Gå til innhold

De nye cola korkene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om de nye cola korkene? De sitter fast i flasken når den er åpen.
 

«Fordel»: Tanken er mindre forsøpling av løse korker. Jeg tror ikke det er et stort problem i Norge, men mulig i andre land som ikke er så gode på panting? Jeg jobbet i matbutikk med pant for mange år siden og så godt som alle flaskene ble levert inn med korken på. 
 

Ulempe: den er i veien! Jeg som voksen klarer å holde den til side, men barna helte og traff korken så det ble søl. Det er også vanskeligere å få den rett/tett på så den lekker når den ligger i kjøleskapet og kullsyren går ut.

 

 

Anonymkode: 56d0c...cac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Whaat?  Nye korker? 

Er dette på alle flasker eller bare de små? Jeg har ikke fått med meg dette, jeg tror vi drikker for lite brus.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (14 minutter siden):

Whaat?  Nye korker? 

Er dette på alle flasker eller bare de små? Jeg har ikke fått med meg dette, jeg tror vi drikker for lite brus.. 

Vi fikk det på 1,5l cola zero i dag. 

Anonymkode: 56d0c...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (15 minutter siden):

Whaat?  Nye korker? 

Er dette på alle flasker eller bare de små? Jeg har ikke fått med meg dette, jeg tror vi drikker for lite brus.. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/na-blir-det-umulig-a-miste-denne?publisherId=89898&releaseId=17939470

Anonymkode: 56d0c...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lenken. Jeg kjøpte inn brus for ca halvannen uke siden, får sikkert nye korker på neste handletur. 

Det så ikke ut til at det er så vanskelig å rive korken av da hvis en vil ha den av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (1 time siden):

Takk for lenken. Jeg kjøpte inn brus for ca halvannen uke siden, får sikkert nye korker på neste handletur. 

Det så ikke ut til at det er så vanskelig å rive korken av da hvis en vil ha den av. 

De sitter ganske godt fast. Går nok å klippe de av, men vanskelig å rive. Og selve nye korken er vanskelig å få rett på igjen så den lekker liggende. 

Anonymkode: 56d0c...cac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De sitter ganske godt fast. Går nok å klippe de av, men vanskelig å rive. Og selve nye korken er vanskelig å få rett på igjen så den lekker liggende. 

Anonymkode: 56d0c...cac

Hvis den lekker liggende så blir vel brusen ganske lett dau når den står også? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (36 minutter siden):

Hvis den lekker liggende så blir vel brusen ganske lett dau når den står også? 

Jepp…

så jeg håper de slutter med de nye korkene ganske raskt. Jeg ser ikke helt behov for det her i Norge, jeg tror vi pleier å pante flaskene med korken på så korkene blir ikke kastet på bakken og forsøpling som i noen andre land. Så vi trenger ikke at korken sitter fast for å ikke kaste den i naturen, vi panter den uansett med korken på. 

Anonymkode: 56d0c...cac

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jepp…

så jeg håper de slutter med de nye korkene ganske raskt. Jeg ser ikke helt behov for det her i Norge, jeg tror vi pleier å pante flaskene med korken på så korkene blir ikke kastet på bakken og forsøpling som i noen andre land. Så vi trenger ikke at korken sitter fast for å ikke kaste den i naturen, vi panter den uansett med korken på. 

Anonymkode: 56d0c...cac

Hmm, det virker ikke særlig utprøvd først. 

Ja, vi har nok ikke det behovet her. Jeg kan ikke huske sist en kork forsvant, vi tar den på selv om flaska er tom og den er jo alltid på flaska når vi panter. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? Nye korker? Det har jeg ikke sett, men jeg kjøper aldri 1,5 litere med cola, så sikkert derfor. Kjøper for det meste bokser. Kjøper 1,5 litere med kullsyrevann da og der er det fortsatt vanlige korker. Enn så lenge. Men altså, finnes det virkelig folk som panter plastflasker uten kork?! Trodde alle skjønte at den skal sitte på. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg HATER de nye korkene! 😡 Vanskeligere å helle og umulig å skru dem på igjen. Må jeg virkelig venne meg til Pepsi Max?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300 IQ move fra Coca cola 😅 Dette vil føre til at folk drikker opp hele flasken på en gang, fordi det er for mye stress å få korken på igjen. Som vil føre til mer salg og mer penger. Og hvis noen klager, sier de bare at "det er for miljøets skyld".

Slik tenker intelligente mennesker. Lær av Coca cola, folkens.

Anonymkode: 78b65...285

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastica skrev (6 minutter siden):

Jeg HATER de nye korkene! 😡 Vanskeligere å helle og umulig å skru dem på igjen. Må jeg virkelig venne meg til Pepsi Max?

Det er bare et spørsmål om tid før Pepsi får samme kork, det er et EU-krav. 

Anonymkode: 15392...f91

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare et spørsmål om tid før Pepsi får samme kork, det er et EU-krav. 

Anonymkode: 15392...f91

Kilde?

Anonymkode: 78b65...285

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg bare skrur av en haug med korker før jeg panter posene i boden, for da kan jeg bare bytte når jrg får de nye korkene!

Anonymkode: 506cc...8ef

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kilde?

Anonymkode: 78b65...285

"Medlemslandene skal sikre at engangs drikkevareemballasje i plast skal designes og produseres på en måte som sikrer at korker/lokk i plast forblir festet til emballasjen under bruk. Kommisjonen vil be de europeiske standardiseringsorganisasjonene om å utarbeide harmoniserte standarder for dette."

https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2018/sep/direktiv-om-engangsartikler-og-utstyr-fra-fiskeri/id2618846/

Anonymkode: 15392...f91

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastica skrev (23 minutter siden):

Jeg HATER de nye korkene! 😡 Vanskeligere å helle og umulig å skru dem på igjen. Må jeg virkelig venne meg til Pepsi Max?

Dette med nye korker er jo pga et nytt EU direktiv, så Pepsi må vel begynne med det samme da, vel? Ikke bare Coca Cola som må følge EU regler. Det gjelder fra 2024, så Coca Cola er litt tidlig ute. Får håpe de finner en BEDRE løsning og fikser litt på den korken de nå har kommet opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

"Medlemslandene skal sikre at engangs drikkevareemballasje i plast skal designes og produseres på en måte som sikrer at korker/lokk i plast forblir festet til emballasjen under bruk. Kommisjonen vil be de europeiske standardiseringsorganisasjonene om å utarbeide harmoniserte standarder for dette."

https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2018/sep/direktiv-om-engangsartikler-og-utstyr-fra-fiskeri/id2618846/

Anonymkode: 15392...f91

Trist med slik halvløsninger. Bare forby plastflasker, slik at all brus kommer i glass/bokser 🙂 Smaker mye bedre.

Anonymkode: 78b65...285

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...