Hjertefisk Skrevet 13. september 2022 #21 Skrevet 13. september 2022 Problemet med slike apper er at det er umulig å få med seg en persons utstråling. Det har SÅ mye å si for ens attraktivitet. Jeg tipper du har en fin utstråling som ikke kommer fram på bilder. Måten du smiler på, beveger deg på, glimtet i øyet, din personlighet som skinner igjennom: alt dette synes ikke på et bilde. Men kan gjøre et menneske så mye mere vakker. Så finnes det mange billedkjønne mennesker. Som ser bra ut på bilder, men som ikke har spesielt bra utstråling eller karisma. Og de får antageligvis flere matcher. Helt til man møter dem i virkeligheten, også er de bare rare. Skulle gjerne likt å sett det bildet du brukte i eksperimentet ditt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #22 Skrevet 13. september 2022 https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7356603/Incel-dubbed-Catfish-Man-shared-video-hurling-abuse-woman.html Anonymkode: 0ab76...2a2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #23 Skrevet 13. september 2022 Hjertefisk skrev (6 minutter siden): Problemet med slike apper er at det er umulig å få med seg en persons utstråling. Det har SÅ mye å si for ens attraktivitet. Jeg tipper du har en fin utstråling som ikke kommer fram på bilder. Måten du smiler på, beveger deg på, glimtet i øyet, din personlighet som skinner igjennom: alt dette synes ikke på et bilde. Men kan gjøre et menneske så mye mere vakker. Enig! Jeg kan se folk irl eller på tv også (farmen for eksempel akuratt nå) og synes de er sååååå sjarmerende og tiltrekkende blir kjempekjekke pga utstrålingen, men som jeg sannsynligvis aldri hadde sveipet liker på på et platt og dødt bilde. Anonymkode: 8cc5f...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #24 Skrevet 13. september 2022 Men som observatør har du jo ingen peiling i hva de du observerer FØLER, du kan anta, men du kan aldri være sikker på noe, og du vet heller ikke konteksten, hva som har skjedd før øyeblikket og hva som skjer etter øyeblikket, du vet ei heller oppveksten deres, du vet heller ikke kapasiteten deres, du vet ikke hva de tenker, men aldri sier, du vet ikke hva som er viktig for dem, du vet jo ingenting om dem, du vet ikke hva de vil ha til akkurat det rette tidspunktet, kanskje det som du trodde var et hint ikke er et hint, kanskje de rett og slett ikke enser deg, kanskje de synes du er rar, kanskje de synes du virker interessant, eller så er du bare en av alle de andre de ser den dagen, kanskje de er dauslitne, kanskje de er utålmodige, kanskje det er broren deres, søsteren deres, stebror, kanskje barnet deres har alvorlige problemer, kanskje mannen ligger på sykehuset med skader og skadene igjen kan ha x antall grunner, eller kanskje de kjeder seg og trenger en piff. Kanskje du ser dem en dag de har pyntet seg ekstra mye, men at de egentlig har en ganske bomsete stil til vanlig, kanskje du ser dem på den ene dagen de er en boms offentlig, kanskje du ser dem den dagen de er litt høyt oppe og litt ukontrollert gira, kanskje de har vært på trening, kanskje de er deprimerte, sure, blabla. Det er helt umulig å vite noe om andre! Det er arrogant å påstå at du VET noe basert på observasjon! Så klart kan du observere, men det bør jo gjøres med en viss forsiktighet, det er jo ei heller noen som liker å bli iaktatt eller glodd på. Det går ikke an å begrenses til noe lite, til noe detaljert, det finnes tross alt mennesker som dedikerer seg til å gjøre 1 bitteliten ting veldig, veldig mange ganger, feks tennis, fotball, et ørlite felt innenfor medisin, som de bruker mangfoldige år på og de trenger fremdeles mange år før de kan oppnå en slags helhetlig forståelse. Beklager avsporingen. Anonymkode: 77ebf...892
