Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 Populært innlegg #21 Del Skrevet 10. september 2022 Jeg blir litt matt av slike holdninger jeg. Du er 36år, det er da ingen som stoppet deg fra å fullføre VGS de siste 16årene OM der er hva du vil. Du må ikke bruke en dårlig referanse heller, da oppgir du ingen eller en lærer, kursleder tilogmed utleier om dere har god tone. Ingen som stopper det fra å søke jobb utenfor Nav heller. Men da må du faktisk legge litt jobb inn i det og skrive ordentlige søknader rettet mot hver bedrift du søker hos. Også må du bare sitte der i timesvis og søke så mange steder du kan. Lever søknadene i person er også noe som funker noen ganger (men mange har søknader online), gjør begge deler for å vise at du er interessert. også vil jeg minne deg på at du ikke jobber gratis.. du får penger fra Nav, gjør du ikke? Det er lønnen for det arbeidet du gjør hos de bedriftene. Så please slutt å klag, du er jo, basert på det du skriver, åpenbart arbeidsfør, dermed er det kun du som stopper deg selv i å finne en ordentlig jobb. Syntes det blir litt tafatt å være 36år og sitte å forvente at en saksbehandler skal bare hive en godt betalt jobb i fanget ditt, det klarer du selv. Ikke tror jeg nav KAN finne gode jobber heller, da veldig få ønsker å ansette noen fast igjennom nav. Igjen fordi de virker som tafatte folk, dermed tjener du mye på å ta saken i egne hender og søke på egenhånd. Anonymkode: 58351...50b 37 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #22 Del Skrevet 10. september 2022 Tenker du at saksbehandleren i NAV skal finne en jobb til deg TS? Anonymkode: 6996e...3d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #23 Del Skrevet 10. september 2022 Trist at alle her snakker bare kapitalismen og systemet vi lever under: Få deg en utdannelse og en jobb, bli en slave. Alle vil ikke det, noen vil bare leve. Livet er ikke noe man velger selv. Anonymkode: f0e2f...f87 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #24 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Trist at alle her snakker bare kapitalismen og systemet vi lever under: Få deg en utdannelse og en jobb, bli en slave. Alle vil ikke det, noen vil bare leve. Livet er ikke noe man velger selv. Anonymkode: f0e2f...f87 Bare å leve da, men da burde du ikke få penger fra resten av oss til å kjøpe det du trenger. Så da får du leve nomade-livet i skogen, bygge en gapahuk, jakte selv, lag egne klær, finn materiale selv. Fryse ihjel på vinteren. Du forstår vel at penger erstattet dette livet? Slik at noen spesialiserer seg i hver av disse yrkene og istedet for at jeg bytter en gris mot et par sko, så bruker jeg nå penger? Penger får jeg ved å jobbe for noen, selge det JEG er flink til. Dermed slipper jeg å gjøre alle de andre oppgavene selv, som andre er flinke til. Anonymkode: 58351...50b 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #25 Del Skrevet 10. september 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Trist at alle her snakker bare kapitalismen og systemet vi lever under: Få deg en utdannelse og en jobb, bli en slave. Alle vil ikke det, noen vil bare leve. Livet er ikke noe man velger selv. Anonymkode: f0e2f...f87 Slutt med dette slavepratet, du driter deg bare ut. Anonymkode: f6404...daf 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #26 Del Skrevet 10. september 2022 Men er du flink til å jobbe om du først får en jobb? Anonymkode: 46f66...8fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #27 Del Skrevet 10. september 2022 Kanskje det er på tide å legge all skylda for eget liv på NAV og ta tak i livet sitt? Få deg en jobb på egenhånd slik som mesteparten av Norges befolkning gjør. Anonymkode: fc6e6...c50 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 10. september 2022 #28 Del Skrevet 10. september 2022 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #29 Del Skrevet 10. september 2022 For det første så jobber du ikke gratis, du får penger fra NAV. I løpet av alle disse årene har du ikke fullført videregående, ikke tatt noen kurser, ingenting? Du sier du har hatt mange praksisplasser, men du har ingen gode referanser? Jeg tenker problemet her er deg selv, ikke NAV. Anonymkode: 64530...f98 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #30 Del Skrevet 10. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Glem alt som NAV tilbyr deg av tiltak, dette er bare tull uansett hva du skal være med på. Kom deg inn i fengsel, få deg en langvarig dom. Der får du bedre hjelp enn å slite med systemet, da får du mat og tak over hodet gratis. Bruk dette som et ultimatum til ufør: enten fengsel eller ufør. Jeg gjorde dette. Anonymkode: f0e2f...f87 Arbeidsretten tiltak gjennom NAV trenger ikke bare være tull. Jeg har vært på dette to ganger i mitt liv da jeg er dårlige til å finne meg jobb selv pga angst diagnose. Begge gangene fikk jeg fast jobb. Den første arbeidsplassen jobbet jeg i i 12 år. Den andre er jeg i nå. Anonymkode: 9e3fb...504 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #31 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Trist at alle her snakker bare kapitalismen og systemet vi lever under: Få deg en utdannelse og en jobb, bli en slave. Alle vil ikke det, noen vil bare leve. Livet er ikke noe man velger selv. Anonymkode: f0e2f...f87 Ingen som tvinger deg til å bli en "slave av systemet", men du kan samtidig heller ikke klage over at "systemet" ikke betaler for den livsstilen du foretrekker. Anonymkode: d4ae9...758 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #32 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bare å leve da, men da burde du ikke få penger fra resten av oss til å kjøpe det du trenger. Så da får du leve nomade-livet i skogen, bygge en gapahuk, jakte selv, lag egne klær, finn materiale selv. Fryse ihjel på vinteren. Du forstår vel at penger erstattet dette livet? Slik at noen spesialiserer seg i hver av disse yrkene og istedet for at jeg bytter en gris mot et par sko, så bruker jeg nå penger? Penger får jeg ved å jobbe for noen, selge det JEG er flink til. Dermed slipper jeg å gjøre alle de andre oppgavene selv, som andre er flinke til. Anonymkode: 58351...50b Klart samfunnet må bidra med penger til de som ikke har inntekt, er jo slik det fungerer. Derfor vi har NAV, ikke uten grunn at ikke-vestlige innvandrere kommer til norge. For her kan man leve på NAV hele livet. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Slutt med dette slavepratet, du driter deg bare ut. Anonymkode: f6404...daf Du som driter deg ut, ikke har evne til å reflektere over livet. Hvor galt du lever, aldri handler om pengene. Kapitalimen er basen i livet ditt, du er ikke verdt noen ting som menneske: Pengene har øverste verdi. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen som tvinger deg til å bli en "slave av systemet", men du kan samtidig heller ikke klage over at "systemet" ikke betaler for den livsstilen du foretrekker. Anonymkode: d4ae9...758 I Norge har man krav på tak over hodet, betalt av staten om man ikke jobber. Anonymkode: f0e2f...f87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #33 Del Skrevet 10. september 2022 Just now, AnonymBruker said: I Norge har man krav på tak over hodet, betalt av staten om man ikke jobber. Anonymkode: f0e2f...f87 Og hvem er det som sørger for at staten har disse pengnene til de som ikke jobber? Anonymkode: f6404...daf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #34 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): også vil jeg minne deg på at du ikke jobber gratis.. du får penger fra Nav, gjør du ikke? Det er lønnen for det arbeidet du gjør hos de bedriftene. Så please slutt å klag, du er jo, basert på det du skriver, åpenbart arbeidsfør, dermed er det kun du som stopper deg selv i å finne en ordentlig jobb. Anonymkode: 58351...50b Nei, det er ikke lønnen for arbeidet man utfører. Betaling man får fra nav uavhengig av om man jobber eller ikke er selvsagt ikke lønn for arbeidet man utfører for arbeidsgiver. Om arbeidsgiveren din hadde sluttet å betale deg og sagt du kan gå på nav mens du fortsetter å jobbe så hadde du aldri sagt: null stress, da får jeg jo fortsatt lønn. Anonymkode: ea45f...9d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #35 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hvem er det som sørger for at staten har disse pengnene til de som ikke jobber? Anonymkode: f6404...daf Pengesystemet er jo bare oppkonstruert. Spillet heter kapitalismen, noe man fint kan avvikle. Vi trenger ikke penger. Vanlig å bare trykke opp penger når man må ha ut mer i systemet, USA er eksperter på dette. Vi lures heletiden, pengene skaper dårlig mentalt helse. Dreper oss sakte men sikkert. Når du går i banken, skal låne penger. Så "opprettes" summen din, den finnes jo ikke fra før; pengene. Banken "Lager" disse pengene som ikke finnes, så skal du betale tilbake noe som ikke finnes MED renter. Så lettlurte er mennesket. Anonymkode: f0e2f...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #36 Del Skrevet 10. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Pengesystemet er jo bare oppkonstruert. Spillet heter kapitalismen, noe man fint kan avvikle. Vi trenger ikke penger. Vanlig å bare trykke opp penger når man må ha ut mer i systemet, USA er eksperter på dette. Vi lures heletiden, pengene skaper dårlig mentalt helse. Dreper oss sakte men sikkert. Når du går i banken, skal låne penger. Så "opprettes" summen din, den finnes jo ikke fra før; pengene. Banken "Lager" disse pengene som ikke finnes, så skal du betale tilbake noe som ikke finnes MED renter. Så lettlurte er mennesket. Anonymkode: f0e2f...f87 Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: f6404...daf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #37 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Anonymkode: f6404...daf Jo. Anonymkode: f0e2f...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #38 Del Skrevet 10. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Jo. Anonymkode: f0e2f...f87 Kan du peke på nøyaktig hvor i innlegget du svarte på hvor staten får pengene fra, som de kan betale ut til de som jobber? Jeg fant det ikke Anonymkode: f6404...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #39 Del Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du peke på nøyaktig hvor i innlegget du svarte på hvor staten får pengene fra, som de kan betale ut til de som jobber? Jeg fant det ikke Anonymkode: f6404...daf Kommer fra en datamaskin. Anonymkode: f0e2f...f87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #40 Del Skrevet 10. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kommer fra en datamaskin. Anonymkode: f0e2f...f87 Jeg tror du trenger grunnleggende kunnskap om pengesystemet og økonomi. Du kan starte med å lese om inflasjon. Anonymkode: f6404...daf 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå