Gliffy Skrevet 11. september 2022 #61 Del Skrevet 11. september 2022 Just now, AnonymBruker said: TS er fanget, trenger ufør. Anonymkode: f0e2f...f87 Hun er jo ikke det. Hun kan slutte å kreve fra NAV, så har hun ingen som maser på seg lengre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #62 Del Skrevet 11. september 2022 Gliffy skrev (2 minutter siden): Hun er jo ikke det. Hun kan slutte å kreve fra NAV, så har hun ingen som maser på seg lengre. NAV må jo betale uansett, sosialstøtte+husleie+strøm. Så like greit å bli ferdig, ufør. Da slipper de å kaste bort mer tid på henne. Anonymkode: f0e2f...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #63 Del Skrevet 11. september 2022 Om du droppet ut av vgs har du rett til voksenopplæring. Ta kontakt med voksenopplæringen i din fylkeskommune og du vil få rådgivning først for å peke deg ut en yrkesretning. Det har løpende opptak hele året og er støttet av både nav og Lånekassen. https://www.rogfk.no/kampanjer/ta-videregaende-som-voksen-helt-gratis/ Anonymkode: 3b37b...b89 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 11. september 2022 #64 Del Skrevet 11. september 2022 Just now, AnonymBruker said: NAV må jo betale uansett, sosialstøtte+husleie+strøm. Så like greit å bli ferdig, ufør. Da slipper de å kaste bort mer tid på henne. Anonymkode: f0e2f...f87 Så lenge ts krever penger fra nav, så kan nav kreve fra ts. Vil ts bli kvitt mas fra nav er det bare å slutte og kreve penger fra nav så er det ingen som maser lengre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #65 Del Skrevet 11. september 2022 Gliffy skrev (3 minutter siden): Så lenge ts krever penger fra nav, så kan nav kreve fra ts. Vil ts bli kvitt mas fra nav er det bare å slutte og kreve penger fra nav så er det ingen som maser lengre. TS kan kreve uansett, står i loven hva man har krav på om man er uten verdier. Jeg kan systemet, ikke diskuter med meg. Anonymkode: f0e2f...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 11. september 2022 #66 Del Skrevet 11. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS kan kreve uansett, står i loven hva man har krav på om man er uten verdier. Jeg kan systemet, ikke diskuter med meg. Anonymkode: f0e2f...f87 Klart hun kan. Men nav kan da kreve tiltak av ts. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #67 Del Skrevet 11. september 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS kan kreve uansett, står i loven hva man har krav på om man er uten verdier. Jeg kan systemet, ikke diskuter med meg. Anonymkode: f0e2f...f87 Du er en av de menneskene som gir uføre og andre som går på NAV dårlig rykte. Jeg kan ikke fordra late snyltere som deg, du burde fått leve på vann og brød og ingenting mer. Anonymkode: f6404...daf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #68 Del Skrevet 11. september 2022 Har du noen interesser? Jeg vil anbefale å sjekke opp om det er noen lokale bedrifter som har et godt samarbeid med nav. Også selv be om å få komme dit. Her i byen har vi f.eks ikomm academy som er satt i gang av bedriften ikomm. Nav betaler for kursing via ikomm. De fleste her får relevant jobb etterpå da dette er kompetanse markedet skriker etter. Jeg begynte selv å lete etter jobb uten nav etter å ha fått hjelp av nav i et år. Det tok meg to måneder å få jobb. Skjønner at du er mye dypere inn i systemet enn jeg noen gang har vært, men det er verdt å gå litt på siden av nav tenker jeg. Det viser initiativ og at du virkelig vil Anonymkode: 3e544...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #69 Del Skrevet 11. september 2022 Leste nylig en artikkel om firmaer på vestlandet som gladelig ga folk på nav god opplæring i tungtransport som sjåfører. Masse bra betalte sjåførjobber og her ble det gjort mer opplæring enn bare lappen. Du må være litt kreativ og skaffe deg en referanse. Du kjenner vel noen som kan brukes? Trenger ikke være sjef men kollega feks. Tenke omhyggelig hvordan du ordlegger deg muntlig og skriftlig. Man trenger ikke lyve (kanskje det trengs noen små løgner i ditt tilfelle) men utelate endel ting. Sykehjem og barnehager skriker etter folk. Ikke send søknad. Dra dit. Ha rak rygg, se folk i øynene, presenter deg, fortell at du brenner for dette og ønsker en mulighet til å gjøre en innsats. Si du vurderer omskolering til helsefagarbeider og trenger å prøve først for å se om dette er veien for deg. (Ikke løgn for det vurderer du kanskje etterhvert). Ikke si du har vært på tiltak men oppgi yrkesgruppen for tiltaket. "Jeg har vært butikkmedarbeider". Ikke "jeg har vært på navtiltak halve livet". Fortell hva du kan bidra med og hva som er dine beste egenskaper. Får du sjansen på jobb så må du også bevise at du virkelig brenner for dette og gjøre en ekstra god innsats. Stå for hva du har sagt. Så spørsmålet er: GJØR du det? Står for hva du sier og gjør god innsats? Eller blir det stadig noe "tull"? Anonymkode: 5cc16...821 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #70 Del Skrevet 11. september 2022 Sjansen er der for at du får jobb som tilkallingsvikar eller liten prosentstilling til å begynne med. Slike steder blir det faktisk til at man må bevise innsats før man får mer. Anonymkode: 5cc16...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #71 Del Skrevet 11. september 2022 Det er VELDIG lett å skaffe seg en jobb nå. Flytt om du nå og gjør deg uavhengig av NAV. Anonymkode: 0a294...04a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #72 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leste nylig en artikkel om firmaer på vestlandet som gladelig ga folk på nav god opplæring i tungtransport som sjåfører. Masse bra betalte sjåførjobber og her ble det gjort mer opplæring enn bare lappen. Du må være litt kreativ og skaffe deg en referanse. Du kjenner vel noen som kan brukes? Trenger ikke være sjef men kollega feks. Tenke omhyggelig hvordan du ordlegger deg muntlig og skriftlig. Man trenger ikke lyve (kanskje det trengs noen små løgner i ditt tilfelle) men utelate endel ting. Sykehjem og barnehager skriker etter folk. Ikke send søknad. Dra dit. Ha rak rygg, se folk i øynene, presenter deg, fortell at du brenner for dette og ønsker en mulighet til å gjøre en innsats. Si du vurderer omskolering til helsefagarbeider og trenger å prøve først for å se om dette er veien for deg. (Ikke løgn for det vurderer du kanskje etterhvert). Ikke si du har vært på tiltak men oppgi yrkesgruppen for tiltaket. "Jeg har vært butikkmedarbeider". Ikke "jeg har vært på navtiltak halve livet". Fortell hva du kan bidra med og hva som er dine beste egenskaper. Får du sjansen på jobb så må du også bevise at du virkelig brenner for dette og gjøre en ekstra god innsats. Stå for hva du har sagt. Så spørsmålet er: GJØR du det? Står for hva du sier og gjør god innsats? Eller blir det stadig noe "tull"? Anonymkode: 5cc16...821 God opplæring...? Så du mener at de bekoster førerkort kl CE, samt kurs i yrkessjåførkompetanse? Det beløper seg til 150000,- og oppover. Så det er jo svært generøst og noe jeg egentlig ikke tror på. Eller hva mener du med opplæring? Anonymkode: 6bd2b...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #73 Del Skrevet 11. september 2022 Har TS vært innom de siste sidene, eller var det bare for å få igang diskusjonen? Anonymkode: daaa5...48b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 11. september 2022 #74 Del Skrevet 11. september 2022 Ellers i verden: Man er sin egen lykkes smed. I Norge: Man er et produkt av NAV. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #75 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har TS vært innom de siste sidene, eller var det bare for å få igang diskusjonen? Anonymkode: daaa5...48b Fikk ikke medhold og forsvant tidlig ut av tråden. Anonymkode: 6bd2b...512 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #76 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): TS kan kreve uansett, står i loven hva man har krav på om man er uten verdier. Jeg kan systemet, ikke diskuter med meg. Anonymkode: f0e2f...f87 Det er ikke sånn at hvis man ikke får seg jobb etter iherdige forsøk så kvalifiserer man for ufør. Hvis du blir satt til varig tilpasset innsatsbehov, og altså ikke lengre vil få tilbud om arbeidsrettet oppfølging, men ikke fyller de medisinske kravene for uføretrygd, vil du få avslag. Det som skjer da er at du «parkeres» på sosialhjelp. Anonymkode: 2563f...b80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. september 2022 #77 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjansen er der for at du får jobb som tilkallingsvikar eller liten prosentstilling til å begynne med. Slike steder blir det faktisk til at man må bevise innsats før man får mer. Anonymkode: 5cc16...821 Høres ut som du snakker om jobb i helse, kanskje sykehjem eller bolig for utviklingshemmede. Hvis man blir tilkallingsvikar og sier ja nesten hver gang de ringer og møter i tide hver gang så blir det til at de ringer ofte, og da er man på vei til å vokse seg inn i jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. september 2022 #78 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) A-hunter skrev (16 minutter siden): Ellers i verden: Man er sin egen lykkes smed. I Norge: Man er et produkt av NAV. Nav ansetter sosionomer. Disse har treårig høyskole og kjenner godt til GAP-modellen. GAP handler om at det er et gap mellom kundens kapasitet og det som skal til for å fungere greit nok. Sosionomene hjelper etter beste evne kunden med å tette gapet. Sosionomen veileder og kunden gjør en selvoppgraderingsjobb. Jeg tenker at ts ikke har fått til samhandlingen med sosionomen eller sin saksbehandler. Kanskje hun ikke har fått kontakt med optimal saksbehandler. Jeg har vært innom NAV tre ganger med variabelt resultat. Den første gangen fikk jeg forskjellige kurs som jeg hadde nytte av. Den andre gangen føltes som bomtur, og den tredje gangen satte de meg i kontakt med noen som kunne hjelpe meg med å finne ut hva som skulle til for å skaffe meg optimal kompetanse for nytt yrke. Jeg gjennomførte planen og hjelpen var veldig nyttig. NAV er et sted der man kan få veldig god hjelp/veiledning dersom man treffer rett person og selv satser skikkelig for å få framdrift. Er man godt motivert så er det lettere for NAV å veilede godt. Det er viktig å være aktiv. Man er sin egen lykkes smed, og klarer man å hente inn god veiledning og kanskje kurs fra NAV så kan man smi framgangen og lykken med bedre kvalitet. Men man må smi selv. Endret 11. september 2022 av I Grosny mturmførte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. september 2022 #79 Del Skrevet 11. september 2022 Du høres ut som en av disse personene som alltid skylder på andre og aldri ser din egen rolle i ting! Nav kan ikke gi deg fast jobb, det er ikke det de driver med. Men de prøver å gi deg erfsring/gode referanser/trening i arbeidslivet. Du må ta tak i ditt eget liv selv! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. september 2022 #80 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): TS kan kreve uansett, står i loven hva man har krav på om man er uten verdier. Jeg kan systemet, ikke diskuter med meg. Anonymkode: f0e2f...f87 Du har krav på det aller mest nødvendige ja... men det er seriøst lite penger. Det er totalt fattigdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå