Gå til innhold

71 grader nord kjendis 2022

CrazyCatLady2500

Anbefalte innlegg

On 9/29/2022 at 2:10 PM, Justlooking said:

Hun ble med grunnet pengene og oppmerksomheten. Hun og Sophie Elise har startet podkast denne uken og hun fikk betalt en halv god årslønn for en ukes deltagelse på 71.

Fikk hun betalt A) «en halvgod årslønn» eller B) «en halv årslønn»?
Mener ikke å kverulere, men lurer oppriktig på om hun fikk tilnærmet en hel årslønn som ikke var så godt betalt, eller 50 % av en god årslønn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isabell Raad sa også at hun aldri hadde fått så godt betalt for å være med på noe, derfor valgte hun å komma tilbake etter først å trekke seg.

Deltakerne får betalt per episode, noen mer enn andre. «Lønn» per episode øker jo lenger de er med, ganske vanlig i kjendisreality. 
For noen få år siden hørte jeg at de fikk kr. 50.000 første uka.

Endret av drivhus
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Syntes det er rart at noen forventer at det kun skal være turinteresserte i kjendisversjonen. Kjendisversjonen er underholdning, slik jeg ser det. Jeg syntes dynamikken rundt det at folk har ulike styrker og svakheter er interessant og gjør programmet verdt å se. Syntes det var morsomt med Almaas og Melina den sesongen de var med, og syntes det er interessant å se dynamikken til lag Nordkapp nå når de har ei som er svakere enn resten.

Vegard oppfører seg veldig bra. Egentlig mener jeg at slik Vegard oppfører seg burde være mer normen blant mennesker. Tolmodig, ikke høy på seg selv, men setter også grenser når han blir behandlet dårlig. Man merker liksom hvor dårlig mange mennesker oppfører seg når man endelig ser noen som oppfører seg bra 😸

Fritz sine utbrudd kan være litt voldsomme, ja.

Endret av vilkåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (5 timer siden):

Syntes det er rart at noen forventer at det kun skal være turinteresserte i kjendisversjonen.

Forventer ikke turinteresse, men litt kondis, evne til å gå, sykle, gå på ski osv, det at du faktisk er vant til å gjøre annet enn å sitte i sofaen eller vant til at andre bare fikser ting for deg. Trine Lise har vel trodd at de 12 ukene med trening skulle kompensere for et liv uten.  

Når det gjelder Line så går hun med en veldig turvant og to godt trente, men alle tre er menn og noen med litt «hot temper» og lutt overdrevent konkurranseinnstinkt. Det er klart det blir forskjeller på de fysiske evnene, men hun har jo sett hvor irriterende de som bare går og syter er så hun biter det i seg- kanskje litt for mye.  

Det andre laget er nok litt jevnere i så måte hvor det er en av jentene som er tidligere toppidrettsutøver og gutta er mer vanlig, men  vi så jo at Trine Lises grusomme klaging og sutring påvirket dem mye. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (På 14.10.2022 den 2.15):

Fikk hun betalt A) «en halvgod årslønn» eller B) «en halv årslønn»?
Mener ikke å kverulere, men lurer oppriktig på om hun fikk tilnærmet en hel årslønn som ikke var så godt betalt, eller 50 % av en god årslønn?

Hun fikk betalt en halv god årslønn. En halv årslønn på en uke og dette av en god lønn 😊 Hva hun mener er en god lønn vites ikke, alt er hennes ord. Det sies at det er godt betalt i 71, uavhengig av hvor lenge man er med.

Endret av Justlooking
Endret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett episode 13 nå, og…. Fytti katta, så slemt 😳 stakkars Line. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (2 timer siden):

Ja, nå blir det gøy å se episoden når vi vet at noen gjør noe slemt mot Line 🙄

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
2 hours ago, CrazyCatLady2500 said:

Ja. Tar tilbake det jeg sa om Vegard. Han knakk som en kvist under press. Ble raskt greit å direkte sabotere og lyve om det etterpå, gitt. Hvor er alle de ekte mannfolka med integritet blitt av? Er ikke mange igjen av de, virker det for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
28 minutter siden, krympeline said:

Ja, nå blir det gøy å se episoden når vi vet at noen gjør noe slemt mot Line 🙄

Du går da ikke inn  en tv-tråd dagen det er ny episode og leser de siste sidene i tråden med mindre du vil bli spoilet. Jeg unngikk farmen tråden hele uka da jeg ikke så episodene. Her må du skylde på deg selv

Endret av vilkåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig å spoile slik?  JA, mange både går inn i  og bruker trådene før det sendes nye episoder.  

Endret av Murstein
Fjernet sitering!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
2 hours ago, Murstein said:

Er det virkelig nødvendig å spoile slik?  Og JA, mange både går inn og bruker trådene før det sendes ny episode. Dessuten er det episode 12 som går på lineær -tv ikveld. 

Kan alltids lage 2 tråder om mange ikke klarer vente. Men det er sånn 12 episoder av denne sesongen, og 4 sider i denne tråden. Det er ikke mange innlegg per episode. Å vente med å lese de få innleggene om dukker opp i tråden virker ikke om et stort problem i mine øyne. Jeg leser ikke tv tråder når jeg er på ferie eller veldig opptatt med andre ting. Da får man bare enda mer lese-underholdning når man endelig har tid å slappe av og kaste bort litt tid

Endret av vilkåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de er SÅ slemme? De er slitne de også, og har bært veldig veldig tungt i mange dager. Skjønner at de har vondt i ryggen. Ikke leser hun kart, ikke tar hun hest osv. Og hun ser skikkelig pumpa ut hele tiden stakkar. De andre klarer å nyte mer og prate mer når de er sterkere og bedre trent. Forstår at de har lyst å være vinne etappene og oppleve mer, tjene mer, kanskje vinne hele greia? Det går ikke med henne på laget med slike turer.

Dette betyr ikke at jeg ikke liker henne ellers, jeg er ingen hater. 

Det andre laget slipper å ta slike hensyn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, drivhus said:

Synes ikke de er SÅ slemme? De er slitne de også, og har bært veldig veldig tungt i mange dager. Skjønner at de har vondt i ryggen. Ikke leser hun kart, ikke tar hun hest osv. Og hun ser skikkelig pumpa ut hele tiden stakkar. De andre klarer å nyte mer og prate mer når de er sterkere og bedre trent. Forstår at de har lyst å være vinne etappene og oppleve mer, tjene mer, kanskje vinne hele greia? Det går ikke med henne på laget med slike turer.

Kanskje de heller kan si ifra om at de ikke orker å bære så mye mer da, siden de også er slitne. 

De gjorde det så sykt tydelig også, når de plutselig skulle «somle» så mye, etter at tiden hadde starta🙄 Trodde de virkelig at hun ikke kom til å merke det, når de holder på sånn?🤦‍♀️ 

Jaja, da blir det dårlig stemning, når de skal kose seg i neste episode..  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida- for en maskin, for en dame! Syntes hun var anonym i første episode og at hun var litt usynlig liksom men du verden å hun har tatt seg opp etter det. En av de jeg heier på plutselig.

Legen- synes jeg virker veldig høy på seg selv og sine egne evner, flink til og gå og alt det men trur han har veldig høye tanker om seg selv.

Line, fikk godt inntrykk av henne på førsten men har forsvunnet litt i mengden av de andre som utmerker seg mer.

Vegard- pappan sin og ha med på tur det, positiv og flink. En av de som lett kan vinne hele greia.

Fetisha- Hvorfor si ja til noe du vet veldig godt at du ikke klarer overhode? Når du ikke en gang gidder stå opp eller kle på deg selv, ikke bidra en dritt! Slike som hu er med på å ødelegge hele 71 N og gi influenser rykte som tanketomme fjols.

Trine Lise- hun skal ha for å prøve, kunne prøvd å styre humøret litt bedre men synes ikke hun fikk så mye forståelse heller, med slike må du la de banne seg ferdig, ikke noe vitsi å begynne argumentere med de, tenker du alder og forutsetninger synes jeg hun klarte seg bra men var dømt fra første episode.

Silje- sterk og flink men syntes heller ikke hun nådde helt opp i å utmerke seg som en av de som ville vunnet dette, virker som en veldig gladjente 🙂

Fritz-En leder som ikke godtar noe tull, burde hvert sammen med Fenriken, men klarte også å si fra om ting han ikke taklet like bra, om det går på styrke, leder egenskaper og kunnskap om natur og tur trur jeg han kan vinne men blir muligens slått ut av et pusslespill eller noe.

Christian- så han i første episode å tenkte at dete er enda en influenser som ønsker tv tid og at jeg skal gi det to episoder før jeg mister interessen, men der tokk jeg feil ja, endelig en influenser som faktisk er noe å se opp til, en som er mer enn selvbruningskrem, falske tenner og 86 i iq.

Jørgen- rolig fin type men synes han er veldig usynlig, tusler rundt i bakgrunn og er liksom verken en av de som raser rundt å drar teamet eller sinker de.

Er så stor forskjell på teamene . Nevner og at jeg bare har sett 8 episoder når dette blir skrevet.

Endret av gotthard
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (11 timer siden):

Ja, men det er så falskt! Måten de gjør det på. Line er intelligent. De kunne sagt til henne at de kommer til å prøve å få henne ut, det hadde hun forstått. Men de oppfører seg som mobbere når de legger planer i skjul sånn. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
11 hours ago, drivhus said:

Det er kanskje litt komplisert. Men det handler ikke alltid om bare 1 handling, det handler også om intensjonen bak, manglende dårlig samvittighet og om de evt kunne valgt en annen måte å løse problemet på. Og det er flere ting de kunne gjort før de går til det steg å sabotere og lyve. De kunne for eks sagt at de ikke lenger orket bære ryggsekken for lenge siden. Det er dumt å tilby bære sekk også plustelig komme si man syntes det er helt forferdelig. Folk tar deg jo på ordet, om du sier noe er greit, så må du nesten tro dem.

Line har hele tiden vist vilje til å samarbeide og høre på løsninger. Hun har vist vilje til å løse problemer på en måte som ikke er for det beste for henne. Så når de så kjapt hopper til steget der de oppfører seg på den måten, så er det ekstra ille.

Skal sies at en del av greia er jo at når den ene gruppen begynner bli svakere enn den andre, så er jo en løsning at det er kamp og man har en sjanse på å bli kvitt de svakeste. På den måten får man igjen en fordel mot det andre laget. Slik kan det gå litt frem og tilbake. Når de er svakere, så må de bare akseptere at sjansen er for å ryke dukker opp.

Alle vet jo at de melder seg på et program med en rekke kjendiser der form og kondiasjon vil variere mye. Flere av de har snakket om at de er fans av serien og har sett episoder før. De har da sett at andre har hatt problemer med lagkamerater og dette er noe de burde vært psykisk forberedt på å takle.

Og til slutt så er det en konkurranse med kjendiser som jeg antar alle har god lønn. Vegard må ihvertfall være rik og trenger ikke senke seg ned på et barnslig og tåpelig nivå for en bil og hytte eller hva premien var igjen. Når alt kommer til alt skal man leve med seg selv resten av livet. Vil man være en kjip person for 1 million kroner når man har alt man trenger av materielle goder? Lar alle seg kjøpe for 1 mill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i T det var dårlig gjort å hviske og tiske og planlegge bak Line sin rygg. De kunne jo bare sagt rett ut "Vi må innse at vi har tapt denne runden, for vi klarer ikke å avlaste eller dra deg noe mer nå, så vi må bare ta det i ditt tempo fremover". 

Nå er jo skaden skjedd, men det er fint hvis vi som ser på Discovery+ kan legge siste episode i spoilertag i stedet for åpent, for å ikke ødelegge for de som ser det i sendetiden på TV. :) Det er ikke vanskelig å få til! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
1 minutt siden, Trotwood said:

Enig i T det var dårlig gjort å hviske og tiske og planlegge bak Line sin rygg. De kunne jo bare sagt rett ut "Vi må innse at vi har tapt denne runden, for vi klarer ikke å avlaste eller dra deg noe mer nå, så vi må bare ta det i ditt tempo fremover".

Jepp, det ville vært en fair løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71 er en serie hvor poenget er å bli kvitt svakeste leddet, Line har sinket og sliti ut de andre i flere episoder nå, vil/orker ikke bære egen sekk men klager for det om at hun er sliten, ja hun har presset seg og stått på og det er utrolig imponerende i seg selv men en gang må du stoppe opp å tenke at de som har dratt det så langt som du nå er må og tenke på seg selv og veien videre, skal de slite seg ut for at hun skal bli med en episode til? Vil noen av de da orke å gå hele veien eller skal de ofre seg for henne? Ja det kunne blitt gjort på en annen måte men trur du virkelig det hadde blitt tatt i mot bedre fra henne? Dette er en konkuranse og teamene er på team så lenge de felles nytte av det, når en i teamet hele tiden sinker teamet og ødelegger sjansene til de andre for å lykkes så må de ut.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
4 hours ago, gotthard said:

71 er en serie hvor poenget er å bli kvitt svakeste leddet, Line har sinket og sliti ut de andre i flere episoder nå, vil/orker ikke bære egen sekk men klager for det om at hun er sliten, ja hun har presset seg og stått på og det er utrolig imponerende i seg selv men en gang må du stoppe opp å tenke at de som har dratt det så langt som du nå er må og tenke på seg selv og veien videre, skal de slite seg ut for at hun skal bli med en episode til? Vil noen av de da orke å gå hele veien eller skal de ofre seg for henne? Ja det kunne blitt gjort på en annen måte men trur du virkelig det hadde blitt tatt i mot bedre fra henne? Dette er en konkuranse og teamene er på team så lenge de felles nytte av det, når en i teamet hele tiden sinker teamet og ødelegger sjansene til de andre for å lykkes så må de ut.

Hun sa hun ville gå frivillig i utslagskonkurransen om de tapte. Hun har allerede sagt seg villig til å gi seg. Men skal sies at hun kan ombestemme seg når hun så hvor dårlig de andre oppførte seg. Så her risikerer de at hun vinner utslagskonkurransen, heller enn at hun gir seg frivllig. Så i tillegg til å være sjofel oppførsel, så gav det også dårligere sjanser for at hun ville gi seg.

Så det var også dårlig oppførsel sett fra den vinkelen

71 grader nord hadde vært et ganske annet kynisk og fælt program dersom det var innafor å bruke alle midler for å fjerne det svakeste ledd. Mange kjendiser ville ikke vært med på et slikt rovdyrprogram, selv blant de spreke. 71 grader nord begynner som lagkonkurranse. Det å være lag handler ikke bare om kondisjon og utholdenhet heller, det handler også om samarbeid. Det vil selvsagt bli mer avgjørende med god form dess færre de blir, men konkurransen er mer enn å bare kjøre ego hele løpet gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...