Gå til innhold

Er det vanlig å blande parfymer, altså spraye på seg forskjellige dufter samtidig??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter er 13 år og har blitt utrolig jålete det siste året.

Hun sprayer på seg forskjellige parfymer og bodymist (eller hva det heter) og jeg synes det lukter kattepiss.

Sist jeg sjekket skulle man bare ha på seg én duft, men det er kanskje umoderne?

Anonymkode: de41e...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snodig. En parfyme består jo gjerne av flere dufter som er komponert til harmoni. Å bare spraye seg med en haug ulike kanskje kolliderende dufter høres rart ut.

Anonymkode: ed37c...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt og ikke moderne å bruke flere parfymer, men ikke alt 13-åringer driver med er jo bra.. ville forsøkt med vennlig veiledning men vil hun gå rundt å lukte kattepiss må hun jo få lov

Anonymkode: 00d13...b38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er jo fint å lukte originalt da. Når man blander så lukter man unikt, jeg liker det 😊 

Anonymkode: e8d0c...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på vloggen til influenseren Eveline Karlsen at hun pleier å spraye på seg både to og tre parfymer før hun skal ut, men hun har nok sikkert peiling på hva hun driver med.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett på vloggen til influenseren Eveline Karlsen at hun pleier å spraye på seg både to og tre parfymer før hun skal ut, men hun har nok sikkert peiling på hva hun driver med.

Ts

Hun utvikler parfymer, så ja 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av greia med å være 13 år er jo at man 20 år senere skal lure på hva i huleste man drev med 😂😆 med hårfarger, sminke osv….. parfymen havner i samme kategori, tenker jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Hun blir så bedrøvet når jeg påpeker at hun lukter kattepiss, og jeg har lyst å fortelle henne at hun ser ut som en barneprostituert når hun har smørt på seg foundation og tunge lag med maskara, men det kan jeg jo ikke si.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

Hun blir så bedrøvet når jeg påpeker at hun lukter kattepiss, og jeg har lyst å fortelle henne at hun ser ut som en barneprostituert når hun har smørt på seg foundation og tunge lag med maskara, men det kan jeg jo ikke si.

Ts

Det er lørdag. Strålende vær (i alle fall her). Anbefaler deg å nyte det. 

Anonymkode: ff6e7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lørdag. Strålende vær (i alle fall her). Anbefaler deg å nyte det. 

Hva har det med min tråd å gjøre?

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo allerede blandet flere parfymer før hun sprayer seg, så jeg kan godt forstå at det lukter redselsfullt. Det er parfyme i alt av kosmetikk, såper, shampo, kremer, deo, hårspray, vaskemiddel, tøymykner osv. Bare blandingen av alle disse pleier som regel å lukte temmelig vondt, så når hun attpåtil sprayer seg med flere parfymer kan jeg bare tenke meg stanken. Skolen må da si noe om dette? Hun forpester jo innemiljøet for alle. 

Anonymkode: 07b97...4ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har det med min tråd å gjøre?

Ts

Vil bare at du skal få det bedre med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her

Ts

Hadde min mor hatt for vane å uttrykke seg på denne måten da jeg vokste opp, ville nok jeg også vært ganske bedrøvet. Tør ikke tenke på hvilke andre ting hun ville sagt om meg eller andre hun kjente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er skikkelig ekkel når du beskriver datteren din..... Reagerte litt på det. La henne kose seg med parfymen sin og sminken, hun er 13 og prøver å finne ut av ting. Det ser ikke ut som du er stylist når du sminker deg og er 13. Barneprostituert.... fy så ekkelt sagt.

Prøv å gi henne råd i stedet for å nærmest mobbe henne, kanskje det funker ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg satt ned foten for. Oppførselen hennes går utover alle som sitter i samme klasserom som henne. Mange får migrene av parfyme. Skolen har kanskje dette i ordensreglene sine? 

Anonymkode: aa585...24e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun har jo allerede blandet flere parfymer før hun sprayer seg, så jeg kan godt forstå at det lukter redselsfullt. Det er parfyme i alt av kosmetikk, såper, shampo, kremer, deo, hårspray, vaskemiddel, tøymykner osv. Bare blandingen av alle disse pleier som regel å lukte temmelig vondt, så når hun attpåtil sprayer seg med flere parfymer kan jeg bare tenke meg stanken. Skolen må da si noe om dette? Hun forpester jo innemiljøet for alle. 

Anonymkode: 07b97...4ff

Kanskje alle jenter i klassen holder på sånn?

Hadde det vært opp til meg hadde jeg nektet henne sminke og parfyme til hun ble 18 år, men da hadde hun nok rømt hjemmefra.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (16 minutter siden):

Hadde min mor hatt for vane å uttrykke seg på denne måten da jeg vokste opp, ville nok jeg også vært ganske bedrøvet. Tør ikke tenke på hvilke andre ting hun ville sagt om meg eller andre hun kjente..

Min datter spurte meg om hun luktet dårlig, fordi hennes far hadde sagt at hun luktet altfor sterkt parfyme.

Jeg sa at når man blander parfymer blir det ikke noe god lukt, og at det lukter litt kattepiss.

Hun sa da selv at hun kjente at hun luktet litt kattepiss, og vasket bort litt av  lukten, men selv om hun stod halvannen meter fra meg luktet det stramt ubehagelig parfyme.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette hadde jeg satt ned foten for. Oppførselen hennes går utover alle som sitter i samme klasserom som henne. Mange får migrene av parfyme. Skolen har kanskje dette i ordensreglene sine? 

Anonymkode: aa585...24e

Det tviler jeg på. Det virker på meg som om det er helt opplagt at alle damer og jenter skal være full av sminke og tunge parfymer i dag, og ingen tenker på de som ikke tåler lukter så godt.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, du er skikkelig ekkel når du beskriver datteren din..... Reagerte litt på det. La henne kose seg med parfymen sin og sminken, hun er 13 og prøver å finne ut av ting. Det ser ikke ut som du er stylist når du sminker deg og er 13. Barneprostituert.... fy så ekkelt sagt.

Prøv å gi henne råd i stedet for å nærmest mobbe henne, kanskje det funker ;) 

Jeg prøver faktisk å hjelpe henne for hele leiligheten stinker ekkel parfyme når hun sprayer på seg tre forskjellige lukter, og i tillegg bruker roll on og kremer som har parfyme.

Jeg sa jo selvfølgelig ikke til henne at hun så ut som en barneprostituert ( alle småjenter som sminker seg ser ut som barneprostituerte forøvrig) men jeg sa med en liten latter at det luktet litt kattepiss, og det var hun enig i at det gjorde, derfor vasket hun litt av seg parfymen, men det stinket fremdeles.

Hun spurte meg om det er vanlig å blande forskjellige parfymer, og så sa jeg at det vet jeg ikke om det er, men det lukter iallfall ikke godt sa jeg.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...