Gå til innhold

71 grader nord kjendis 2022

CrazyCatLady2500

Anbefalte innlegg

Innsidenut skrev (På 24.10.2022 den 9.29):

Vet ikke om dette har gått på tv, jeg ser på Discovery, så skriver i spoiler. Er ikke noe avsløringer, annet enn hvem som er på lag med Tom.

Skjul innhold

Onkel P er den som skal være på lag med Tom i år og det er litt sjokkerende. Har aldri før sett hvor preget han er. Han skjelver i stemmen, virker som han har mye angst og man ser livsstilen han har hatt, har ødelagt han. Mye rus og alkohol. Var litt trist å se.

Spoiler

Så du ikke sesongen han var med på? Han gjorde en god figur. Positiv og laidback, om enn i dårlig form 😅 

man ser at han har levd et hardt liv, men jeg la ikke merke til angst eller noe. Virker tvert imot som at han begynner å falle på plass inni seg. Håper at han hr funnet livsgleden 💙 han virker så god. Onkl💙

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tunaen skrev (11 timer siden):
  Vis skjult innhold

Så du ikke sesongen han var med på? Han gjorde en god figur. Positiv og laidback, om enn i dårlig form 😅 

man ser at han har levd et hardt liv, men jeg la ikke merke til angst eller noe. Virker tvert imot som at han begynner å falle på plass inni seg. Håper at han hr funnet livsgleden 💙 han virker så god. Onkl💙

Spoiler

Joda, har overhode ikke noe imot han. Flott kar, som har levd et hart liv. Jeg så hans sesong og heiet på han :) 

Er jo bare synsing ang angsten, men kjenner bare mye igjen fra min eks, som også har hatt et liv preget av rus, kjenner igjen måten stemmen endrer seg i enkelte settinger, han unngår blikkontakt og blir generelt «små stresset». Kanskje en form av sosial angst. Han har jo gått ut offentlig st han har brukt dop for å dempe angsten, så det sitter nok endel ikke i kroppen - noe som er helt normalt. Liker onkelen jeg👌🏼

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (38 minutter siden):
  Skjul innhold

Joda, har overhode ikke noe imot han. Flott kar, som har levd et hart liv. Jeg så hans sesong og heiet på han :) 

Er jo bare synsing ang angsten, men kjenner bare mye igjen fra min eks, som også har hatt et liv preget av rus, kjenner igjen måten stemmen endrer seg i enkelte settinger, han unngår blikkontakt og blir generelt «små stresset». Kanskje en form av sosial angst. Han har jo gått ut offentlig st han har brukt dop for å dempe angsten, så det sitter nok endel ikke i kroppen - noe som er helt normalt. Liker onkelen jeg👌🏼

Har levd et hardt liv han OnklP ja, men like blid 🙂 Tar seg mindre til nesa nå enn i hver gang vi møtes og det KAN jo bety at det er enkelte ting som ikke lengre er med å river han i stykker. Heier på han åkkesom, han stiller opp foran hele Norge i sofa-form og prøver, puster, banner, spytter og peser men han gir seg ikke 🙂 Hatten av for sånne folk. Er som jeg tenker hver gang jeg ser noen overvektige "jogge" eller prøver trene, Faan for en innsats, jeg heier på dere og er mer imponer av en som har 50 kg for mye og er ute å jogger 1 km enn en som har trent hele livet og løper 4.2mil uten p bli sliten. Men dette ble bare avsporing.....

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Men burde OnkelP takket ja til 71 grader nord når han vet hvor hardt det er, og at han vil sinke laget sitt?

Jeg føler en anelse forskjellsbehandling av Line og OnkelP av folk i denne tråden. Plustelig er det helt greit at det er kjendiser med dårlig kondis involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (48 minutter siden):

Men burde OnkelP takket ja til 71 grader nord når han vet hvor hardt det er, og at han vil sinke laget sitt?

Jeg føler en anelse forskjellsbehandling av Line og OnkelP av folk i denne tråden. Plustelig er det helt greit at det er kjendiser med dårlig kondis involvert.

OnklP er vel med en episode eller tre sammen med Tom, han er ikke del i en konkuranse og ingen ryker ut av att han er der slik jeg forstår det, pluss at han prøver i forhold til enkelte andre som har hvert med i dette, Line har blitt for det meste annerkjent for en utrolig innsats men jeg og fler med meg har og hvert klare på at dette er et spill hvor den svakeste til en hver tid står i fare for å ryke ut, line var sterk men de som er igjen nå er sterkere. I siste episode nå så vi på slutten, når de sier dette kommer i neste episode, at det stå de vanlige der og Tom sa at nå må en av dere dra hjem, altså er ikke han eller OnklP med i utslagskonkuransen, de er bare med for å prøve sprite dette opp litt.

Endret av gotthard
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsidenut skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Åja! Det la jeg ikke merke til. Men har ikke hatt noen så nært på meg som har hatt der, så kanskje derfor jeg ikke legger merke til det. :) Ironisk nok har jeg en onkel som er sånn da, man treffer han sjelden edru i sosiale sammenhenger for han blir så angsfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke les dersom du ikke har sett dagens episode på discovery+:

Spoiler

Kaveh altså!! Wow! Og endelig er Christian ute. 😄 men trist at det er enten Ida eller Jørgen. De er så fine begge toooo! Håper på Ida, som eneste kvinnen, men Jørgen er jo fantastisk… Ååh! Men blir en spennende etappe, selv om det er bare en mellometappe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes denne episoden var gørr kjedelig? Hva er poenget med at programlederen og Onkl P skal konkurrere når de ikke er med i konkurransen engang? Fant dette veldig lite spennende og merkelig. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 18.10.2022 den 20.01):

(Først: Bare sånn til opplysning, så ville jeg sannsynligvis vært den som hadde sinket laget hvis jeg hadde deltatt i et sånt program.)

Men jeg tror alle burde ha litt ydmykhet, ettersom vi jo ikke vet hvordan det er å skulle gå helt utmattende turer hver dag og i tillegg bære andres sekker. Det er lett å sitte og se på TV og klage over andres oppførsel, men om en selv hele tiden må ta en for laget og slite ekstra og for eksempel få vondt i ryggen, samtidig som man kommer fram til målet senere enn man ville klart selv, er det ikke rart om det renner over en gang i blant for de det gjelder.

Alle som melder seg på 71 bør vite at mesteparten av programmet gjennomføres i lag, og at det vil være deltakere med varierende form. Hvis du ikke liker forutsetningene bør du la være å delta. Hvis ønsket ditt er å konkurrere fysisk mot andre kjendiser så melder du deg på Mesternes Mester i stedet.

71 grader er et underholdningsprogram "for alle". Etter så mange sesonger burde kjendisene ha lært at de tjener mest på å vise sine empatiske sider og omsorg for laget. Orker ikke gutta bære sekken til Line lenger så får de heller stikke egoet opp i ratata og godta å tape en etappe på ærlig vis. Å planlegge tap for å skvise ut Line er bare skamfullt. Jeg gremmes over tanken på hvordan Line vil føle seg når hun ser hvordan "gutta hennes" snakka og holdt på bak hennes rygg.

Gutta burde også tenke på at det en stund var det det andre laget som dro det svakeste leddet (Trine Lise) uten at de somlet og avtalte å skvise henne ut. Og den dagen de avtalte tapet ville de faktisk kanskje ikke tapt heller, hadde det ikke vært for somlingen, så kanskje Line ikke gjorde det så aller værst allikevel. De ble bare altfor opptatt av å knuse de andre. 

Jeg heiet på Vegard, men der tapte han seg dessverre. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske en kjedeligere sesong og dårligere casting enn denne. Vegard, Fritz og Christian er artige og underholdende, mens på lag Lindesnes konkurrerer de i å være kjedelige og sjarmløse. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krympeline skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke huske en kjedeligere sesong og dårligere casting enn denne. Vegard, Fritz og Christian er artige og underholdende, mens på lag Lindesnes konkurrerer de i å være kjedelige og sjarmløse. 

Er overrasker over hvor lite sympatisk Vegard framstår som. Tror han ble litt for opptatt av å vise seg fra Fritz og Christian, for å være ærlig.

Sesongen har vært spennende syns jeg forøvrig.

Birthe-Birgit skrev (13 minutter siden):

Alle som melder seg på 71 bør vite at mesteparten av programmet gjennomføres i lag, og at det vil være deltakere med varierende form. Hvis du ikke liker forutsetningene bør du la være å delta. Hvis ønsket ditt er å konkurrere fysisk mot andre kjendiser så melder du deg på Mesternes Mester i stedet.

71 grader er et underholdningsprogram "for alle". Etter så mange sesonger burde kjendisene ha lært at de tjener mest på å vise sine empatiske sider og omsorg for laget. Orker ikke gutta bære sekken til Line lenger så får de heller stikke egoet opp i ratata og godta å tape en etappe på ærlig vis. Å planlegge tap for å skvise ut Line er bare skamfullt. Jeg gremmes over tanken på hvordan Line vil føle seg når hun ser hvordan "gutta hennes" snakka og holdt på bak hennes rygg.

Gutta burde også tenke på at det en stund var det det andre laget som dro det svakeste leddet (Trine Lise) uten at de somlet og avtalte å skvise henne ut. Og den dagen de avtalte tapet ville de faktisk kanskje ikke tapt heller, hadde det ikke vært for somlingen, så kanskje Line ikke gjorde det så aller værst allikevel. De ble bare altfor opptatt av å knuse de andre. 

Jeg heiet på Vegard, men der tapte han seg dessverre. 

Enig i alt du skrev!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Spoiler

Underholdningsmessig, så synes jeg det er gørr å se på Kaveh, Jørgen og Ida. 

Irriterte meg at Kaveh slo ut Christian og deretter trakk seg fra å gå neste etappe. Da kunne han vel bare pakket sekken med en gang og latt en annen, mer sulten og frisk, deltager gå videre. 

Får litt vondt av Jørgen. Synes det er merkbart at han er litt "utenfor" de to andre mennene der de sitter på fjelltoppen.

Og Kaveh får ikke klem av Fritz en gang da de møtes etterpå.  Litt kleint å se på. 

Enig i det over her om Vegard, som synker litt i nivå når han avtaler tap. Trist. 

Ser på SoMe at de 3 møtes igjen etterpå. 

Vel, nå håper jeg bare det blir Ida og Jørgen som reiser til Svalbard. Og jeg er spent på hva som skjer med Vegard på Svalbard siden han må til lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Irriterte meg at Kaveh slo ut Christian og deretter trakk seg fra å gå neste etappe. Da kunne han vel bare pakket sekken med en gang og latt en annen, mer sulten og frisk, deltager gå videre. 

Får litt vondt av Jørgen. Synes det er merkbart at han er litt "utenfor" de to andre mennene der de sitter på fjelltoppen.

Og Kaveh får ikke klem av Fritz en gang da de møtes etterpå.  Litt kleint å se på. 

Enig i det over her om Vegard, som synker litt i nivå når han avtaler tap. Trist. 

Vel, nå håper jeg bare det blir Ida og Jørgen som reiser til Svalbard. Og jeg er spent på hva som skjer med Vegard på Svalbard siden han må til lege

Spoiler

Kaveh har hatt smerter lenge, han burde faktisk latt Christian få den seieren. Det blir neppe noe enklere å gå på ski på Svalbard, så håper nesten han trekker seg. Håper det ikke er noe alvorlig med Vegard! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (3 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Ja, hva skjer med at Fritz bare ignorerte ham? Alltid syntes at Fritz er usmakelig, men nå bikker han over til patetisk. 

syns det er flott å se på Jørgen og Ida jeg. Kaveh også, men han var jo ikke med på siste etappe. Hadde håpa på å se hvem som ryker ut.. Regner nesten med at det blir Kaveh. 

Christian tapte fair and square, såh..bare å godta det ;)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never_ending skrev (På 27.10.2022 den 21.54):

Er det bare meg som synes denne episoden var gørr kjedelig? Hva er poenget med at programlederen og Onkl P skal konkurrere når de ikke er med i konkurransen engang? Fant dette veldig lite spennende og merkelig. 

Tom Stiansen konkurrerer jo stort sett alltid mot deltakerne i hver sesong. Synes det er morro at han også får prøve seg. Synes Tom Stiansen er en likanes fyr jeg.... 😊

Endret av Mardina
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Line var veldig sterk som klarte å følge med og gi på så lenge for å holde følge med den gjengen der, og det de gjorde mot henne var stygt. Er lei av Fritz og alt han må dominere, det går på bekostning av alle som ikke er så sterke/sta/på som han selv er. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 10/27/2022 at 10:48 PM, tunaen said:

Er overrasker over hvor lite sympatisk Vegard framstår som.

Enig i alt du skrev!

Jeg har stikk motsatt inntrykk. Jeg syntes han framsto som en av de mer sympatiske av deltagerne. Han var en av dem som støttet Line mye, var alltid i godt humør, rund i kantene med de ulike personlighetene, bidro med sin del og vel så det og var "far" for Christian og flere av de andre. Jeg har alltid likt ham på TV, men da hovedsaklig bare sett ham som humorist. Men nå som jeg fikk se ham litt som mer enn det, så virker han for meg som en veldig omgjengelig og likandes kar.

Joda, han kunne spart seg for "taktikkeriet" med Christian, men som andre har nevnt: Vi vet ikke hvordan det er når man har gjort så mye og er så sliten. Uansett synes jeg hans oppførsel i resten av episodene mer enn veier opp for akkurat det. Det er jo ingen av oss som er perfekt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/1/2022 at 12:48 PM, Mardina said:

Tom Stiansen konkurrerer jo stort sett alltid mot deltakerne i hver sesong. Synes det er morro at han også får prøve seg. Synes Tom Stiansen er en likanes fyr jeg.... 😊

Har sittet i boblebad med Tom Stiansen i et spa en gang, han initierte samtalen og snakket som bare det med oss alle. Utrolig hyggelig type, ja 👏🏻 Han er akkurat like snill som han fremstår på tv, etter min erfaring hvertfall!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste episode på discovery+:

Spoiler

Herreminhatt så spennende! Troor kanskje det lønnet seg med snarveien til Jørgen og Vegard. Hva tror dere andre?

Lo godt da jeg så hvem som var episodens sytepave. Det var 50% konkurranse og 50% Fritz som syter på denne episoden 🤣 

men mannsjåvinisten i han kom frem.. «gjemme mæ som et litta jeinta». Tenk å være en ung jente og høre det der? Usj! Selv småjenter er nok tøffere i ballong enn deg, Fritz! 💪🏽

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (3 timer siden):

Nyeste episode på discovery+:

Skjul innhold

men mannsjåvinisten i han kom frem.. «gjemme mæ som et litta jeinta». Tenk å være en ung jente og høre det der? Usj! Selv småjenter er nok tøffere i ballong enn deg, Fritz! 💪🏽

Merka også dette. Han kunne like gjerne sagt liten gutt liksom.

Også veldig  merkelig stemning i teltet mellom han og Ida, virker ikke som om han har så gode sosiale antenner når han ikke kan være "bro"!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...