AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #21 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor valgte du akkurat den hunderasen som du har? Hvilken hunderase er det? Anonymkode: 05444...6ed Valgte rasen fordi jeg vil ha en stor, lojal, kjælen venn, som samtidig passer på flokken sin med livet som innsats. Kaukasisk Ovcharka. Anonymkode: d27ee...2bc
Khloe P.T Skrevet 13. september 2022 #22 Skrevet 13. september 2022 Boxer. Jeg elsker alt ved de. Den barnslige morsomme oppførselen. Det gode humøret. Hvordan bønnedansen utarter når den blir glad. Det nydelige utseende, lynne ... ALT! 4
Portia Catonis Skrevet 13. september 2022 #23 Skrevet 13. september 2022 Flat Coated Retriever, først og fremst pga arbeidsvilligheten, men også størrelsen (er ikke noe glad i små hunder). Liker utseendet på dem, synes den er mer elegant enn de andre retrieverrasene. Og sist men ikke minst humøret og gemyttet, at de kan håndteres av alle😊. Har hatt schæfer før og de blir lett føreravhengige. Røyter som f… da. Takk og pris for robotstøvsuger. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #24 Skrevet 13. september 2022 Shetland sheepdog. Valgte den pga intelligensen og hvor lettlærte og førerorienterte de er, snille og vennlige av natur. I tillegg synes jeg de er noe av det fineste som går på fire bein også. Min er en av fargen blue merle, utrolig vakker. Opprinnelig tenkte jeg først på stor collie, skotsk collie som de heter. Men pga mine dårlige skuldre og overarmer, tenkte jeg det var lurt å gå for noe mindre i tilfelle jeg endte opp med en hund som trakk i båndet. Så da valgte jeg miniutgaven av collie. Angrer av og til når den bjeffer så sinnsykt mye og skarpt, men ok, det må vi bare leve med. Anonymkode: 2e16f...774
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #25 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Leter etter Westie-kull vi også. Det er ikke lett! Etter mye research har vi funnet ut at dette er rasen for oss. Krysser fingrene for napp snart💞 Anonymkode: 88aae...1db Lykke til, det er en fantastisk hund! Vår blir 5 år om 3 mnd ca, hun er virkelig den beste. Så leken men likevel rolig med ungene og ekstremt lojal og kosete, elsker å bade. Veldig lydig. Og "smiler" (flekker tenner) når hun blir veldig glad 😂 Anonymkode: c60fe...34b 1
MissIndependent45 Skrevet 13. september 2022 #26 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Valgte rasen fordi jeg vil ha en stor, lojal, kjælen venn, som samtidig passer på flokken sin med livet som innsats. Kaukasisk Ovcharka. Anonymkode: d27ee...2bc Jeg er veldig, veldig misunnelig. Har hatt flere store raser i livet, men det er min absolutte drømmehund. ❤️ 1
Summeer Skrevet 13. september 2022 #27 Skrevet 13. september 2022 Vi har en ganske stor brukshund, vi ville ha en treningspartner til å kjøre trekk. Tok en fra omplassering siden vi er hundevante, har store barn og dyr som må omplasseres fortjener en ny start hos en ny familie-flokk 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #28 Skrevet 13. september 2022 venus24 skrev (38 minutter siden): Labrador. Ekstremt førerorienterte, "enkle", omgjengelige, lettlærte, tilpasningsdyktige, vennlige, fine, tøysete og smarte hunder med et enormt allsidig bruksområde. Så får man heller leve med all røytingen og den ekstreme apetitten. Lukter din mye? Synes de virker så trivelige men takler ikke sterk hundelukt og fet pels 😕 Anonymkode: 842d1...7cc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #29 Skrevet 13. september 2022 Fordi storpudler er en av de mest omgjengelige, intelligente og lettlærte rasene jeg har vært rundt. Kunne ikke vært mer fornøyd med valget vårt. Anonymkode: f6dbc...bda 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #30 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kult. Er den lapske mindre stri enn lapphundene? En del jakt i svenskene jeg kjenner. Anonymkode: 842d1...7cc Min finnes ikke stri, jeg bruker å si at hun ble født lydig og samarbeidsvillig😊 Jaktinstinkter finnes ikke særlig av i min, jakter kun mus og kan finne på å jakte litt på måker😅 Men er sterkt gjeterinstinkt i henne, så hender hun legger seg ned å stirrer på andre hunder, barnevogner og diverse, men ikke på et manisk vis (type border collie) Kjenner ingen svenske lapphunder, men jeg kjenner flere finske, de virker som de er sta som esler, og elsker å stikke av🙈 Min kan ikke sammenlignes, har aldri stukket av, eller ikke kommet på innkalling, og jeg har sjelden bånd på. Anonymkode: 204b0...