Gå til innhold

Er det egentlig forskjell på kvaliteten på dyrt og billig når klærne er laget i samme land?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For alt vi vet så er de laget på samme fabrikk også setter de på forskjellige merker.

Har to stk cardigans.

HM kr 149.-

Jean Paul 999.- 

Begge laget i Bangladesh.

Anonymkode: 7a17b...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor de er laget sier svært lite om kvaliteten. Jeg vet ikke hvorfor du skulle tro at det hadde så mye å si? 

Anonymkode: 06bf4...9a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige fabrikker, men forskjellen er først og fremst prisen. 5-dobbel pris betyr som oftest litt bedre kvalitet + et spesielt emblem på klesplagget.

Anonymkode: e7a6b...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med hvis de er laget i samme fabrikk, så kan det være veldig forskjellig kvalitet. Tykkelse på tråd, type tråd, type stoff, hånd/maskin-sydd, kvalitet på tråd, kvalitet på stoff osv. 

Forskjell på disse eplene, selv om de begge består av samme råvare. Hva skjer hvis man lager jus av disse? En til first price og en til jacobs. Laget på samme fabrikk. Jeg sier ikke at first price bruker slike epler, men det var for å illustrere et poeng.

rotten_apples_misc.jpg

Anonymkode: ab6d4...6bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket vil også påvirke prisen, så du kan faktisk få samme kvaliten som et dyrt merke til lavere pris.

Just now, AnonymBruker said:

Til og med hvis de er laget i samme fabrikk, så kan det være veldig forskjellig kvalitet. Tykkelse på tråd, type tråd, type stoff, hånd/maskin-sydd, kvalitet på tråd, kvalitet på stoff osv. 

Forskjell på disse eplene, selv om de begge består av samme råvare. Hva skjer hvis man lager jus av disse? En til first price og en til jacobs. Laget på samme fabrikk. Jeg sier ikke at first price bruker slike epler, men det var for å illustrere et poeng.

rotten_apples_misc.jpg

Anonymkode: ab6d4...6bd

Om du ettergår First Price, så vil du se at produsenten gir noe fra seg under dette merkenavnet når "kvaliteten" ikke møter kriteriene for det angitte merket. Ta feks erter. Ute av pakken så er begge like fine, smaker det sammen men det er tydelig en liten forskjell på størrelsen per ert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke alltid prisen alltid gjenspeiler kvaliteten. Jeg har klær jeg har hatt i mange år fra "billige merker" også har jeg hatt klær fra "dyre merker" som knapt har holdt en sesong. 

Det jeg ofte ser er at dyrere klær har ofte penere og bedre sømmer og stødigere stoff/ stoff i bedre kvalitet. 

Anonymkode: f08ee...fdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pris har ikke så my å si for kvalitet når man kommer over et visst nivå. Noen merker har oftere bedre kvalitet enn andre, uansett, men selv innenfor et merke er det noen ganger blundere i produksjonen som gjør at bomullen for eksempel nupper noe hinsides. 

Anonymkode: 8ea05...36d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...