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #25 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er selv blitt singel og har registrert meg på dating apper. Jeg har ikke hatt det store hellet med å finne matcher, men jeg har fått noen bra treff som jeg kanskje vil møte etter hvert. Jeg føler meg selv som en ganske pen mann. Jeg er høy, mørk. Når jeg var singel før eksen min fikk jeg alltid mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Jeg har blitt litt eldre, og har fått litt mer pappa kropp enn jeg hadde da jeg var singel, men føler fortsatt jeg får mye oppmerksomhet når jeg er på fest eller på byen. I de settingene finner jeg riktig nok ikke folk som er ute etter noe seriøst. Jeg stusser derfor på at jeg får så få matcher på dating appene. Jeg bestemte meg derfor for å gjøre et lite eksperiment. Jeg opprettet en falsk profil og brukte bilder av en skikkelig hunk. I løpet av noen timer hadde jeg mistet tellingen på matcher. Jeg plukket meg ut noen tilfeldige kvinner som jeg pratet med ett par kvelder. De ble veldig begeistret for personligheten min, og ett par av de sa faktisk at de begynte å få litt sommerfugler når de pratet med meg fordi jeg virket så hyggelig og reflektert. Jeg var bare meg selv utenom bildene... Felles for alle var at de hevdet de faller for personligheten og ikke utseendet. Etter å ha avslørt eksperimentet uten å avsløre hvem jeg var ventet jeg en stund før jeg prøvde å matche med de samme kvinnene uten hell. Jeg prøvde med ulike bilder på profilen min og prøvde å skrive en spennende profiltekst. Konklusjonen min blir i hvert fall at det er utseendet som kommer i første rekke, og personligheten er en god nummer to. Det er litt synd med apper som tinder at alt er så overfladisk. Man blir liksom ikke kjent med personen på den korte tiden det tar å sviepe fordi et bilde. Jeg føler også at menn og kvinner sveiper annerledes. Menn sveiper ofte på alle kvinner mens kvinner ofte bruker ett sekund eller to mer på å bestemme seg. Derfor har ofte kvinner flere matcher enn det menn har. Anonymkode: aa693...5e7 La meg gjette.... Chris Pine? Jeg fikk opp en profil med bilder av ham. Hvor patetisk går det an å bli...... Anonymkode: caa73...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #26 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): La meg gjette.... Chris Pine? Jeg fikk opp en profil med bilder av ham. Hvor patetisk går det an å bli...... Anonymkode: caa73...cf1 Jeg hadde aldri sveipa på en som så ut som chris pine. Er jeg den eneste? Er noe med at de er FOR kjekke? Jeg er ikke stygg, men ved siden av en i overkant kjekk fyr så ville jeg bare følt meg som en dass. Anonymkode: 8530f...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #27 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men som observatør har du jo ingen peiling i hva de du observerer FØLER, du kan anta, men du kan aldri være sikker på noe, og du vet heller ikke konteksten, hva som har skjedd før øyeblikket og hva som skjer etter øyeblikket, du vet ei heller oppveksten deres, du vet heller ikke kapasiteten deres, du vet ikke hva de tenker, men aldri sier, du vet ikke hva som er viktig for dem, du vet jo ingenting om dem, du vet ikke hva de vil ha til akkurat det rette tidspunktet, kanskje det som du trodde var et hint ikke er et hint, kanskje de rett og slett ikke enser deg, kanskje de synes du er rar, kanskje de synes du virker interessant, eller så er du bare en av alle de andre de ser den dagen, kanskje de er dauslitne, kanskje de er utålmodige, kanskje det er broren deres, søsteren deres, stebror, kanskje barnet deres har alvorlige problemer, kanskje mannen ligger på sykehuset med skader og skadene igjen kan ha x antall grunner, eller kanskje de kjeder seg og trenger en piff. Kanskje du ser dem en dag de har pyntet seg ekstra mye, men at de egentlig har en ganske bomsete stil til vanlig, kanskje du ser dem på den ene dagen de er en boms offentlig, kanskje du ser dem den dagen de er litt høyt oppe og litt ukontrollert gira, kanskje de har vært på trening, kanskje de er deprimerte, sure, blabla. Det er helt umulig å vite noe om andre! Det er arrogant å påstå at du VET noe basert på observasjon! Så klart kan du observere, men det bør jo gjøres med en viss forsiktighet, det er jo ei heller noen som liker å bli iaktatt eller glodd på. Det går ikke an å begrenses til noe lite, til noe detaljert, det finnes tross alt mennesker som dedikerer seg til å gjøre 1 bitteliten ting veldig, veldig mange ganger, feks tennis, fotball, et ørlite felt innenfor medisin, som de bruker mangfoldige år på og de trenger fremdeles mange år før de kan oppnå en slags helhetlig forståelse. Beklager avsporingen. Anonymkode: 77ebf...892 Dette er ikke grundig empirisk forskning men et lite eksperiment. Det finnes nok av kilder som understøtter at mennesker først blir tiltrukket av utseendet. Anonymkode: aa693...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #28 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): La meg gjette.... Chris Pine? Jeg fikk opp en profil med bilder av ham. Hvor patetisk går det an å bli...... Anonymkode: caa73...cf1 Jeg vet ikke hvem han er en gang 😅. Jeg fant en random fyr på som ikke var så godt kjent i Norge. Anonymkode: aa693...5e7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #29 Skrevet 13. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: På hvilken måte var det du "avslørte eksperimentet" ditt for disse kvinnene? Anonymkode: 34fff...ee0 Anonymkode: 34fff...ee0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #30 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På hvilke måte var det du "avslørte eksperimentet" ditt for disse kvinnene? Anonymkode: 34fff...ee0 Han avslørte at dere ikke gir noen en sjanse hvis de ikke har utseende. Anonymkode: f7f28...570
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #31 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde aldri sveipa på en som så ut som chris pine. Er jeg den eneste? Er noe med at de er FOR kjekke? Jeg er ikke stygg, men ved siden av en i overkant kjekk fyr så ville jeg bare følt meg som en dass. Anonymkode: 8530f...1c0 Den profilen forsvant rett ut. Det spiller jo egentlig ingen rolle hvilken person ts har brukt som profilbilde. hadde jeg sveipa rett på en profil bare for å finne ut at han hadde brukt bilder av andre, hadde jeg avslutta med en gang. Ikke fordi utseendet var annerledes, men fordi han er en løgner. Anonymkode: caa73...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #32 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han avslørte at dere ikke gir noen en sjanse hvis de ikke har utseende. Anonymkode: f7f28...570 Han avslørte at damer ikke liker løgnere. Anonymkode: caa73...cf1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #33 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han avslørte at dere ikke gir noen en sjanse hvis de ikke har utseende. Anonymkode: f7f28...570 Så du gir alle damer som prøver seg en sjanse uavhengig av om du finner de attraktive eller ikke? Anonymkode: f0a2c...d6e 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #34 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du gir alle damer som prøver seg en sjanse uavhengig av om du finner de attraktive eller ikke? Anonymkode: f0a2c...d6e Ingen damer prøver seg på stygge menn. Dere sender meldinger til de kjekke på Instagram og tinder. Anonymkode: f7f28...570
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #35 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen damer prøver seg på stygge menn. Dere sender meldinger til de kjekke på Instagram og tinder. Anonymkode: f7f28...570 Han skriver selv at han skriver det samme i begge profilene. Så hvorfor er det overraskende at den profilen med de beste bildene får flere likes? Sannheten er at de aller, aller fleste profilene der er kliss like. Det er KUN utseendet vi har å basere oss på stort sett. I motsetning til menn så sveiper ikke damer til høyre på alt de ser. Anonymkode: caa73...cf1 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #36 Skrevet 13. september 2022 Utseendet kommer alltid i første rekke. De som prøver å innbille seg at det ikke stemmer har skylapper på. For menn som søker kvinner så betyr utseendet 80-90%. For kvinner som søker menn er det ikke så dramatisk, men å være attraktiv vil alltid være en inngangsport til kontakt. Anonymkode: 880fe...623 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #37 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er selv blitt singel og har registrert meg på dating apper. Jeg har ikke hatt det store hellet med å finne matcher, men jeg har fått noen bra treff som jeg kanskje vil møte etter hvert. Jeg føler meg selv som en ganske pen mann. Jeg er høy, mørk. Når jeg var singel før eksen min fikk jeg alltid mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Jeg har blitt litt eldre, og har fått litt mer pappa kropp enn jeg hadde da jeg var singel, men føler fortsatt jeg får mye oppmerksomhet når jeg er på fest eller på byen. I de settingene finner jeg riktig nok ikke folk som er ute etter noe seriøst. Jeg stusser derfor på at jeg får så få matcher på dating appene. Jeg bestemte meg derfor for å gjøre et lite eksperiment. Jeg opprettet en falsk profil og brukte bilder av en skikkelig hunk. I løpet av noen timer hadde jeg mistet tellingen på matcher. Jeg plukket meg ut noen tilfeldige kvinner som jeg pratet med ett par kvelder. De ble veldig begeistret for personligheten min, og ett par av de sa faktisk at de begynte å få litt sommerfugler når de pratet med meg fordi jeg virket så hyggelig og reflektert. Jeg var bare meg selv utenom bildene... Felles for alle var at de hevdet de faller for personligheten og ikke utseendet. Etter å ha avslørt eksperimentet uten å avsløre hvem jeg var ventet jeg en stund før jeg prøvde å matche med de samme kvinnene uten hell. Jeg prøvde med ulike bilder på profilen min og prøvde å skrive en spennende profiltekst. Konklusjonen min blir i hvert fall at det er utseendet som kommer i første rekke, og personligheten er en god nummer to. Det er litt synd med apper som tinder at alt er så overfladisk. Man blir liksom ikke kjent med personen på den korte tiden det tar å sviepe fordi et bilde. Jeg føler også at menn og kvinner sveiper annerledes. Menn sveiper ofte på alle kvinner mens kvinner ofte bruker ett sekund eller to mer på å bestemme seg. Derfor har ofte kvinner flere matcher enn det menn har. Anonymkode: aa693...5e7 Du plukket deg ut noen tilfeldige kvinner? Jeg vedder skjorta mi på at du valgte de peneste som du fikk kontakt med. Når du fikk muligheten, valgte du de som var mest attraktive ved første øyekast. Nøyaktig slik som du kritiserer kvinnene for. Anonymkode: 57959...ecb 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #38 Skrevet 13. september 2022 Selvsagt er utseende noe som teller først når man sveiper. Men man faller for personligheten som kommer etterpå. Har ikke tall på hvor mange pene menn jeg har begynt å snakke med, både på apper og i det virkelige liv, og jeg ombestemmer meg fordi de er gørr kjedelige , har sære meninginger om ting, eller er drittsekker. De blir ikke automatisk ett valg for meg fordi de er pene. Anonymkode: dab4a...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #39 Skrevet 14. september 2022 Også? Du matchet vel med 9-10'ere. At du forventer at de skal matche med en "normal" mann, og ikke gå for det "beste" er nokså naivt. Hadde du swipet 5-8'ere hadde du helt sikkert fått respons/match som deg selv. Du må bare innse at de aller peneste gjerne går etter "hunks". Du går jo etter det "beste" selv. Prøv på samme eksperiment, men som kvinne. 10'er vs 6'er og swipe kun "hunks". Se hvor mange matcher 6'er kvinnen får kontra 10'er kvinnen. Til slutt kan du prøve å matche med noen på ditt "nivå" med ekte bilde, så skal du se du får massevis av match. Anonymkode: 072de...f96 4
Helene1982 Skrevet 14. september 2022 #40 Skrevet 14. september 2022 Har sjekkeapper blitt sånn at målet er "massevis" av treff, eller bør man heller fokusere på å treffe noen som passer for deg? Hva vet jeg? jeg er ikke på sjekkeapper. Jeg har vært det, og fått "massevis" av treff, men opplevde ofte at de som tok kontakt overhodet ikke brydde seg om hva jeg skrev om hva jeg ønsket i en mann, som avsløres av at melding nr 3 er: Har du store pupper. Det kunne like gjerne vært melding nr 1, eller enda bedre – ikke ta kontakt om du ikke gjør hjemmeleksa di. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå