Kamuran Skrevet 22. oktober 2002 #1 Del Skrevet 22. oktober 2002 Lurer veldig på hvordan det er med likestilling i hjemmene, min mann pressiserer at det er han som har det siste ordet uansett, og det må respekteres, han kommer med eksempel som det er bare en som kan kjøre bil av gangen hvis begge gjør det vil det kræsje, har noen synspungter her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2002 #2 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hos oss er det nok jeg som har det aller siste ordet.. hehe Vi kommer stort sett til enighet om det meste, men noen ganger får gutten de villeste ting inn i hodet. Ting som koster masse penger og arbeid og som vi ikke trenger. DA setter jeg ned foten og sier NEI! Faktisk har han sagt til meg flere ganger at han er glad for at jeg gjør sånt. Så hos oss er det likstilling, selv om jeg lager mat og vasker klær. Tror nok at det er jevnt fordelt mellom oss til syvende og sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 22. oktober 2002 #3 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vi tar de fleste avgjørelser i fellesskap... Men jeg må ærlig innrømme at det som regel er jeg som har overtaket her hjemme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. oktober 2002 #4 Del Skrevet 22. oktober 2002 Siste ordet? I hva da? Møbler? Middag? Hos oss er det den med tid og overskudd som gjør husarbeid - alt fra klesvask til oppvask. I andre saker skjønner jeg ikke helt hva dere mener? Vi har hver vår lommebok og konto... den som lager middag bestemmer. Er det ferier? Likeverdig er vi i hvert fall - bortsett fra at jeg kanskje er litt dummere siden jeg ikke skjønner helt dette. Det er forresten min bil - gjør det meg bedre enn han som har høyere utdannelse? Eller omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 22. oktober 2002 #5 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hva mener du egentlig? Hvem i forholdet som bestemmer hva vi gjør (som f.eks skal vi gå på kino og hvilken film skal vi se)? Eller tenker du på økonomi (f.eks hvilken leilighet skal vi kjøpe)? Samboeren min og jeg har nok et ganske likeverdig forhold, og vi gjør til og med husarbeid sammen & lager mat sammen. Vi prøver å gjøre det begge har lyst til, vi, og vi klarer som regel å bli enige uten at noen av oss sitter med følelsen av å bli bestemt over... Jeg hadde følt meg dårlig om jeg skulle ha "sjefet" over ham, og jeg vet at han ville følt det på samme måte om han skulle "sjefe" over meg. Og jeg er veldig glad for at det er slik! :D Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 22. oktober 2002 #6 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vi er vel over den tiden da man hadde EN SJEF....??? En kan mest og bryr seg mest om en ting den andre om annet... Det er vel ingen der ute som kan si at den ene skal ha siste orrdet i ett og alt??? Håper ikke det, for da .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 22. oktober 2002 #7 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg stemte nå på kvinnen, men det er vel bare fordi jeg er kvinne selv! Dessuten pleier jeg visst å få det som jeg vil bare jeg maser lenge nok... Tror vi er ganske likestilte hjemme hos oss - begge gjør alt. Hvis min samboer hadde sagt på en måte som ikke ville bli oppfattet som en (dårlig) spøk at han hadde det siste ordet i alle saker hjemme hos oss så hadde han måttet finne seg et annet sted å bo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2002 #8 Del Skrevet 22. oktober 2002 I mitt tilfelle mener jeg at jeg er litt sjef når det gjelder innkjøp av stooore ting. Når vi skal kjøpe møbler bestemmer jeg til slutt, fordi sambo vil ha ting som er fryktelig fancy, dyrt og unødvendig. Det skal helst være skinnstoler med massasje og kjølebag i armlenet Jeg tenker både praktisk og økonomisk, han tenker kun på hvor kuult det hadde vært å ha en sånn. Ikke tenker han på renhold, vedlikehold eller hva vi kan få for den prisen. Hva vi ser på kino er en annen sak. Da må vi være enige. Slik er det også med andre småting som middag og sånt. Ferier bestemmer vi også i sammen, men også her er han litt for opptatt av luksus og hva som er kuult og hva andre vil synes. Begge har rett til å si NEI uansett, men det er stort sett jeg som vinner når vi skal argumentere (har jo KG-erfaring ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 22. oktober 2002 #9 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hos meg er det lommeboka som er sjefen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 22. oktober 2002 #10 Del Skrevet 22. oktober 2002 Egentlig er vi nokså likestilte, men det er nok sånn at jeg er den som tenker mest fornuftig, økonomisk og praktisk... Er vi uenige blir det stort sett som jeg vil (Han har flere ganger sagt at han var glad for mine avgjørelser, altså, vi blir som oftest fornøyde begge to...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. oktober 2002 #11 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vi har avskaffet sjefsbegrepet til fordel for en flat struktur og delt lederskap, der avgjørelser fattes av spesialister på området. (hørtes ikke det flott ut?) Enkelt sagt - vi bestemmer begge to, og noen ganger er det min bestemmelse som rår, og andre ganger husbondens. I tillegg blander selvfølgelig ungdommen seg inn - med all sin påståelighet. Så hos oss kjører en av oss bilen om gangen, men vi kjører begge to, og stort sett er vi enige om hvilken vei vi skal ta. Men - noen ganger skjærer det seg selvfølgelig, og siden vi begge er stae personer (ikke jeg, da, for jeg er føyelig som et lam - så lenge jeg får det som jeg vil), hender det at diskusjonene varer et par kvarter, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli_Na Skrevet 22. oktober 2002 #12 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg stemte kvinnen fordi det er jeg som styrer hjemmet,både det økonomiske og (stort sett)det praktiske. Dette er fordi jeg er hjemmeværende, og ser på det som min "jobb" Det betyr slett ikke at det er jeg som gjør ALT hjemme,men det er liksom mitt ansvar at det blir gjort. Fordelingen av oppgaver og ansvar ville være ganske anderledes hvis jeg også var i arbeid! Eli_Na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 22. oktober 2002 #13 Del Skrevet 22. oktober 2002 Mannen min trives tydeligvis best med å la meg ha siste ord. Da snakker jeg f.eks om hvilket hus vi skulle kjøpe, hvordan det skulle innredes, ferier, om vi skal ha kjæledyr osv. osv. Men vi har stort sett ganske like meninger om det meste, så det er ikke noe problem. Jeg styrer pengene hos oss, men det er ikke så veldig interessant for det går stort sett ut på å betale regninger. Huset er også mitt domene, da jeg ikke jobber så mye som han. Men han gjør sitt der og. I det store og hele har vi kommet til et system som fungerer veldig godt for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2002 #14 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg svarte Kvinnen, for jeg er singel!! Sånn er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. oktober 2002 #15 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg bruker å få det som jeg vil...... Da er vel jeg sjefen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 23. oktober 2002 #16 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hos meg sier gubben at regjeringa bestemmer, så da er vel jeg sjefen hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psst... Skrevet 24. oktober 2002 #17 Del Skrevet 24. oktober 2002 Av og til føles det som om det er barna som bestemmer... Men stort sett er det vel meg, og det er fordi jeg er den eneste voksne i husstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 24. oktober 2002 #18 Del Skrevet 24. oktober 2002 Sjef? That would be me.. Skjønt, herremannen i huset får da si sin mening da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nattens gjest Skrevet 25. oktober 2002 #19 Del Skrevet 25. oktober 2002 Til jentene Så en fin en: Når du gifter deg skal du være stuepike i stuen, kokke på kjøkkenet og en hore i senga. Ok, da leier vi folk til de to første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamuran Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 29. oktober 2002 Dere vet virkelig ikke hvor heldige dere er som har det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå