AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Del Skrevet 11. september 2022 Jeg leser en bok nå som virkelig ikke fenger. Jeg begynner å tenke på andre ting, sjekke ting på mobilen osv. Jeg har kommet rundt 100 sider inn i boken, og har virkelig prøvd. Er usikker på om jeg skal fortsette eller la den gå. Hender det at dere ikke leser ut en bok? Skal det i så fall mye til for å ikke lese den ferdig, eller er det uproblematisk? Anonymkode: 866fe...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Del Skrevet 11. september 2022 Jeg har blitt flinkere til å ikke lese ferdig bøker som ikke fenger. Det er alt for mange bøker jeg vil lese til at jeg orker å bruke tid på det som ikke fenger. Samtidig har jeg brukt forferdig lang tid på noen bøker i år som jeg har lyst til å lese ferdig, men som samtidig ikke fenger 100%. Merkelig, men sant Anonymkode: 25c32...4c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. september 2022 #3 Del Skrevet 11. september 2022 Jeg har fått mye lavere terskel med årene for å slutte å lese når jeg merker at en bok ikke er for meg. Fordi verden er full av bøker jeg vil lese (og med større sannsynlighet vil like) og fordi jeg har blitt bedre på å se tegnene og vite hva som ikke fenger. Samtidig fullfører jeg også mange bøker som ikke nødvendigvis er store leseopplevelser, når jeg legger vekk bøker er det som regel noe ved dem som irriterer eller provoserer (som like gjerne kan handle om språk, fortellerstil og mer formelle ting, eller at jeg bare innser at det ikke er den riktige boka nå) mer enn at den bare ikke fenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #4 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leser en bok nå som virkelig ikke fenger. Jeg begynner å tenke på andre ting, sjekke ting på mobilen osv. Jeg har kommet rundt 100 sider inn i boken, og har virkelig prøvd. Er usikker på om jeg skal fortsette eller la den gå. Hender det at dere ikke leser ut en bok? Skal det i så fall mye til for å ikke lese den ferdig, eller er det uproblematisk? Anonymkode: 866fe...383 Det finnes SÅ mange gode bøker som er verdt å lese, og derfor bruker jeg ikke opp tiden min på å lese bøker jeg ikke liker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Før hadde jeg skikkelig tvangstanker om at jeg MÅTTE lese ferdig alle bøker. Heldigvis har jeg klart å legge det fra meg. Livet er for kort, og jeg har alt for lite dyrebar fritid, til at jeg bruker tiden jeg har på bøker jeg ikke liker. For hva er vitsen, egentlig? Hvorfor skal man lese en bok man ikke liker, om hele formålet med lesingen er å ha det kjekt..? Jeg tvinger meg til å lese fagbøker jeg må lese for jobb og utdanning, men ellers, lesing som kun er for egen fornøyelse? Nope, fenger ikke boken, legges den vekk. Jeg tror første gangen jeg klarte det, var med Don Quijote. Jeg hadde SÅ lyst til å bare lese den boken, men herreguuuud så dritt den var.. Anonymkode: 82b1c...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 Hvis jeg ikke liker boken etter de første 10-15 sidene legger jeg den bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 13. september 2022 #7 Del Skrevet 13. september 2022 Ja, det hender at jeg ikke leser ut en bok. Gidder ikke lese noe jeg ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Del Skrevet 13. september 2022 Hender jeg dropper å lese ferdig bøker ja. Som oftest legger jeg de på vent for å prøve igjen når jeg er i rette humøret, men lysten til å plukke opp boka og begynne på nytt dukker oftest aldri opp igjen. Tidligere kunne jeg føle et slags nederlag av å ikke fullføre en bok, nå gir jeg mer f**n. Anonymkode: 2395b...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg pleier normalt ikke gjøre det,mest fordi jeg sjeldent leser bøker jeg ikke tror jeg kommer til å like. Eneste boka jeg til dags dato har lagt fra meg og gitt opp er den siste boka i sagaen til isfolket. Den ble så dårlig mot slutten der at jeg ikke orket lese den ferdig. Anonymkode: 8774c...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissIndependent45 Skrevet 13. september 2022 #10 Del Skrevet 13. september 2022 Ja, men jeg leser en del sider før jeg gir opp. Noen ganger derimot er jeg så nysgjerrig fordi en bok er så oppskrytt at jeg må lese hele for å se om jeg forstår hva folk synes er så bra. Johan Theorin er et godt eksempel. Den fikk kjempekritikker og mange snakket om den. Jeg synes den var skikkelig dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Del Skrevet 13. september 2022 Måtte legge vekk Rødstrupe av Jo Nesbø. Har lest alle de andre bøkene om Harry Hole, men denne klarte jeg aldri å lese... Anonymkode: d1ce5...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 12.02): Jeg leser en bok nå som virkelig ikke fenger. Jeg begynner å tenke på andre ting, sjekke ting på mobilen osv. Jeg har kommet rundt 100 sider inn i boken, og har virkelig prøvd. Er usikker på om jeg skal fortsette eller la den gå. Hender det at dere ikke leser ut en bok? Skal det i så fall mye til for å ikke lese den ferdig, eller er det uproblematisk? Anonymkode: 866fe...383 Huff, jeg har nesten «ocd» når det kommer til slike ting. Jeg sliter virkelig med å avslutte en bok, bokserie, tv-serie eller film halvveis. Jeg prøver å bli flinkere, men jeg er så ille at jeg kan begynne, legge den fra meg, begynner igjen for jeg blir helt rastløs i kroppen, legger den fra meg Så jeg er alltid ekstremt kresen på hva jeg begir meg inn på for jeg orker ikke det «stresset» med å mislike noe men ikke klare å legge det fra meg 🙈 Anonymkode: 554f8...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 14. september 2022 #13 Del Skrevet 14. september 2022 Jeg prøver å lese ca. 10% før jeg gir opp, men av og til må jeg bare gi opp før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 15. september 2022 #14 Del Skrevet 15. september 2022 Leser som regel alltid ut boka. Sjølv om det kanskje ikkje fenger så mykje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #15 Del Skrevet 15. september 2022 Tvinger meg selv til å lese til ca side 100. Veldig ofte løsner det når man kommer inn i det, og enkelte bøker er bare treige i starten. Men når jeg har kommet så langt og det fortsatt ikke fenger, da er jeg ferdig. Anonymkode: 68d50...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. september 2022 #16 Del Skrevet 15. september 2022 Ligger mange halvleste bøker her sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Del Skrevet 29. oktober 2022 Eg har som prinsipp at ei bok eg har start på skal lestast ut. Den eine gongen eg måtte gje meg, var då eg las Knausgård si fyrste bok, Ute av verden. Eg ga opp då det var igjen rundt 50 sider. Eg har lese mykje, og mykje ulikt, men aldri igjen Knausgård. Anonymkode: e2b3e...868 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. oktober 2022 #18 Del Skrevet 30. oktober 2022 (endret) Jeg gir meg som regel hvis jeg ikke liker boka. Det er jo ikke pensum vi snakker om her , og verken verden eller jeg blir bedre av at jeg leser ut en bok som ikke er verdt det. Det finnes jo så mange bøker å velge i, så hvorfor skal jeg ikke heller lese noe som fenger meg? Jeg prøver litt hardere med bøker jeg har fått i gave enn med bøker som er selvkjøpt eller lånt fra biblioteket, det skal sies. Jeg vil jo gjerne like og sette pris på gaver jeg har fått, men det er slett ikke alltid at de fullføres, de heller. Endret 30. oktober 2022 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå