Gå til innhold

Noen som har tro på det Martha og Durek driver med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som føler de har fått hjelp av dem? Det er jo mange som har vært på deres foredrag og på engleskolen. 

Anonymkode: 7f1f9...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær så snill, spar meg. Han er bare en svindler som er interessert i å skaffe seg penger og andre fordeler. 

Anonymkode: 07ef1...7bc

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engleskolen handler om hvordan man skal få kontakt med skytsengelen sin. Det tror jeg på, men tror ikke på det durek driver med. 

Anonymkode: 74825...767

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som føler de har fått hjelp av dem? Det er jo mange som har vært på deres foredrag og på engleskolen. 

Anonymkode: 7f1f9...a78

Nei. Overhodet ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt fått tak på hva det faktisk er de driver med... Snur atomer, renser vaginaer, kanaliserer engler, selger amuletter mot covid? Skal jeg velge å tro på eventyr, så velger jeg å tro på julenissen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Langt innlegg, gå til uthevet skrift nederst for konklusjon.)
Jeg tror ikke noen egentlig har peiling på hva de driver med her inne etter svarene her. 
Den alternative skolen til Märtha var milevis fra hva Durek driver med. Jeg ville aldri gått til han for å si det sånn, da det virker som at han manipulerer energier og bruker det han kan mest for egen vinning. HVA han kan, er jeg usikker på. Jeg både tror på og er åpen for det aller meste som er ikke-fysisk her i verden, men fordi noen har dette som arbeidsområde, betyr det ikke at de bruker det de kan til nytte for ANDRE. 
F.ex. har fyren skrevet i boka si at han kan svart magi, ikke for å bruke det, men for at han skal kunne beskytte seg mot det.
Dette tror jeg ikke en døyt på at stemmer. Man trenger ikke kunne det for å beskytte seg mot det. Og hvorfor nevne det i det hele tatt? Syns han det er kult?
Når det gjelder sjamanisme er jeg helt nøytral til det, jeg har verken positiv eller negativ oppfatning av det. Men det virker på meg som om Durek driver med noe annet enn det jeg fra før har lest og hørt om fra Samisk sjamanisme. Det er mer jordnært og ikke så dramatisk og invaderende etter det jeg har oppfattet. Så jeg syns det er veldig uheldig at han har blitt en slags representant for sjamanisme. Samiske sjamaner er veldig forskjellige fra Durek.

Märtha's "engleskole" hadde bare en liten del som handlet om å få kontakt med engler. Resten var forskjellige andre ting, noe av det kan man lese om i boken "Møt din Skytsengel". I den boka finnes veldig jordnære ting som er mer i retning selvutvikling. Det hun drev med er ikke helt min greie, men slett ikke i sin helhet så svevende som folk tror at den skolen var.

Så tror jeg på det de driver med?

Alternativmiljøet er veldig sammensatt, og personlig ville jeg ikke gått til noen av dem for hjelp, eller lært noe av noen av dem. Det handler ikke om at jeg ikke "tror", det er bare det at jeg har lang fartstid når det gjelder å være kjent med mye av det som er i det alternative, og etter det jeg har sett har jeg blitt ekstremt kresen i forhold til hva jeg engasjerer meg i eller utsetter meg for.

Anonymkode: 3ecc4...8ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de to, har jeg sansen for hennes reiki og engleskole, for det skader ingen og går ikke på helsa løs. Har også hørt på podcaster der hun snakker om hvordan man kan bli flinkere til å lytte til sine egne behov, og sett serien hennes. Jeg liker henne.

Men Verrets medaljonger, renselse av vaginaer og diverse, er i mine øyne tull. Og Martha er så forelska at jeg tror hun aksepterer for mye. Han er sikkert en fin og grei fyr å være sammen med, med hvordan han tjener penger er en annen sak. Å kjøpe denne medaljongen til 220$ er helt vilt. Det er en død ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei overhode ikke. Men vi har trosfrihet her i Norge og jeg tror like lite på å gi en tiende i kirken som jeg tror på dette Durek driver med. Jeg synes det er bra vi ikke har en statsreligion lengre, men jeg synes det er like drøyt å tro på Allah og Jesus som å tro på dette rare tøyse hans, og noe av det rare som jeg synes er f.eks at  Under et intervju med den irske TV-kanalen Virgin i 2019 ga Durek Verrett utrykk for at kvinner med det han omtalte som «for mange sexpartnere» fikk et fysisk avtrykk på innsiden av vagina. Han hevdet også at han var i besittelse av egenskaper som kunne «rense» kvinner med mange sexpartnere. :balltre: Sånt type BS har jeg lite til overs for uansett hvem som ytrer seg om slikt vrøvl... Hele greien med han er bare blitt mer og mer latterlig, desverre. Den samiske sjamanismen som nevnt ovenfor er noe helt annet og hvorfor han har fått kallenavnet sjaman durek må nå åndene vite.. 

Men jeg respekterer at det finnes mennesker med en annen tro enn meg, både innenfor det alternativet og på Gud, jeg er for at vi skal ha en trosfrihet her i Norge for alle og enhver enten det gjelder salamanderreligionen, kristendommen, eller alternativ tøyse tullball... Men at han er en svindler? Ja definitivt, men det er også bibelskoler, visjon Norge med alle de som opererer der, Jehova Vitne, osv osv.. At svindlere følger fotsporene til troen i mennesker er ikke noe nytt akkurat.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager så mye, men jeg ser mest på slikt som en stor vits. Jeg synes uansett ikke at slikt bør komme fra noen i kongefamilien. De er forlovet og det er kongen og dronningens datter og fremtidige svigersønn. Huff.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1529899-den-store-dårlig-humor-tråden/?do=findComment&comment=30560326

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begge driver med er selvfølgelig bare svindel. Det verste er at de forlanger betaling for å "hjelpe" folk i en sårbar situasjon. Og der er Märtha like ille...

Anonymkode: 2d1a7...1bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Engleskolen handler om hvordan man skal få kontakt med skytsengelen sin. Det tror jeg på, men tror ikke på det durek driver med. 

Anonymkode: 74825...767

Engleskolen kalles jo også Astarte inspiration sist jeg sjekket var Astarte en mesopatamisk avgud. Jeg tror ikke engleskolen var noe annet enn en new age sekt.

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (4 timer siden):

Engleskolen kalles jo også Astarte inspiration sist jeg sjekket var Astarte en mesopatamisk avgud. Jeg tror ikke engleskolen var noe annet enn en new age sekt.

Mye av det alternative er sekterisk dessverre. Jeg har fått med meg at Märtha og Elisabeth lærte mye av teknikkene fra skolen på en skole/kurs som de selv gikk på, men jeg fant aldri ut hvem det var de gikk hos. 

Anonymkode: 3ecc4...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...