axillea Skrevet 13. september 2022 #1 Del Skrevet 13. september 2022 (endret) Jeg strikker min første genser og sliter litt med å forstå hvordan jeg skal gjenta mønsteret. Er det noen som kunne forklart det? Jeg har totalt 96 masker som er fordelt på 2 x 31 til for- og bakstykke og 2 x 15 til ermene, pluss 4 merkemasker mellom delene. Det står i oppskriften at jeg skal begynne ved pilen for hver del. Det er 11 masker i mønsteret, så jeg får det ikke helt til å gå opp på for- og bakstykket. Strikker strl 1,5 år. Endret 13. september 2022 av RosaSokk La til at det er for strikking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #2 Del Skrevet 13. september 2022 Mønsterrapporten går over 4 masker. Du begynner ved pil for størrelsen du strikker, strikker ut diagrammet, og gjentsr til du har strikket 31 masker. Samme for ermet - 15 masker. Anonymkode: fd575...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 13. september 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 13. september 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Mønsterrapporten går over 4 masker. Du begynner ved pil for størrelsen du strikker, strikker ut diagrammet, og gjentsr til du har strikket 31 masker. Samme for ermet - 15 masker. Anonymkode: fd575...99c Er ikke hver lille firkant en maske? Eller skal jeg bare strikke de 4 der det står gjenta til alle maskene er strikket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 (endret) Mønsteret blir helt som det skal: for og bakstykke har 48 masker hver. Først de 7 første maskene i mønsteret, deretter de 4 masker som gjentas 10 ganger, deretter 1 maske på starten av de fire som gjentas = 48 masker. Så starter du likedan på bakstykket. Endret 13. september 2022 av Boetica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 13. september 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 13. september 2022 5 minutter siden, Boetica said: Mønsteret blir helt som det skal: for og bakstykke har 48 masker hver. Først de 7 første maskene i mønsteret, deretter de 4 masker som gjentas 10 ganger, deretter 1 maske på starten av de fire som gjentas = 48 masker. Så starter du likedan på bakstykket. Ah ok, da skjønner jeg! Og er det sånn at jeg på neste runde går en rad opp og gjentar de 4 siste radene frem til den er lang nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 Ja, da er det rad nummer 2 på samme viset. I ditt mønster er det jo de tre første radene som gjentar seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå