Gå til innhold

Hvilke sentre er det flest jenter som trener tungt/ seriøst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjøre en spørreundersøkelse som en del av den doktorgrad,, derfor jeg spør. Jeg tenkte kanskje enten henvende meg til SATS eller treningssenteret til Studentskipnaden . Målgruppen er jenter som trener seriøst for styrke og/eller muskelvekst. 

Anonymkode: 8caa3...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg trener på Sats, og har lagt merke til at her er det flere jenter som trener styrke enn andre sentre jeg har vært medlem i. 

Anonymkode: 30f26...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 18.42):

Jeg skal gjøre en spørreundersøkelse som en del av den doktorgrad,, derfor jeg spør. Jeg tenkte kanskje enten henvende meg til SATS eller treningssenteret til Studentskipnaden . Målgruppen er jenter som trener seriøst for styrke og/eller muskelvekst. 

De som trener seriøs styrke er vel neppe på SATS i hvert fall

Anonymkode: b39d3...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "seriøs" trening? Trening hvor man legger igjen klovneskoene og lapellblomsten hjemme og har en bisk grimase?

Anonymkode: a8ee0...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på spinnvill, men det er kanskje ikke en stor nok kjede til å være med i en undersøkelse.

Jeg har trent seriøs styrke i 10+ år, men med opphold på noen år hvor jeg fikk barn og slet med rygg og bekken plager. 

Jeg liker treningssenteret hvor det er flere apparater slik at man slipper å vente i kø på akkurat det ene, og jeg liker apparater som ser ut som de tåler en trøkk. Jeg har vært på sats, og syntes rett og slett det ser litt pinglete ut og er redd for å ødelegge noe 🙈 i tillegg var styrkerommet lite, de har jo mange forskjellige saler til gruppetimer osv, så styrkerommet så litt nedprioritert ut på sats jeg har vært. 

Syntes stamina har vært litt bedre på det, men syntes det var litt lite rom rundt meg der også, men det kan være lokalet der jeg har vært. 

Anonymkode: 1d02d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 15.10):

De som trener seriøs styrke er vel neppe på SATS i hvert fall

Anonymkode: b39d3...050

Mange som trener seriøs styrke på sats senteret jeg trener på. 

Anonymkode: 6cb7d...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 18.42):

Hva skal du egentlig studere? Er det jentene som trener eller treningssentrenes tilrettelegging for trening? 

Skal tro om du starter i feil ende med å henvende deg til spesifikke senter hvor du tror du finner målgruppen? 

Håper du har noen gode sparringspartnere. 

Mvh PhD student. 

Anonymkode: 410e3...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man ikke trener tung styrke, er det ikke seriøs trening? Må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Man kan fint trene seriøs styrke uten å ha som mål å se ut som en bodybuider. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 12.08):

Jeg trener på spinnvill, men det er kanskje ikke en stor nok kjede til å være med i en undersøkelse.

Jeg har trent seriøs styrke i 10+ år, men med opphold på noen år hvor jeg fikk barn og slet med rygg og bekken plager. 

Jeg liker treningssenteret hvor det er flere apparater slik at man slipper å vente i kø på akkurat det ene, og jeg liker apparater som ser ut som de tåler en trøkk. Jeg har vært på sats, og syntes rett og slett det ser litt pinglete ut og er redd for å ødelegge noe 🙈 i tillegg var styrkerommet lite, de har jo mange forskjellige saler til gruppetimer osv, så styrkerommet så litt nedprioritert ut på sats jeg har vært. 

Syntes stamina har vært litt bedre på det, men syntes det var litt lite rom rundt meg der også, men det kan være lokalet der jeg har vært. 

Ødelegge noe? Er du 150 kg tung og 2 m høy?

Anonymkode: 2b874...fe0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos store treningskjeder som Sats, Studentsamskipnaden osv. vil du nok finne mye hummer og kanari; både de som trener seriøst og målrettet og de som bare trener for å trene, men som ikke har så mye kunnskap eller plan med treningen sin. Bodybuildere, fitnessutøvere osv trener gjerne med sitt miljø på mindre sentre. I Oslo så er f.eks. Harald’s gym et sånt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 12.48):

Ødelegge noe? Er du 150 kg tung og 2 m høy?

Anonymkode: 2b874...fe0

Haha nei, jeg er egentlig ganske liten, jeg er bare vant med solid utstyr som strengt talt ikke er helt nytt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...