AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Del Skrevet 14. september 2022 Anonymkode: 74288...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 14. september 2022 #2 Del Skrevet 14. september 2022 Lenge siden jeg hadde slik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 15. september 2022 #3 Del Skrevet 15. september 2022 Det er vel på tide... Ganske sikker på at de fleste som tok et portrettfoto av seg selv i tidsrommet 1979 til 1997 har forandret seg noe på den tiden. Ideelt sett skal man jo ligne på den personen det er bilde av på førerkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Del Skrevet 16. september 2022 Fordi det står på kortene at de går ut, eller fordi det er bestemt at de bare går ut allilevel? Er det sistnevnte er det en skam og sløsing med penger Anonymkode: 540aa...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 16. september 2022 #5 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg husker tilbake til da varianten før den der ble ugyldig også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 16. september 2022 #6 Del Skrevet 16. september 2022 Jeg har et sånt førerkort. Har besilt time til nytt på trafikkstasjon. Fikk ikke fornye på nett fordi bilde på koret var for gammelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 16. september 2022 #7 Del Skrevet 16. september 2022 *kortet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi det står på kortene at de går ut, eller fordi det er bestemt at de bare går ut allikevel? Er det sistnevnte er det en skam og sløsing med penger Anonymkode: 540aa...de6 Det er bestemt at alle de gamle kortene går ut 1/1-2023 i stedet for på 100 års dagen din, som det står på kortet. Har vært skrevet og snakket mye om det i aviser og på nyhetssendinger, så det er godt gjort å ikke ha fått det med seg. Diamant skrev (15 minutter siden): *kortet Du kan redigere innlegget ditt, så slipper du å poste unødvendige innlegg. Anonymkode: 0b140...6d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan redigere innlegget ditt, så slipper du å poste unødvendige innlegg. Dette. Anonymkode: 2b6c1...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 16. september 2022 #10 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er bestemt at alle de gamle kortene går ut 1/1-2023 i stedet for på 100 års dagen din, som det står på kortet. Har vært skrevet og snakket mye om det i aviser og på nyhetssendinger, så det er godt gjort å ikke ha fått det med seg. Du kan redigere innlegget ditt, så slipper du å poste unødvendige innlegg. Anonymkode: 0b140...6d8 Jeg er klar over det. Pleier å gjøre det også. Vet ikke hvorfor jeg ikke gjorde det nå, mulig jeg har blitt for vant til snap, der kan man jo ikke redigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Del Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er bestemt at alle de gamle kortene går ut 1/1-2023 i stedet for på 100 års dagen din, som det står på kortet. Har vært skrevet og snakket mye om det i aviser og på nyhetssendinger, så det er godt gjort å ikke ha fått det med seg. Du kan redigere innlegget ditt, så slipper du å poste unødvendige innlegg. Anonymkode: 0b140...6d8 Det er jo helt tullete! De kan ikke skrive at noe er gyldig så og så lenge og så bare drite i det. Her håper jeg folk med slike førerkort går til sak mot Statens vegvesen. Anonymkode: 540aa...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. september 2022 #12 Del Skrevet 17. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo helt tullete! De kan ikke skrive at noe er gyldig så og så lenge og så bare drite i det. Her håper jeg folk med slike førerkort går til sak mot Statens vegvesen. Anonymkode: 540aa...de6 Det skal være samsvar mellom bilde på førerkort og personen som førerkortet tilhører... Så med mindre man er et meget unikt menneske vil det ikke være tilfelle etter 30 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Del Skrevet 17. september 2022 newman01 skrev (35 minutter siden): Det skal være samsvar mellom bilde på førerkort og personen som førerkortet tilhører... Så med mindre man er et meget unikt menneske vil det ikke være tilfelle etter 30 år... Men det visste de da de skrev at de var gyldige til 100-årsdagen til folk også Anonymkode: 540aa...de6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. september 2022 #14 Del Skrevet 17. september 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Men det visste de da de skrev at de var gyldige til 100-årsdagen til folk også Anonymkode: 540aa...de6 Kanskje noen fant ut at det var en ulur ordning? Det hender at et samfunn tar til seg ny kunnskap basert på tilgjengelig erfaring. Vi har flere ganger endret syn på ting, som å slå barn, slavehandel, nekte mørkhudede basisrettigheter, fengsle folk for homofili og så videre. Selv om det var vanlig praksis i gamle dager betyr ikke nødvendigvis at det var bra praksis... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men det visste de da de skrev at de var gyldige til 100-årsdagen til folk også Anonymkode: 540aa...de6 Det er førerretten din som er gyldig til 100 års dagen (Gitt at man passerer periodiske helsesjekker når man blir så gammel at det er påkrevd), ikke selve førerkortet. Fra tid til annet dukker det opp nye krav til et førerkort slik at det f. eks. også er gyldig i utlandet. Da er det lurt at myndighetene følger med i tiden. Anonymkode: 8b8cc...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #16 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er jo helt tullete! De kan ikke skrive at noe er gyldig så og så lenge og så bare drite i det. Her håper jeg folk med slike førerkort går til sak mot Statens vegvesen. Anonymkode: 540aa...de6 Gå til sak fordi man må fornye førerkortet sitt 🙄 Noen har sett litt for mye på amerikanske media tror jeg 😂 Anonymkode: 7aa2e...5a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Del Skrevet 17. september 2022 newman01 skrev (4 timer siden): Kanskje noen fant ut at det var en ulur ordning? Det hender at et samfunn tar til seg ny kunnskap basert på tilgjengelig erfaring. Vi har flere ganger endret syn på ting, som å slå barn, slavehandel, nekte mørkhudede basisrettigheter, fengsle folk for homofili og så videre. Selv om det var vanlig praksis i gamle dager betyr ikke nødvendigvis at det var bra praksis... Og slike ting er sammenlignbart med å la folk bruke gamle førerkort mener du? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er førerretten din som er gyldig til 100 års dagen (Gitt at man passerer periodiske helsesjekker når man blir så gammel at det er påkrevd), ikke selve førerkortet. Fra tid til annet dukker det opp nye krav til et førerkort slik at det f. eks. også er gyldig i utlandet. Da er det lurt at myndighetene følger med i tiden. Anonymkode: 8b8cc...da3 Står det noe på kortene når de går ut? Eller ble det oppgitt på noen måte? Kanskje det ble underforstått at de varer så lenge man kan kjøre bil, da er det uansett feil å kreve at staten og folk skal bruke tid og penger på å bytte. Politiet kan jo uansett finne ut om folk har førerrett. Og hva andre land krever skal ikke legge føringer for hva Norge krever (da kan de som vil kjøre i utlandet skaffe seg nye kort frivillig) Anonymkode: 540aa...de6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. september 2022 #18 Del Skrevet 17. september 2022 Hva er du egentlig sur på? Furter fordi førerkortet fra det glade 80-tallet må byttes ut? Ligner du på den personen som er avbildet på førerkortet? Du har hatt i overkant av 10 år på å bytte førerkort... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Del Skrevet 17. september 2022 newman01 skrev (17 minutter siden): Hva er du egentlig sur på? Furter fordi førerkortet fra det glade 80-tallet må byttes ut? Ligner du på den personen som er avbildet på førerkortet? Du har hatt i overkant av 10 år på å bytte førerkort... Hvorfor tror du jeg snakker på egne vegne? Jeg har da vel ikke sagt noe som tyder på at dette gjelder meg? Jeg har nytt førerkort og har hatt det siden jeg kjørte opp Jeg er sur fordi dette er et hån mot dem som har slike førerkort. Tenk at de må bruke tid på å få seg nytt. Og hva om de ikke får det med seg at de må bytte? Anonymkode: 540aa...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. september 2022 #20 Del Skrevet 18. september 2022 Det er informasjonen som ligger i førerkortet som er gammeldags. Har ikke noe med bilde etc som gjør at det skal byttes ut. Bankkort har da aldri fornyet noen bilder, om man ikke har bytta bank. Og alle som har fått utstedt bankkort formatet mellom 1januar 1998 og 1juni 2007, må fornyes innen 1januar 2033. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå