prøve for da blir nok tråden stengt. Håper noen kan skrive om solskinnshistorier, om jeg har noe håp om å lykkes selv om jeg er blitt 41? Anonymkode: 5189a...267 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Del Skrevet 14. september 2022 Kan du ikke bare glede deg over de 2!! Barna du har fra før. hadde du vært barnløs hadde jeg forstått fortvilelsen, men du har to friske barn. Anonymkode: 15d38...83e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare glede deg over de 2!! Barna du har fra før. hadde du vært barnløs hadde jeg forstått fortvilelsen, men du har to friske barn. Anonymkode: 15d38...83e Ok, skal ikke legge ut om hvorfor dette er veldig viktig for meg, men det er det. At jeg har to barn fra før er jo selvsagt positivt, men når du planlegger et siste barn med ny mann, og mister to ganger, da er det enormt mye smerte og et stort savn. Familien føles ikke komplett, og jeg har det vondt hele tiden. Skal ikke komme med detaljer, men det er viktig for meg. Anonymkode: 5189a...267 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Del Skrevet 14. september 2022 Jeg har ingen solskinnshistorier. Ble gravid da jeg var 38 og fikk et friskt barn. Men sannheten er at du har oddsen mot din side med tanke på alderen din. På en annen side har du jo blitt gravid to ganger, så du kan absolutt få et barn. Men mitt råd er faktisk å ikke stresse og tenke så mye over det. Du har to unger fra før, du er ikke barnløs om dette ikke går bra. Om det går fint og du får et tredje barn er det bare fint, men ikke forvent det. Anonymkode: fb13d...0f6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Del Skrevet 14. september 2022 Gjelder ikke meg selv, men har en venninne som er 44 og nettopp fikk barn nummer 4 nå i sommer. Barn nummer 3 fikk hun for 3 år siden, da hun var 41. Søsteren til en annen venninne var 45 da hun fikk sitt siste barn. Trodde ikke hun var fruktbar lenger og at hun var i overgangsalderen, men der kom det plutselig en overraskelse gitt. Anonymkode: f2b52...f9e 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #6 Del Skrevet 14. september 2022 En venninnen av meg fikk sitt første barn som 40-åring: en nydelig gutt. Både min mormor og oldemor fikk sine siste barn etter fylte 40 år; det var faktisk helt vanlig før. Å lage barn handler forresten ikke bare om deg og dine egg, men også om mannen du lager barn med. Anonymkode: 6ccb0...57c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Del Skrevet 14. september 2022 Vek, den harde realiteten er at det er ikke meningen at man skal få barn når man nærmer seg overgangsalderen Anonymkode: d5fb9...4f9 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #8 Del Skrevet 14. september 2022 Den største bøygen med å få barn i høy alder er først og fremst å faktisk bli gravid, og så har man litt høyere risiko for vanlig spontanabort - slik du hadde gang nr. 2. Og som du vet, hadde det ikke vært avvik den første gangen, så var du kommet fint over faretiden for spontanabort. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du er så pessimistisk med tanke på alder, du har jo både blitt gravid 2(!) ganger på få måneder, og unngått spontanabort en av dem. Det er jo veldig bra tall for noen på din alder, du virker veldig fruktbar. Anonymkode: 19981...3f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vek, den harde realiteten er at det er ikke meningen at man skal få barn når man nærmer seg overgangsalderen Anonymkode: d5fb9...4f9 Nehei, så hvorfor fikk alle bondekonene bortover barn langt oppi førtiåra før prevensjon ble utbredt da? Anonymkode: 19981...3f1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Del Skrevet 14. september 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: En venninnen av meg fikk sitt første barn som 40-åring: en nydelig gutt. Både min mormor og oldemor fikk sine siste barn etter fylte 40 år; det var faktisk helt vanlig før. Anonymkode: 6ccb0...57c Kjenner flere som har fått barn etter 40, og både min mormor, tippoldemor og enda flere tipper fikk barn etter 40 og enda eldre. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Vek, den harde realiteten er at det er ikke meningen at man skal få barn når man nærmer seg overgangsalderen Anonymkode: d5fb9...4f9 Overgangsalderen er fra når? Og hvorfor var det mulig for folk før i tiden å få barn mot nå i disse teknologiske tider? Troll du er? Anonymkode: 1f79d...e8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke bare glede deg over de 2!! Barna du har fra før. hadde du vært barnløs hadde jeg forstått fortvilelsen, men du har to friske barn. Anonymkode: 15d38...83e Slutt med sånne unødvendig kommenterer slutt å undergrav kvinners følelser! Anonymkode: 09e36...489 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Den største bøygen med å få barn i høy alder er først og fremst å faktisk bli gravid, og så har man litt høyere risiko for vanlig spontanabort - slik du hadde gang nr. 2. Og som du vet, hadde det ikke vært avvik den første gangen, så var du kommet fint over faretiden for spontanabort. Så jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du er så pessimistisk med tanke på alder, du har jo både blitt gravid 2(!) ganger på få måneder, og unngått spontanabort en av dem. Det er jo veldig bra tall for noen på din alder, du virker veldig fruktbar. Anonymkode: 19981...3f1 Takk for oppmuntrende ord. Har blitt lett gravid ja, men det har jo ikke gått så bra. Men det som gikk galt i mars, var heldigvis ikke aldersrelatert fikk jeg beskjed om fra eksperter. Et veldig sjeldent og dødelig avvik som er ganske jevnt fordelt over aldersgruppene. Sa nå i juli kunne ikke sykehuset forklare, annet enn at spontanabort er ganske vanlig, spesielt i min alder. Anonymkode: 5189a...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Gjelder ikke meg selv, men har en venninne som er 44 og nettopp fikk barn nummer 4 nå i sommer. Barn nummer 3 fikk hun for 3 år siden, da hun var 41. Søsteren til en annen venninne var 45 da hun fikk sitt siste barn. Trodde ikke hun var fruktbar lenger og at hun var i overgangsalderen, men der kom det plutselig en overraskelse gitt. Anonymkode: f2b52...f9e Er ikke sikkert du vet det, men gikk det uten spontanabort i forkant - det gikk bra med en gang? Anonymkode: 5189a...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Del Skrevet 14. september 2022 43 minutter siden, AnonymBruker said: Vek, den harde realiteten er at det er ikke meningen at man skal få barn når man nærmer seg overgangsalderen Anonymkode: d5fb9...4f9 Nå er vel gjennomsnittlig overgangsalder i Norge 53 år da... Anonymkode: da2d3...0e4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplejuice123 Skrevet 14. september 2022 #15 Del Skrevet 14. september 2022 Ei jeg kjenner var gift og de prøvde og prøvde. Var yngre enn deg. Gang på gang aborterte ho. Den siste levde noen uker etter fødsel. Stakkars folk. Det viste seg at genetiske mellom dem ikke gav et levedyktig barn. Kanskje er du forbi DIN biologiske alder. Kanskje er det mannen din? Jeg forstår at du bare vil ha solskinnet med deg, og kanskje klaffer det, det håper jeg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Del Skrevet 14. september 2022 Eplejuice123 skrev (5 minutter siden): Ei jeg kjenner var gift og de prøvde og prøvde. Var yngre enn deg. Gang på gang aborterte ho. Den siste levde noen uker etter fødsel. Stakkars folk. Det viste seg at genetiske mellom dem ikke gav et levedyktig barn. Kanskje er du forbi DIN biologiske alder. Kanskje er det mannen din? Jeg forstår at du bare vil ha solskinnet med deg, og kanskje klaffer det, det håper jeg for deg. Hvorfor i alle dager trekker du inn et eksempel som ikke har med alder å gjøre i det hele tatt? Anonymkode: 19981...3f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplejuice123 Skrevet 14. september 2022 #17 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager trekker du inn et eksempel som ikke har med alder å gjøre i det hele tatt? Anonymkode: 19981...3f1 Fordi det ikke trenger å ha noe med alderen hennes å gjøre, men genetikk ml henne og mannen. Det var kun et innspill. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er ikke sikkert du vet det, men gikk det uten spontanabort i forkant - det gikk bra med en gang? Anonymkode: 5189a...267 Er usikker på hun første, hun har sagt at hun gjerne skulle ha hatt de to siste (som det er 3 år mellom) enda litt tettere, men det tok den tiden det tok. Men vet ikke om det var noen SA mellom eller om det bare rett og slett tok litt lengre tid enn hun håpet før hun ble gravid. Med hun eldste var det ingen spontanaborter på forhånd. Oppdaget bare plutselig at hun var gravid, da hun tok en test bare for å definitivt utelukket det mens hun var på ferie, ettersom hun ikke hadde hatt mensen på en stund. Hun trodde jo som sagt at hun var kommet i overgangsalderen, og hun og mannen (som er mye yngre) hadde for lengst innfunnet seg med at det ikke ville bli felles barn på dem. Anonymkode: f2b52...f9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Del Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå er vel gjennomsnittlig overgangsalder i Norge 53 år da... Anonymkode: da2d3...0e4 Fruktbarheten går jo til helvete lenge før overgangsalderen er i gang. Anonymkode: c913a...11d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Del Skrevet 14. september 2022 Eplejuice123 skrev (4 minutter siden): Fordi det ikke trenger å ha noe med alderen hennes å gjøre, men genetikk ml henne og mannen. Det var kun et innspill. Det spurte jeg om etter avviket i mars. Det ble foretatt obduksjon på fosteret og de fant heldigvis ingenting som tydet på noe annet enn uflaks. En feil som skjedde som ikke hadde med genetikk å gjøre. Stoler på at de vet hva de holder på med. Anonymkode: 5189a...267 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå