AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #1 Skrevet 14. september 2022 Er det tilfelle at så mange så intenst hater Egon som man kan få inntrykk av her? Det er jo ikke noen kulinarisk sensasjon, det er vi nok alle sammen enig om. Men det er vel helt ok hverdagsmat vi kjenner til, de har mange retter med ok andel grønnsaker og maten er jo generelt ikke næringsfattig. Det er jo ikke nudler med ketchup vi snakker om. En chicken bowl, en laksefilet eller en burger på Egon blir ikke mer næringsfattig enn den man lager selv? Anonymkode: 24183...cec 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #2 Skrevet 14. september 2022 Jeg synes maten er god, og skjønner ikke all kritikken. Er det så mange matsnobber her? Jeg liker Biffsnadderen, fajitasen, biffene. Eneste er at jeg synes det er blitt i overkant dyrt i forhold til porsjonene, synes det ofte er for lite tilbehør. Som i en kvart maiskolbe og to salatblad. Anonymkode: 0cb3c...9d3 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #3 Skrevet 14. september 2022 Men hvorfor skal man betale for dyr hverdagsmat, når man først vil ut å spise? Jeg betaler heller 1000 kr for en god rett, enn det det koster å spise på Egon. Anonymkode: 1d5d8...734 11
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor skal man betale for dyr hverdagsmat, når man først vil ut å spise? Jeg betaler heller 1000 kr for en god rett, enn det det koster å spise på Egon. Anonymkode: 1d5d8...734 For meg er ikke biffsnadder og biff med bernaise hverdagsmat Det koster heller ikke 1000 kr for det på Egon. Den største biffen koster 400 kr. Om du er nødt til å overdrive for å få det til å fremstå som negativt, så har du ikke så gode argumenter.. Anonymkode: 0cb3c...9d3 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg er ikke biffsnadder og biff med bernaise hverdagsmat Det koster heller ikke 1000 kr for det på Egon. Den største biffen koster 400 kr. Om du er nødt til å overdrive for å få det til å fremstå som negativt, så har du ikke så gode argumenter.. Anonymkode: 0cb3c...9d3 Allerede her er vi forskjellige og jeg forstår hvorfor du spiser på Egon. Anonymkode: 1d5d8...734 9
Gjest AprilRyan Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Jeg synes ikke at det er særlig godt, men hel- og halvfabrikata er sjeldent det. Synes det er rart å bli fremstilt som snobbete bare fordi man ønsker å spise noe som er lagt litt mer kjærlighet i. I tillegg er maten overpriset på Egon i forhold til kvaliteten man får. Jeg kan spise der om andre absolutt skal dit, men om jeg kan velge så går jeg heller et annet sted. Hvis jeg skal ut og spise så vil jeg heller spise god mat og går ikke på Egon eller McDonalds da. Her jeg bor er det virkelig ingen grunn til å gå på Egon og er jeg på et sted jeg ikke kjenner så godt så finner jeg et annet sted. Ikke spesielt vanskelig å finne steder som har bedre mat enn på Egon.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Allerede her er vi forskjellige og jeg forstår hvorfor du spiser på Egon. Anonymkode: 1d5d8...734 Jepp, og for de fleste er faktisk ikke biffer og bernaise hverdagskost. Jeg kjenner absolutt ingen som spiser denslags som helt vanlig torsdagsmiddag fast. Anonymkode: 0cb3c...9d3 7 2
Petra Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Syns Egon er et koselig sted med god mat. Har ikke hørt negativ omtale av stedet før jeg så det her på KG. 6 1
Hensatt Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Egon er for meg helt ordinær gatekjøkkenmat servert på en pen tallerken i dempet belysning til dobbel pris. Ikke noe å si på maten, men svært overpriset i forhold til det man får. Har også sett bak på er Egon-kjøkken, og det er stort sett samme råvarene som hos f.eks Kysten Rundt. 20 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Petra skrev (2 minutter siden): Syns Egon er et koselig sted med god mat. Har ikke hørt negativ omtale av stedet før jeg så det her på KG. Samme her, jeg ante ikke at Egon var ansett som "dritt" før jeg leste det på KG Nå vet jeg ikke hvordan Egon er i andre byer enn her jeg bor, men her jeg bor, har de koselige lokaler, og maten smaker godt. Alltid fått biffen stekt akkurat slik jeg ønsker. Og her i byn er det faktisk ikke så mange steder man kan få seg en helt vanlig biff-med-bernaise, rett og slett. Big Horn steak house er omtrent eneste andre alternativet, og der har jeg spist fire ganger og utelukkende hatt negative opplevelser (elendig service, kald mat, etc) Anonymkode: 0cb3c...9d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Helt ok Anonymkode: 2af1c...61a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Eneste jeg ikke liker med Egon er at det er så barnevennlig og unger som bråker. De burde i det minste dele opp restauranten så de med barn sitter langt unna resten av oss som bare vil ha en fredelig middag ute Anonymkode: 2af1c...61a 4
Sirah Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Jeg syntes Egon er helt greit. Liker kjeden godt dersom man er en gjeng. De aller fleste finner noe de kan spise på Egon da menyen er stor og variert. Det er vanskeligere å gjøre alle fornøyde om man skal velge en liten plass med tre hovedretter å velge mellom. Dog syntes jeg det er stor kvalitetsforskjell mellom restaurantene. Her jeg bor har vi tre stk innenfor en grei kjørbar radius og det er kvalitetsforskjell på maten. Syntes også det er litt dyrt i forhold til hva du får, men alt i alt liker jeg Egon. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Jeg synes Egon har priset rettene sine for høyt med tanke på hva man får, og går derfor ikke på Egon for min egen del. Jeg gikk derimot på Egon med glede når min 92 år gamle farmor orket å gå ut å spise, for hun følte seg så godt ivaretatt på Egon i Seterkrysset at det nok er sjanse for at hun testamenterer alt hun eier til de som jobber der. De var helt fantastiske med ei tunghørt og ustø gammel dame som ikke lenger klarte å lage middag til seg selv, men som gjerne ville ha litt annen mat enn det kommunen serverte i ny og ne. Nå har hun blitt for svak og forvirret, og har havnet på hjem, så nå er det slutt på hennes Egonbesøk. Men de behandlet henne som ei dronning, og det er jeg takknemlig for! ❤️❤️ Anonymkode: 51ad0...bb3 7 19 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eneste jeg ikke liker med Egon er at det er så barnevennlig og unger som bråker. De burde i det minste dele opp restauranten så de med barn sitter langt unna resten av oss som bare vil ha en fredelig middag ute Anonymkode: 2af1c...61a Her jeg bor er det egen sone for barn, og to etasjer i lokalet, så null problem å unngå småbarna. Anonymkode: 0cb3c...9d3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes Egon har priset rettene sine for høyt med tanke på hva man får, og går derfor ikke på Egon for min egen del. Jeg gikk derimot på Egon med glede når min 92 år gamle farmor orket å gå ut å spise, for hun følte seg så godt ivaretatt på Egon i Seterkrysset at det nok er sjanse for at hun testamenterer alt hun eier til de som jobber der. De var helt fantastiske med ei tunghørt og ustø gammel dame som ikke lenger klarte å lage middag til seg selv, men som gjerne ville ha litt annen mat enn det kommunen serverte i ny og ne. Nå har hun blitt for svak og forvirret, og har havnet på hjem, så nå er det slutt på hennes Egonbesøk. Men de behandlet henne som ei dronning, og det er jeg takknemlig for! ❤️❤️ Anonymkode: 51ad0...bb3 Så fin historie🙏 Veldig bra service på Seter, helt enig👍 Ellers er Egon bra, men litt dyrt synes jeg. Anonymkode: a40ac...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 For min del er Egon like håpløst og lite sunt som Maccern. Ser dere skriver at de har biff, men altså -det lager jeg bedre hjemme. Faktisk lager jeg alt de har på Egon bedre hjemme. I tillegg er interiøret harry og maten ekstremt overpriset! Anonymkode: 385d9...790 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Egon åpna i vår ny restaurant i byen jeg bor. Til å være en mindre by, har man de siste fem-ti årene fått utrolig mange flotte spisesteder med virkelig høy standard - som om det er en storby. Men småbymentaliteten har ikke fulgt samme utvikling tydeligvis: utenfor nye Egon har det seriøst vært kø for å komme inn i alle fall de første to månedene etter de åpna! 😂 Nei, å spise på Egon er som å spise på Peppes. Det er helt ok mat og man blir mett, men både interiør og mat er veldig standard og litt sånn one size fits all-aktig. Det skal liksom ikke støte vekk noen, men det det gjør i stedet er å servere mat uten karakter og snert i lokaler som er helt «meh». Anonymkode: 12c6a...e1a 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes maten er god, og skjønner ikke all kritikken. Er det så mange matsnobber her? Jeg liker Biffsnadderen, fajitasen, biffene. Eneste er at jeg synes det er blitt i overkant dyrt i forhold til porsjonene, synes det ofte er for lite tilbehør. Som i en kvart maiskolbe og to salatblad. Anonymkode: 0cb3c...9d3 Ja, wannabe matsnobber. Egons er helt greit. Anonymkode: b337d...3f8 2
JegMotStrømmen Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 Jeg har nok vært uheldig de gangene jeg har vært på Egon. Opplevd at maten har vært veldig tørr, og mer lunken enn varm. Så derfor går jeg ikke dit mer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå