Gå til innhold

Til alle frisører - gi meg et godt svar!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvorfor sier dere " en klipp er en klipp" og tar samme pris uansett hva man skal gjøre?? Jeg og en venninne var til frisøren, jeg skulle stusse tuppene = ca 15 minutter. venninnen min klippet seg masse, ny frisyre osv, tok mye lenger tid.Vi betalte like mye - 395,-. Hvorfor det?? Synes ikke det er rettferdig at vi som har langt hår og bare skal fjerne noen tupper må betale like mye som hvis vi skulle endret frisyre totalt?? Og hvorfor er det så dyrt å klippe seg - i mitt tilfelle, 395,- for 15 min klipp gir en timelønn på 1580?og her ble det ikke brukt shampo, styling eller noe - kanskje saksen var en engangsgullsaks??

Please gi meg en logisk forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei gjest.

Jeg er frisør og skal prøve å svare deg.

Hos oss koster det 425,- for en dame klipp.

Da er vask,tørk,føhn,styling osv inkl. i prisen.

Uansett om du vil eller ikke.

Så hvis du ikke vil vaske det osv. tar det mye kortere tid enn om du vil ha det vasket og stylet. (vi foretrekker å vaske gjennom håret til kunden før vi klipper det)

Så derfor koster det like mye om du sitter i stolen i 15min eller 45min.

Det er kunden som takker nei til den "gratis" ekstra pleien, som er så deilig og som er inkl. i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg også har lurt litt på akkurat dette, og mange steder er jo ikke vask og styling inkludert i prisen...

Har også sett steder som har en pris for ny frisyre og en litt lavere pris for bare å stusse håret i samme frisyre. På en måte er det en veldig grei løsning, men også da har frisørene en tendens til å definere alt sammen som ny frisyre.

Men hvorfor ikke gjøre som oss, både jeg og min mann klipper oss hos Nikita. Der får man et sånt rabattkort og innimellom får man halv pris på klippen. De benytter selvsagt jeg meg av, da klippen min er dyrere enn hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

uansett hvor lang tid det tar... det er stor forskjell mellom å klippe et langt hår og gi det en kort frisyre enn å klippe to centimeter fra et langt hår...! men å be om nesten 500 kr for det??? fy skamme seg onde frisør :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon så er det, det samme om vi klipper 2cm eller 20cm vi skal klippe gjennom ALLT håret, det er like mye jobb.

Eh hallo vi frisører skal ha lønn vi også, det koster penger å gå til frisør,hudpleier,tannlege,fotpleier,massasje osv.

Man må betale for å ta seg godt ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere må også tenke på som kunder at det er mye jobb også bare å klippe det rett av....synes 400 kr er litt mye , synes pers at det holder med ca 200 men i en pris ligger det grunnleag mye mer enn tiden men ting som avgifter , husleie og strøm etc i tillegg til tiden og evt produkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det en frisør jeg IKKE er fornøyd med, Augustbrud, så er det Nikita. Her hvor jeg bor har de et kjempedårlig rykte på seg. Om dumme meg, prøvde dem en gang. Aldri mere!! Dyrt var det, og elendig klipp. Det sies visst at de tar inn ganske mange folk uten fagbrev. Illefall HER. Vet ikke andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en frisør jeg IKKE er fornøyd med, Augustbrud, så er det Nikita. Her hvor jeg bor har de et kjempedårlig rykte på seg. Om dumme meg, prøvde dem en gang. Aldri mere!! Dyrt var det, og elendig klipp. Det sies visst at de tar inn ganske mange folk uten fagbrev. Illefall HER. Vet ikke andre plasser.

Ja, Niktia-salongene kan nok variere like mye som andre salonger også, og jeg har vært hos Nikita-frisører jeg ikke har vært fornøyd med. Det viktigste er vel uansett å finne en frisør man liker, både prismessig og kvalitetsmessig og så bruke han/henne fast? For vår del var vi så heldige at hun var hos Nikita, og dermed får vi med rabatten på kjøpet. Men at det er store variasjoner er det ingen tvil om. Betryggende er det kanskej da at den Nikita-salongen vi er på ble kåret til årets salong i kjeden. :D

Men det er rart er om ikke hele kjeden har faste prisen på alle sine "tjenester". Synes nemlig ikke Nikita der jeg går er dyre jeg, de ligger på en hel vanlig pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Har man langt hår og skla bare stusse d litt; er d beste faktisk å gå til en Herrefrisør.

D gjør jeg! og max 100 kroner tar typen som klipper d av meg!!!

Gudene vet hva jeg hadde måttet betale hvis jeg skulle gått til Nikita!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg valgte meg ut en liten "bortglemt" frisør, og jeg er kjempefornøyd. Den faste frisøren min der flytta, men jeg har bynt å klippe meg litt hos en lærling der. Men det er kun når det gjelder stussing. Det er hun kjempeflink til. Vet akkurat hvordan jeg vil ha det. 150.- koster det meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er jo da en "frisøronge" og har litt peiling på ting og tang.. ikke overmye da men litt, så ikke slå meg.. :P

tar man 395 kr for en vanlig klipp har man priset seg ut av markedet synes jeg da..

men det kommer jo også litt ann på ryet til frisøren, og hvor man holder til...

etter det jeg har sett, så er det at en fast kunde ofte kan få f.eks en klipp til 250,- i stedet for 395,- som en annen ville fått..

om du da går til en frisør i la oss si oslo city, så vil du neppe merke noe som helst til dette, pga mengden folk som passerer gjennom der hele tiden..

jeg ville aldri gått til en frisør der det er tv'er ved stolen..

jeg vil mye heller kunne føre en samtale med frisøren, istedet for og bare sitte der og se teit ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, Hedda, der er jeg enig! Så absolutt. Det er så koselig når man kommer på fornavn med frisøren sin :) Man føler seg ikke som på f.eks. Nikita, hvor man ruller inn på bånd, det sies knapt et ord, og man ruller ut igjen i samme farta. Det er den oppfatninga jeg har av dem her i Tromsø. Helt forferdelig. Og hvor masse extra tjener ikke frisørene på å komme på "godfot" med kundene da??? Det er jo KJEMPEMARKEDSFØRING!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt morsomt er at der jeg kommer fra og til dit jeg har flytta betaler jeg 200,- i FORSKJELL på å få klippa meg.

Hvorfor er det så mye dyrere å ha hår i Buskerud enn i Sør Trøndelag?????

Tåpelig spør du meg, for frisørene i Sør Trøndelag har da vel greit med salt på maten de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har med forskjellige ting å gjøre.

Feks:

Husleie, det er dyrere husleie i oslo sentrum enn i trøndelag.

Hva slags produkter salongen bruker, kursing av frisørene, det koster masse penger å ha frisørene til regelmessig kursing, hvilket nivå salongen vil ligge på ang. image, det finnes rema og feks ultra, det er det samme med frisør salonger.

Man får det man betaler for spør du meg.

Jeg ville alldri jobba hos en frisør salong hvor det kostet 200,- for en dame klipp, da må det bli rullebånd effekt av det.

Jeg syntes det er bedre å ta vare på hver eneste kunde.

Ikke bare "fjerne" litt hår også ferdig.

Nei vi fleste har vel litt yrkesstolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke akkurat påstå at frisørene her nede er så vannvittig mye flinkere til å klippe enn de der oppe. Resultatene varierer myyyyye til og med her. Og en del ganger får man faktisk ikke det man vil selv om man må punge ut med 398 kroner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hedda, der er jeg enig! Så absolutt. Det er så koselig når man kommer på fornavn med frisøren sin :) Man føler seg ikke som på f.eks. Nikita, hvor man ruller inn på bånd, det sies knapt et ord, og man ruller ut igjen i samme farta. Det er den oppfatninga jeg har av dem her i Tromsø. Helt forferdelig. Og hvor masse extra tjener ikke frisørene på å komme på "godfot" med kundene da??? Det er jo KJEMPEMARKEDSFØRING!!!

Tydelig at man har ulike oppfatninger om Nikita gitt. Må bare "forsvare" Nikita i Drammen litegrann, for der er jeg på fornavn med frisøren og vi skravler under hele klippetimen bestandig. Hun er så hyggelig og jeg har blitt bedre kjent med henne enn frisører hos den liokale salongen faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også langt hår og har irritert meg grønn over å måtte betale nesten 400 kroner for 10 minutter. At man må klippe gjennom hele håret og at det tar like lang tid å klippe tupper som å klippe en helt ny frisyre er bull#¤it! Jeg er absolutt ikke gjerrig, men her går faktisk smertegrensen for min del.

Hadde derimot frisøren tatt 200 pr. gang hadde jeg sluppet å irritere meg og sannsynligvis klippet meg så ofte som jeg burde, d.v.s. ca. dobbelt så ofte som nå. Fortjenesten for frisøren ville ha blitt den samme. 400 for til sammen 20 minutter må vel uansett være en bra timepris???

Resultatet for min del er at jeg har funnet en marokkansk herrefrisør som klipper meg for 90 kroner. Siden han er både flink og billig får han som regel en 50-lapp i tips... :blunke:

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...