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #31 Skrevet 13. september 2022 Vokst opp med flere eksemplarer av rasen. Passe størrelse, sporty, lærevillig, smart og hengiven. Cocker spaniel (engelsk). Anonymkode: 4c3ff...3bc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #32 Skrevet 13. september 2022 Ville ha en liten til middels hund som ikke røyter, som er lærevillig og førerorientert, som liker barn og er en god familiehund og med et godt gemytt. Ville også ha en hund som tåler å være med på lengre turer, men som også finner seg i roligere dager hjemme og som takler å være med på alt fra byturer til fotballkamper. Så falt valget på Bichon Havanais. De jeg har møtt av rasen er helt nydelige. Vår er bare fire måneder ennå og en skikkelig bajas, så vi får se om vi traff blink etterhvert 😂 Anonymkode: 4553a...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #33 Skrevet 13. september 2022 Irsk setter. Ble valgt pga aktivitetsnivå. Kan brukes til snørekjøring, sykkel etc. Tåler mye og gir alt når han må, og sofagris resten. Ellers er han er jo en jakthund, lærer fort. Brukes på jakt. Er samme der, full fart på jakta, men klarer å slappe av ved bålet når man har pause. Anonymkode: a9e5d...fb4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #34 Skrevet 13. september 2022 Bichon Havanais 🥰 Vi måtte ha allergivennlig hund, og etter å ha lest oss opp falt valget på denne. Den vi har nå er vår tredje, og vi kunne ikke vært mer fornøyd. De er morsomme, blide og livlige, kan gå imponerende lange turer, men elsker også å ligge i fanget og få kos. Lydighet hsr aldri vørt noe problem. De har vært supre med barna, og enkle å ha med stort sett overalt. Eneste minuset er pelsstellet, men det er verdt det. Anonymkode: e75b5...d83 1
venus24 Skrevet 14. september 2022 #35 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lukter din mye? Synes de virker så trivelige men takler ikke sterk hundelukt og fet pels 😕 Anonymkode: 842d1...7cc Jeg synes ikke det, men jeg er heller ikke veldig sensitiv til lukt. Hunden kan lukte litt når pelsen er våt, ellers tenker jeg sjeldent over det. Pelsen er ikke fet, da.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #36 Skrevet 14. september 2022 Har en jack russell - super rase som er med på der meste😄 Ville ha en liten hund som samtidig kunne være med på fjelltur, joggetur, lydhør og samtidig være en god familiehund. Det er lite sykdom på denne rasen og de lever lenge👍🏼 Anbefaler absolutt denne rasen, mye hund i lite format🧡 Anonymkode: 398cb...3ef
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #37 Skrevet 14. september 2022 Border collie. Kjøpte den da jeg var svært ung og skal innrømme at jeg gikk etter utseende. Det gikk heldigvis svært bra og den er min store glede. Har også en leonberger. Hadde gode erfaringer med rasen fra før, de er store snille bamser som er svært lojale mot familien sin. Stille er de også. Anonymkode: 53ce4...076 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #38 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 20.20): Min finnes ikke stri, jeg bruker å si at hun ble født lydig og samarbeidsvillig😊 Jaktinstinkter finnes ikke særlig av i min, jakter kun mus og kan finne på å jakte litt på måker😅 Men er sterkt gjeterinstinkt i henne, så hender hun legger seg ned å stirrer på andre hunder, barnevogner og diverse, men ikke på et manisk vis (type border collie) Kjenner ingen svenske lapphunder, men jeg kjenner flere finske, de virker som de er sta som esler, og elsker å stikke av🙈 Min kan ikke sammenlignes, har aldri stukket av, eller ikke kommet på innkalling, og jeg har sjelden bånd på. Anonymkode: 204b0...3cc Takk for svar! Høres ut som en kjekk hund Er vallhunden mer mosjonskrevende? De er sjeldnere enn lapphundene, er de ikke? Anonymkode: 842d1...7cc
Sola de Skrevet 14. september 2022 #39 Skrevet 14. september 2022 Første hunden min fikk vi fordi valpen ville ellers ha blitt avlivet og jeg hadde maset om hund i evigheter. Andre hunden ble annonsert i avisa.
pia mater Skrevet 15. september 2022 #40 Skrevet 15. september 2022 Engelsk springer spaniel (show-variant). Kjente til rasen godt og har virkelig falt for den. De er utrolig hengivne, lettlærte og "enkle" hunder. Passelig aktivitetsnivå og arbeidsvillige. Pelsstell er en del av pakken uansett hund, og gjør meg ingenting at de må børstes og klippes jevnlig. Ellers er robotstøvsuger en ganske fin sak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå