Gå til innhold

Fellesverket, Røde kors..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor denne tråden passet inn men prøver meg her. Jeg jobber som frivillig på «fellesverket» Røde kors. Det er et aktivitetshus for folk som gjerne ønsker å være sosial og bli kjent med andre. Vi har spillkveld, matlaging osv. Elsker jobben og synes det er stas å bli kjent og hjelpe ungdom uansett bakgrunn. Men det som gjør at jeg reagerer litt er at det virker som det taes VELDIG hensyn til folk med innvandrerbakgrunn. Skjønner jo at de som kommer til Norge gjerne har mistet familie og venner og har gjerne lite nettverk, men folk med nordisk bakgrunn blir mye mindre «sett» enn de utenlandske. F eks når vi skal lage mat så lager vi nærmest kun syriske og afrikanske matretter. Selvsagt skal all mat inkluderes men om noen foreslår norske matretter f eks så mener de andre som jobber der at det ikke passer helt inn i planen vår.. Altså akkurat det forstår jeg ikke. Skal kun nordmenn bli kjent med utenlandske matretter men innvandrere skal ikke bli kjent med den norske kultur? Det virker også som at innvandrerne alltid skal ha siste ordet, nærmest bestemme hva som skal skje i løpet av kvelden osv. Jeg synes dette er synd da nordmenn som også deltar på aktivitetene også sikkert ønsker å bestemme litt hva som skal skje. Noen andre som jobber innenfor røde kors eller lignende som har opplevd det samme? Burde jeg si ifra til ledelsen om at vi kanskje burde endre litt på planene våre? Det blir jo veldig feil at de norske skal prentes inn i den utenlandske kulturen mens de som faktisk kommer til Norge skal ikke få bli kjent med den norske kultur??

Anonymkode: 10560...13c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du skal jobbe med innvandrerungdom når du er så rasistisk. 

Anonymkode: 58c0a...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 23.41):

Synes ikke du skal jobbe med innvandrerungdom når du er så rasistisk. 

Anonymkode: 58c0a...cee

Er ikke rasistisk, jeg lurer oppriktig på hvorfor norsk ungdom blir nedprioritert til fordel for de utenlandske? Folk her inne er rask til å trekket rasist-kortet ser jeg..

Anonymkode: 10560...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...