Gå til innhold

kommer julen for tidlig?

Toadii

Anbefalte innlegg

Allerede i slutten på oktober kan vi se nisser og all slags jule pynt i butikkene... jule brusen er snart for salg også... midt i november kommer mye av belysnigen i kjøpesentrene... Jeg synes det er sykt jeg. Det ødelegger julestemningen. Julen skal ikke komme før 1.desember.. Jeg kjøper aldrig julebrus før 1.desember.

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er markede som etterspør varene, slik at de kommer tidlig i butikken. Jeg synes helt klart at oktober er alt for tidlig, men slutten av November er greit. Synes heller ikke at vi kan vente til Desember når første søndag i advendt er i dag :erter::engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pynter til jul 1. desember, derfor syne jeg godt butikkene kan begynne i midten av november.

Synes egentlig ikke det har vært så ille i år jeg, har på følelsen at mange startet mye tidligere i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det ble for tidlig i år. Julemarsipan og julebrus kom i begynnelsen av november, og butikkene var ferdig pynta til torsdag denne uka. Da ble også julegatene tent, og i dag tennes julegrana.

Det må da ha vært tidligere i fjor mener jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke inn noenting før til 1. søndag i advent eller 1. desember (avhengig av hva som kommer først) jeg. Så får den starte så tidlig den gidder, den der handelsstanden. Koser meg heller masse i halvannen måned fra advent og fram til 20. dag jul. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Tenk om alle som irriterer seg over handelsstanden som "tyvstarter", lar være å kjøpe noen juleting FØR 1.desember i det hele tatt! Det vil butikkene merke på dårligere salg, og kanskje revurdere praksisen.

Når det er sagt så synes jeg de siste års avisdebatter muligens har gjort nytte. Iår føler jeg ikke at butikkene er like aggressive som tidligere år?

Endret av Gjest med sko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Julenissen

Nei det synes jeg slett ikke. Jeg jobber med julen året rundt, og synes det er koselig når dere gleder dere med meg de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...