AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Del Skrevet 8. september 2022 Trenger noen tips for å roe meg ned i trafikken. Jeg driver å øvelseskjører nå, men jeg blir så utrolig redd hver gang jeg har en bil bak meg. Jeg er livredd for å være i vegen, at folk skal synes jeg er irriterende. Jeg ønsker bare å ikkje gå i vegen for noen og håpe at ingen tenker over at jeg er der. Ender ofte å komme for fort inn i kryss og rundkjøringer fordi jeg vil i HVERTFALL ikke holde opp noen når de sitter fast bak meg. Alle sier jeg bare skal roe meg ned og jeg kan slippe forbi og de som vil kjører forbi når de kan, men det hjelper ikke. Har samme problemet når jeg går uansett så det handler kanskje ikke så mye om bilkjøringen som alle tror. Takler ikkje gå foran andre folk heller for jeg vil ikke være i veien for dem. Jeg hater å gå over overgangsfelt og pleier å vente til der ikke er noen biler og da løper jeg nærmest for jeg er så redd for å være i veien og til bry for andre. Kan ha en sammenheng med at jeg er veldig sjenert men Idk. Uansett så lurer jeg på om noen her har noen ideer til hva som går Ann å tenke/gjøre for å roe meg ned. Anonymkode: 8f850...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Del Skrevet 8. september 2022 Du får høre på de som sier at du skal roe deg ned, evt kjøre til siden og slippe biler som er bak deg forbi. Anonymkode: ec56b...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Del Skrevet 8. september 2022 Sånn var jeg og, også en god stund etter at jeg fikk lappen. Jeg følte også at de andre bilistene var litt ute etter meg 😆 det gikk over etter hvert når jeg ble tryggere som sjåfør. Anonymkode: 84f8b...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Del Skrevet 8. september 2022 Du har like mye rett til å være i trafikken som alle andre. Sånn ting er nå skaper oppførselen din farlige situasjoner, og det vil du iallefall ikke. Når du skal gå over fotgjengerfelt viser du at du er der og har planer om å gå. Bilene skal stoppe for deg, sjekk om de faktisk gjør det og gå over veien i fornuftig tempo. Ikke løp, tenk om det kommer en bil du ikke har lagt merke til. Den planlegger å stoppe for folk i gå-tempo men ikke folk som plutselig spretter ut i veien… Ro ned farten i god tid før rundkjøringer og kryss. Du må jo ha tid til å oppdage om det kommer noen. Kjører du med manuelt gir er andregir et godt valg, det hjelper deg å bremse ned til en passelig fart. Bytt i såfall gir litt før krysset/rundkjøringen, så slipper du å skifte gir og passe på alle bilene samtidig. På landevei med god sikt og uten møtende trafikk kan du kjøre så sakte du vil, det er lettere å kjøre forbi noen som kjører veldig sakte. Det verste som fins er de som kjører sakte når det er uoversiktlig eller møtende biler, men gasser på når det er god sikt og ingen imot. Hvis det er uoversiktlig eller mye møtende trafikk kan du svinge ut på en busslomme med jevne mellomrom. Anonymkode: 5fd04...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 8. september 2022 #5 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger noen tips for å roe meg ned i trafikken. Jeg driver å øvelseskjører nå, men jeg blir så utrolig redd hver gang jeg har en bil bak meg. Jeg er livredd for å være i vegen, at folk skal synes jeg er irriterende. Jeg ønsker bare å ikkje gå i vegen for noen og håpe at ingen tenker over at jeg er der. Ender ofte å komme for fort inn i kryss og rundkjøringer fordi jeg vil i HVERTFALL ikke holde opp noen når de sitter fast bak meg. Alle sier jeg bare skal roe meg ned og jeg kan slippe forbi og de som vil kjører forbi når de kan, men det hjelper ikke. Har samme problemet når jeg går uansett så det handler kanskje ikke så mye om bilkjøringen som alle tror. Takler ikkje gå foran andre folk heller for jeg vil ikke være i veien for dem. Jeg hater å gå over overgangsfelt og pleier å vente til der ikke er noen biler og da løper jeg nærmest for jeg er så redd for å være i veien og til bry for andre. Kan ha en sammenheng med at jeg er veldig sjenert men Idk. Uansett så lurer jeg på om noen her har noen ideer til hva som går Ann å tenke/gjøre for å roe meg ned. Anonymkode: 8f850...081 Du må huske på at alle med sertifikat har vært nøyaktig der du er nå. De aller fleste husker det, hvordan det var. Selv er jeg veldig tålmodig med en som øvelseskjører eller har kjøretimer. Så du kan trygt slappe av, konsentrer deg om trafikken, du blir en mye bedre sjåfør om du ikke overtenker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trenger noen tips for å roe meg ned i trafikken. Jeg driver å øvelseskjører nå, men jeg blir så utrolig redd hver gang jeg har en bil bak meg. Jeg er livredd for å være i vegen, at folk skal synes jeg er irriterende. Jeg ønsker bare å ikkje gå i vegen for noen og håpe at ingen tenker over at jeg er der. Ender ofte å komme for fort inn i kryss og rundkjøringer fordi jeg vil i HVERTFALL ikke holde opp noen når de sitter fast bak meg. Alle sier jeg bare skal roe meg ned og jeg kan slippe forbi og de som vil kjører forbi når de kan, men det hjelper ikke. Har samme problemet når jeg går uansett så det handler kanskje ikke så mye om bilkjøringen som alle tror. Takler ikkje gå foran andre folk heller for jeg vil ikke være i veien for dem. Jeg hater å gå over overgangsfelt og pleier å vente til der ikke er noen biler og da løper jeg nærmest for jeg er så redd for å være i veien og til bry for andre. Kan ha en sammenheng med at jeg er veldig sjenert men Idk. Uansett så lurer jeg på om noen her har noen ideer til hva som går Ann å tenke/gjøre for å roe meg ned. Anonymkode: 8f850...081 Hvis du ikke vil være til bry i trafikken, er det mest hensynsfulle aldri å bevege seg i veier der det er trafikk. Hvis du trenger å gå eller kjøre, bør det skje om natta når risikoen for å treffe andre en minst. Anonymkode: b105b...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Del Skrevet 9. september 2022 Bare hold fartsgrensen der det er forsvarlig. Selvsagt slakk litt ned i svinger og om det regner, kjør til forholdene. Om de vil kjøre forbi deg når du kjører fartsgrensen så er det deres problem, bare ikke bry deg. Anonymkode: 9d26d...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. september 2022 #8 Del Skrevet 9. september 2022 Det er for det meste folk du ikke kjenner og ikke kommer til å møte igjen, så hva gjør det om de skulle bli litt irritert på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Del Skrevet 9. september 2022 Høres ut som du bør få mer tro på deg selv! Du har like mye rett til å være på veien som alle andre. Det hender jo at du og ligger bak en bil, tror du virkelig at de bryr seg om at du ligger bak? Og tenker de samme tankene som du har når du har noen bak? Kan love deg at det har de ikke! Om det ikke blir bedre ville jeg vurdert psykologisk hjelp for å bli litt tøffere og få mer selvtillit. Kanskje en coach. Anonymkode: e2d21...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå