Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mener man kan uttale seg om det meste og spøke om det meste

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det var ein internasjonal sangkonkurranse, og då må det gå an å sei at ein ikkje var særlig imponert over sangen!

Enig!

Skrevet
Er det bare meg, eller er det helt jææævlig å høre på hun lille vinnerinnen? Har ikke sett programmet, men så at hun vant og hørte vinnermelodien igjen nå... Grøss og gru...

Var litt snaut med jubel i salen og?

Ja, det var ganske fælt å høre på når hun sang, men hun var jo utrolig søt og flink på scenen da :)

Og det var veldig bra at Malin kom på tredje plass! :)

Skrevet
Ja, det var ganske fælt å høre på når hun sang, men hun var jo utrolig søt og flink på scenen da  :)

Absolutt! Veldig enig! Nydelig jente, ordentlig vakker, og veldig sjarmerende :)

Skrevet
Enig!

Mee too! Får da være måte på reaksjoner på et uskyldig ment innlegg...

Skrevet
At det går an å blåsa dette så opp, Frysepulver meinte jo garantert ikkje noko stygt med det. Det var ein internasjonal sangkonkurranse, og då må det gå an å sei at ein ikkje var særlig imponert over sangen! Syns ikkje at dere som "eksploderar" her er meir "voksne" i ordbruken akkurat :overrasket:

Helt enig med deg.

Skrevet
At det går an å blåsa dette så opp, Frysepulver meinte jo garantert ikkje noko stygt med det. Det var ein internasjonal sangkonkurranse, og då må det gå an å sei at ein ikkje var særlig imponert over sangen! Syns ikkje at dere som "eksploderar" her er meir "voksne" i ordbruken akkurat :overrasket:

Enig i dette. Greit nok at man kan være litt snill når man kommenterer barns opptredener, men likevel.. Jeg så ikke programmet selv, men kan virkelig ikke se at det er så hårreisende galt å kommentere sur synging. For den saks skyld - det kan ha mer med miksing å gjøre enn barnets stemme. Uansett er det i mine øyne et snålt programkonsept å gjøre MGP i barneversjon - og hele greia er vel kommersielt tuftet da det etter hva jeg mener å huske "tok av" etter at voksen-MGPs regler var endret slik at ikke alle land kom til finalen.. juniorversjonen er et spinoff-produkt av en salgsvare:-)

Forøvrig forbeholder jeg meg retten til å si at opptredener på barneskolen ikke alltid er så vakre å se og høre på de heller. Men jeg ville selvsagt aldri sagt det til et barn, eller som lærer latt være å arrangere en opptreden, og som forelder ville jeg sikkert vært stolt om ungen min sang som ei kråke. Verre er det ikke - det går an å ha flere tanker, handlinger og meninger i lufta samtidig (for noen).

Ellers synes jeg det er nokså tåpelig å se folk prøve å ta på seg "moderator-moral" når de nå engang ikke er annet enn vanlige (gamle? Felle?) brukere her inne. Vil anbefale folk å starte et eget forum om man ikke liker at andre sier noe.

Skrevet
Forøvrig forbeholder jeg meg retten til å si at opptredener på barneskolen ikke alltid er så vakre å se og høre på de heller. Men jeg ville selvsagt aldri sagt det til et barn, eller som lærer latt være å arrangere en opptreden, og som forelder ville jeg sikkert vært stolt om ungen min sang som ei kråke. Verre er det ikke - det går an å ha flere tanker, handlinger og meninger i lufta samtidig (for noen).

:Nikke: Vi hadde masse opptredener med de barna jeg jobbet med. De sang feil, de sang stygt osv., men vi jublet og var helt med likevel :) Etterpå evnet vi å flire litt, når vi voksne var samlet.

Skrevet

:overrasket: Er det mulig???

Jeg ser ikke noe stygt i Frysepulver sitt innelegg!

Hvis ikke dere tåler å høre at et barn synger falskt er jeg redd dere ikke kan leve i vår verden heller...

Så lenge man ikke sier det direkte til barnet så har da ingen skade skjedd..

Og dere som sier at man må være umoden og ikke ha barn selv for å si noe slikt, vel da har dere virkelig ikke åpnet øyne og ører for hva folk snakker om her i verden. Jeg har hørt uttallige negative kommentarer som virkelig slår beina under Frysepulver sin... Og det av gamle (les eldre enn meg ;) ) mødre og fedre.

Nei disse reaksjonene må jeg si var rimelige hårsåre...

Og ja, hvis barn oppfører seg forferdelig i butikken så kommenterer jeg det så høyt jeg gidder. Det er da for søren ikke min oppgave å ta hensyn til barn som ikke eier oppdragelse? Jeg kan finne på å si kommentarer høyt for at barna skal skjerpe seg og foreldrene bli flaue. Det er eneste måten å lære seg folkeskikk når ikke foreldrene klarer det...

Skrevet

Helt enig.

Selv om jenta er bare 10 år, må det være lov å si at hun sang falsk innimellom. Ja, hun var søt og sprudlende på scenen, men jeg synes ikke hun var den beste. Og det må jeg få lov til å mene.

Skrevet
Det var da voldsomt.. Jeg klarer ikke se hva det var Fryseplver skrev, som var så grusomt at det nærmest kvalifiserer for halshugging..

Helt enig. At det går an! :ler: Man har forskjellige måter å uttrykke seg på. Noen legger mer i kraftuttrykk enn andre. Man bør tåle litt temperatur og legge litt godvilje til på et forum som KG.

Skrevet

Ja unnskyld meg, det får da være grenser!

Jeg er helt enig med Frysepulver, denne jenta sang ikke pent, snarere tvert imot. Hva er galt med å si det? Jenta var kjempenydelig, og det er flott å se en jente på 10 år tørre å stå og synge på en scene som det med så mange publikum.

Men synge kunne hun ikke.

Som noen andre skrev her, det må man da kunne skrive når det gjelder en musikkonkurranse hvor stemme faktisk har noe å si.

Jeg synes virkelig synd på dere som reagerer så kraftig på Frysepulvers innlegg. Det må være slitsomt å være så hårsår og trangsynt.

Skrevet

Å så bra at Malin fikk en så bra plassering!!!! Stakkar, jeg så på de første sangene og syntes at det var så mange ungdommer med og at de hadde spritet opp sangene slik at de hørtes så "voksne" ut at jeg syntes det var dårlig gjort ovenfor Malin som har en spinkel sang i forhold. Det enkle er ofte det beste! ;)

Skrevet
Å så bra at Malin fikk en så bra plassering!!!! Stakkar, jeg så på de første sangene og syntes at det var så mange ungdommer med og at de hadde spritet opp sangene slik at de hørtes så "voksne" ut at jeg syntes det var dårlig gjort ovenfor Malin som har en spinkel sang i forhold. Det enkle er ofte det beste!  ;)

Enig der. Synes det samme gjelder hun Amie Diamond.

Fikk dessverre ikke hørt Malin synge.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for utenomsnakk og personangrep. Forsøk å holde dere til saken!

Grooo, moderator

Endret av Grooo
Skrevet

Det er måten man sier tingene på, og om dere syns det er helt greit å skrive at en 10 år gammel jente sang "jææævlig", så får det være opp til dere. Men jeg syns ikke det er greit. Om man ikke liker noe, går det faktisk an å si det på en annen måte.

Det verste er at frysepulver gir seg ikke heller, men bare fortsetter. Jadda, mitt innlegg var kanskje ikke det smarteste trekket fra meg, men jeg ble skikkelig provosert. For det var snakk om en liten jente. Å si at noen ikke synger fint, er helt greit. Men å si at noen synger "jææævlig", er noe helt annet.

Skrevet

En annen ting, merkelig at hun vant, om hun var så forferdelig. Men de som har stemt har vel ikke peiling, for ekseprtene sitter her inne.

Skrevet
Det er måten man sier tingene på, og om dere syns det er helt greit å skrive at en 10 år gammel jente sang "jææævlig", så får det være opp til dere. Men jeg syns ikke det er greit.  Om man ikke liker noe, går det faktisk an å si det på en annen måte.

Det verste er at frysepulver gir seg ikke heller, men bare fortsetter. Jadda, mitt innlegg var kanskje ikke det smarteste trekket fra meg, men jeg ble skikkelig provosert. For det var snakk om en liten jente. Å si at noen ikke synger fint, er helt greit. Men å si at noen synger "jææævlig", er noe helt annet.

Jeg uttrykker meg ofte slik, meg om det. Hvorfor skal jeg gi meg? Så du kan få fortsette?

En annen ting, merkelig at hun vant, om hun var så forferdelig. Men de som har stemt har vel ikke peiling, for ekseprtene sitter her inne.

Er vel da mulig vi er i mindretall - eller mener du helt seriøst at vi bare skal godta at andre mener noe annet - at vi ikke skal argumentere mot det?

Skrevet
Det er måten man sier tingene på, og om dere syns det er helt greit å skrive at en 10 år gammel jente sang "jææævlig", så får det være opp til dere. Men jeg syns ikke det er greit.  Om man ikke liker noe, går det faktisk an å si det på en annen måte.

Å si at noen synger jævlig og ikke fint er etter min mening to sider av akkurat samme sak. Det er ulike måter å ordlegge seg på. Frysepulver utdypet jo også i andre innlegg at hun ikke mente å kritisere jenta som person osv, bare at hun ikke syntes det hun hørte var bra.

Hvis du fortsatt synes det er galt å si dette, og dette er det viktigste i denne tråden, mener jeg du beveger deg litt på siden av debatten. Trådstarter hørte ikke sangen første gang. Folk har selvsagt også forskjellige meninger og smak, og sangen kan høres annerledes ut live og på ulike tv-er. Dersom du synes sangen var fin går det jo an å si dèt i stedet.

Skrevet

Menhun var jo ikke forferdelig. Bare syngingen hennes. Sangen og fremførelsen ellers var bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...