Gå til innhold

Adoptert, hvordan finne....?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus

Jeg ble adoptert bort for over 30 år siden. Da var jeg visst 2 mnd. gammel.

Jeg vet hvilket "sykehus" jeg ble født på, men det ble nedlagt for mange år siden. Ligger også i en annen by enn der jeg bor nå.

Hvordan kan jeg da gå fram hvis jeg har lyst til å finne mine biologiske opphav?? Hvor skal jeg starte?

Jeg har hatt en flott oppvekst hos mine adoptivforeldre, og har derfor ikke hatt behov for å finne biologisk slekt. Nå er både min mor og min far død, og jeg har litt lyst til å vite litt om hva som skjedde den gang for over 30 år siden, og om jeg har en "utstrakt" familie ellers.

Noen som har noen gode råd å komme med? :roll:

Veldig takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke spørre et adopsjonsbyrå eller no sånt om hjelp. er ikke sikker på fremgangsmåten jeg, men det er kanskje mest naturlig og spørre noen som vet om lover og regler i forhold til dette.

Håper du finner de du leter etter. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :lol:

Du kan prøve hos Fylkesmannen i din kommune, eller Fylkesmannen i den kommunen du er født i. Der får du vite navn på biologiske foreldre, men navn til halvsøsken og andre får du ikke.

Om du har navn og fødseldato kan kanskje Frelsesarmeen hjelpe. Det tror jeg koster noen kroner.

Jeg selv vet at jeg har ei halvsøster et eller annet sted, men jeg finner ikke opplysninger noen sted, og jeg får ikke vite noe hos fylkesmannen. Sannelig ikke lett. Lykke til i jakten på biologiske foreldre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...