AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Hvorfor valgte du akkurat den hunderasen som du har? Hvilken hunderase er det? Anonymkode: 05444...6ed
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Mellompuddel. Intelligensen, bruksområde, størrelsen, utseendet, gemyttet og fordi jeg liker pelsstell. I tillegg er det faktisk helt sant at puddelen overhodet ikke røyter eller lukter hund. Det trodde jeg faktisk ikke var sant før jeg fikk det bevist. Anonymkode: 4374d...e39 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Pomeranian. Fordi den er fin, krever ikke for mye mosjon og er under 8 kilo (som gjør at den kan være med i cabin). Anonymkode: f97f9...325 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Staffordshire bull terrier grunnet det alltid positive humøret, smilet, intelligens og ikke minst hvor fantastisk lynne denne rasen har. Anonymkode: 5c305...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Lappsk vallhund. Kjøpte hunden nærmest på impuls. Hadde aldri møtt en slik hund engang. Snakk om lykketreff, liker at den er som skyggen min, stikker aldri av, lærevillig og førerorientert, god familiehund og fin størrelse. Etter et langt liv med jakthunder er det godt med en hund som ikke stikker på jakt ved første og beste mulighet, som når barna glemmer å lukke ytterdøra. Anonymkode: 204b0...3cc 2
Troyamin Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Har schæfer etter brukslinjer. Driver på med en hundesport hvor schæfer er en av få raser som er tillatt. Liker at det er en nervesterk, stabil og relativt fører orientert rase. Den er også som poteten; kan brukes til alt. Kløv, trekk, sykling, varsling når det kommer noen nær campen når jeg er på tur osv. 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Ridgeback. Ble kjent med noen som hadde det og hvilken majestetisk hund det er. Vi gjorde mye research, og så på flere raser. Landet på at vi har tid, tålmodighet og tåler en utfordring. De er veldig intelligente, ganske sta og egenrådige, samtidig veldig gode familiehunder og lojale hunder. Veldig tilpasningsdyktige. Krever både mye og lite. Kan være sofagris en dag, og veldig aktive en annen.Jeg beskriver dem ofte som en veldig stor katt i hundeklær… Anonymkode: d6066...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Finsk lapphund. Valgte den på grunn av at den passer til vårt familieliv, den kan være med oss på lange turer men er også fornøyd de gangene det blir kortere turer men mer lek hjemme. Den er førerorientert og stikker ikke av. Den kan fint bære kløv og liker å jobbe. En perfekt hund for mitt bruk Anonymkode: c235c...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Er ikke en rase da, men en blanding. Valgte den pga at jeg var sliten av et par rasetypiske ting fra tidligere hunder jeg har hatt (instinktet til fuglehunden, røytingen og ‘nappingen’ fra sauehunden). Vi bor landlig til, og ønsket en hund som kan gå mye fritt på egen eiendom og som ikke har behov for 2 timer løping i fjellet hver dag før den klarer å finne roen. Ønsket en røytefri og ‘barnevennlig’ størrelse. Så da ble det cobberdog da🐶 Har ikke angret et sekund! Kjøpte for noen år siden, betalte 20 000kr for den. Anonymkode: 5305c...7f2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lappsk vallhund. Kjøpte hunden nærmest på impuls. Hadde aldri møtt en slik hund engang. Snakk om lykketreff, liker at den er som skyggen min, stikker aldri av, lærevillig og førerorientert, god familiehund og fin størrelse. Etter et langt liv med jakthunder er det godt med en hund som ikke stikker på jakt ved første og beste mulighet, som når barna glemmer å lukke ytterdøra. Anonymkode: 204b0...3cc Kult. Er den lapske mindre stri enn lapphundene? En del jakt i svenskene jeg kjenner. Anonymkode: 842d1...7cc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Italiensk mynde. Valgt pga. ønsket en liten og sporty hund som kan tas med i kabinen på flyet (reiste en del). Fantastisk personlighet! Anonymkode: 842d1...7cc 1
Tanuki Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 "valgte" den ikke, den ene fikk vi av noen som ikke ville ha den lengre, en bichon frise. Nydelig og smart hund. Den andre reddet jeg fra et offentlig "shelter" , en pekingeser, har hatt rasen før så visste hva jeg gikk til. om jeg skal velge en hund i fremtiden tror jeg det muligens blir det nok de samme rasene, passer til livsstilen.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Staffordshire bull terrier grunnet det alltid positive humøret, smilet, intelligens og ikke minst hvor fantastisk lynne denne rasen har. Anonymkode: 5c305...9b5 Godt smaken er som baken, ekstremt delt 🥲 kan ikke tenke meg en grellere hund. Anonymkode: c60fe...34b 7
JegMotStrømmen Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 West highland white terrier, mest på grunn av gemyttet, vennlige og livlige. Og så ønsket jeg ingen stor hund, men heller ingen typisk "veskehund". 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Kjøpte meg en chihuahua på impuls. Ble helt opphengt i at det skulle være denne rasen, og fikk den fineste hunden jeg noengang har sett. Jeg er ikke en hundeperson, men har vært nødt til å bli det😂 Anonymkode: ebf1e...39e 1
addict Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 JegMotStrømmen skrev (1 time siden): West highland white terrier, mest på grunn av gemyttet, vennlige og livlige. Og så ønsket jeg ingen stor hund, men heller ingen typisk "veskehund". Har også Westie ❤ Ville ha en hund mannen kunne ha med på jobb (forsvaret) og jakt, som er tøff og tåler litt men som ikke er så stor. Samtidig er hun veldig barnevennlig, men det har nok mye med oppdragelse og hva hun er vant med å gjøre. Også var det viktig at den ikke skulle røyte så mye. 1
saranghae Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Papillon❤️ fordi de er supersmarte, kvikke og lojale, jeg ønsket meg border collie men har ikke plass til å ha stor hund nå. Papillon kalles mini border collie. Ypperlig til agility som er min lidenskap også er de jo fantastisk nydelige og sjarmerende💕
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 Border collie, de gjeter sau og kan brukes til det meste. Ukompliserte hunder som er mest opptatt av å jobbe. Anonymkode: d974a...14c
venus24 Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 Labrador. Ekstremt førerorienterte, "enkle", omgjengelige, lettlærte, tilpasningsdyktige, vennlige, fine, tøysete og smarte hunder med et enormt allsidig bruksområde. Så får man heller leve med all røytingen og den ekstreme apetitten. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 addict skrev (3 timer siden): Har også Westie ❤ Ville ha en hund mannen kunne ha med på jobb (forsvaret) og jakt, som er tøff og tåler litt men som ikke er så stor. Samtidig er hun veldig barnevennlig, men det har nok mye med oppdragelse og hva hun er vant med å gjøre. Også var det viktig at den ikke skulle røyte så mye. Leter etter Westie-kull vi også. Det er ikke lett! Etter mye research har vi funnet ut at dette er rasen for oss. Krysser fingrene for napp snart💞 Anonymkode: 88aae...1db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå