Gå til innhold

Skjermbilde av konsertbilletter

bare.sier.det

Anbefalte innlegg

Har kjøpt  konsertbilletter og fikk skjermbilde(screening) av billettene, funker det å bruke for å slippe inn? 

H*n som jeg kjøpte billettene av kunne ikke sende på epost da hun ikke fikk delt opp billettene. 

(bildene er ganske tydelige, ser klart og tydelig hele billetten med strekkoder og QR kode, har også skrevet de ut) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster nesten ingen ting å laste ned et enkelt pdf-redigeringsprogram slik at selgeren får delt opp billettene. Be selgeren gjøre det!

Anonymkode: 42a6f...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Du må ha billettene. Høres mer ut som du har blitt svindlet.

Anonymkode: d86bf...b6a

Veldig mange biletter idag vil fungere ved å vise frem mobilen. Og da vil et skjermbilde av biletten fungere godt. Så lenge QR koden vises. Men problemet er jo at hvis selger er uærlig så selger han samme billetten til flere. Og da er det kun første mann til døra som kommer inn. Resten blir nektet adgang.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare.sier.det skrev (På 13.9.2022 den 12.24):

Har kjøpt  konsertbilletter og fikk skjermbilde(screening) av billettene, funker det å bruke for å slippe inn? 

H*n som jeg kjøpte billettene av kunne ikke sende på epost da hun ikke fikk delt opp billettene. 

(bildene er ganske tydelige, ser klart og tydelig hele billetten med strekkoder og QR kode, har også skrevet de ut) 

Har aldri opplevd at det ikke går. Men strekkoden må vises.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (På 13.9.2022 den 12.34):

Veldig mange biletter idag vil fungere ved å vise frem mobilen. Og da vil et skjermbilde av biletten fungere godt. Så lenge QR koden vises. Men problemet er jo at hvis selger er uærlig så selger han samme billetten til flere. Og da er det kun første mann til døra som kommer inn. Resten blir nektet adgang.

Det er ikke sikrere sånn sett, med epost. Også en epost kan sendes flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatja skrev (39 minutter siden):

Det er ikke sikrere sånn sett, med epost. Også en epost kan sendes flere.

Det har jeg da heller ikke protestert på. Nå kjøper jeg ALDRI biletter fra annet enn offisiell levrandør. Men man bør uansett være svært skeptisk så lenge det ikke er snakk om reelle biletter. Desverre blir det mindre og mindre av det. Enten for du det digitalt eller du skriver ut selv. Alt dette kan lett kopieres opp mangfoldige ganger. Ekte biletter derimot går ikke det med. Men det er skjeldent man får det nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...