AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Husker ikke helt hvordan vi kom inn på temaet men han spurte om vi planlegger flere barn. Jeg svarte at jeg var usikker, etter hvert men ikke akkurat nå kanskje. Han sa at jeg må jobbe nå fremover fordi det er så mye som skjer i firmaet i løpet av de neste par årene og at det er gode muligheter for å komme seg opp og frem. Jobbe meg inn i styre og stell. Det var sikkert godt ment, men er det egentlig noe man kan spørre om? Anonymkode: 29ca4...4b0
Blueblizz Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Du er jo allerede ansatt, så det må jo være lov å spørre om? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Nei, det er ikke innafor etisk sett som sjef å spørre om, men tviler på det har noen konsekvenser for sjefen. Du kan jo høre med fagforbundet ditt? Er du fast ansatt? Anonymkode: d297e...cc6 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Blueblizz skrev (1 minutt siden): Du er jo allerede ansatt, så det må jo være lov å spørre om? Ja, jeg vet ikke, derfor jeg spør 😛 Om det er vanlig tema å ta opp. Jeg er fast ansatt ja. Anonymkode: 29ca4...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Ikke ok å spørre om. Det er privatlivet ditt. En sjef bør vite at kvinner får barn innimellom. Anonymkode: bc224...19b 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg vet ikke, derfor jeg spør 😛 Om det er vanlig tema å ta opp. Jeg er fast ansatt ja. Anonymkode: 29ca4...4b0 Han spurte jo ikke for å være slem, eller hindre deg i å klatre på karrierestigen. Han undret seg på en vennlig måte, og ga deg en heads up fordi han synes du er så dyktig at du kan komme langt. Det er jo ikke uetisk.. vanskelig å klatre på karrierestigen når man er hjemme i permisjon. Selv om du kommer tilbake en dag, så blir det vanskeligere å dypdykker inn i jobben når man er hjemme med sykt barn hver uke. Anonymkode: 86495...a58 8 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke innafor etisk sett som sjef å spørre om, men tviler på det har noen konsekvenser for sjefen. Du kan jo høre med fagforbundet ditt? Er du fast ansatt? Anonymkode: d297e...cc6 Er fast ansatt. Vet ikke hva han skulle brukt informasjonen til, mulig han bare ville gi råd om at han mener det er lurt å fokusere på jobb akkurat nå. Men jeg trodde egentlig det var en sånn ting man ikke spør om, ja. Anonymkode: 29ca4...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke ok å spørre om. Det er privatlivet ditt. En sjef bør vite at kvinner får barn innimellom. Anonymkode: bc224...19b Menn også! Anonymkode: 36bbf...cb6 3 3
klarinetta Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Dette er ikke greit å spørre om. Det kan brukes mot deg, jeg ville vært forsiktig med å dele noe særlig privat her. 2
klarinetta Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn også! Anonymkode: 36bbf...cb6 Kvinner blir som regel borte i en mye lengre periode enn menn. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Husker ikke helt hvordan vi kom inn på temaet men han spurte om vi planlegger flere barn. Jeg svarte at jeg var usikker, etter hvert men ikke akkurat nå kanskje. Han sa at jeg må jobbe nå fremover fordi det er så mye som skjer i firmaet i løpet av de neste par årene og at det er gode muligheter for å komme seg opp og frem. Jobbe meg inn i styre og stell. Det var sikkert godt ment, men er det egentlig noe man kan spørre om? Anonymkode: 29ca4...4b0 Hvorfor i alle apekatter kan han ikke ha en dialog om deg med dette mener du? Anonymkode: 6b027...219 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Sjefen er jo bare et menneske han også. Sjefer ønsker også å ha normale sosiale interaksjoner på jobb, og sjefer kan også tråkke feil eller ordlegge seg uheldig innimellom. Som alle andre… Det var sikkert bare smalltalk, etterfulgt av et forsøk på et kompliment. Det virker av og til som om folk tror at sjefer bør være programerte roboter uten menneskelige feil eller følelser🙄 Anonymkode: 13076...217 10
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han spurte jo ikke for å være slem, eller hindre deg i å klatre på karrierestigen. Han undret seg på en vennlig måte, og ga deg en heads up fordi han synes du er så dyktig at du kan komme langt. Det er jo ikke uetisk.. vanskelig å klatre på karrierestigen når man er hjemme i permisjon. Selv om du kommer tilbake en dag, så blir det vanskeligere å dypdykker inn i jobben når man er hjemme med sykt barn hver uke. Anonymkode: 86495...a58 Ja, jeg tror jo det er det han tenker. Jeg har hatt litt flaks og kommet inn på et tidspunkt som gir muligheter. Har ett barn fra før og har vært heldig med at far har tatt de fleste sykt barn-dagene til nå. Men ja, det er noe med å få kontinuitet når man plutselig må være hjemme. Anonymkode: 29ca4...4b0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Husker ikke helt hvordan vi kom inn på temaet men han spurte om vi planlegger flere barn. Jeg svarte at jeg var usikker, etter hvert men ikke akkurat nå kanskje. Han sa at jeg må jobbe nå fremover fordi det er så mye som skjer i firmaet i løpet av de neste par årene og at det er gode muligheter for å komme seg opp og frem. Jobbe meg inn i styre og stell. Det var sikkert godt ment, men er det egentlig noe man kan spørre om? Anonymkode: 29ca4...4b0 Syns det er et helt legitimt kollegialt spørsmål. Anonymkode: cc1df...660
Turtellure12 Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 (endret) Det virket som om han tipset deg. Sikkert fordi han mener du har potensiale. Hadde tolket dette positivt jeg. Det sier seg jo selv. Blir du borte over lengre tid så kan det hende du mister sjansen til å nå toppen. Slike ting skjer ikke ofte, og som sjefen din sa, det kommer en mulighet nå. Du bør vurdere hva du ser for deg karrieremessig nå fremover. Du har en reel sjanse til å gjøre det bra takket være sjefen som tipset deg Endret 7. september 2022 av Turtellure12 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Det kommer an på hvilken setting spørsmålet kom... Er det i en medarbeidersamtale vil jeg si det er langt over streken, men om det er i en avslappet setting hvor man snakker om familie så er det helt greit. Min sjef spurte om det like etter jeg ble ansatt, i en helt uformell setting, som handlet mer om å bli kjent. Vi snakker mye om hva vi gjør i helgene, hva barna og dyrene har funnet på, hva partner gjør, planer for boliger/biler og slikt, så er spørsmål om man tenker på flere barn stusser ikke jeg over. Anonymkode: a71b5...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Sjefen er jo bare et menneske han også. Sjefer ønsker også å ha normale sosiale interaksjoner på jobb, og sjefer kan også tråkke feil eller ordlegge seg uheldig innimellom. Som alle andre… Det var sikkert bare smalltalk, etterfulgt av et forsøk på et kompliment. Det virker av og til som om folk tror at sjefer bør være programerte roboter uten menneskelige feil eller følelser🙄 Anonymkode: 13076...217 Jeg mener ikke det altså. Jeg bare lurte på om det var en vanlig ting å spørre om. Det er jo et touchy tema før ansettelse, så jeg visste ikke helt hvordan det blir sett på etter ansettelse. Det er jo litt delte svar her også. Turtellure12 skrev (15 minutter siden): Det virket som om han tipset deg. Sikkert fordi han mener du har potensiale. Hadde tolket dette positivt jeg. Det sier seg jo selv. Blir du borte over lengre tid så kan det hende du mister sjansen til å nå toppen. Slike ting skjer ikke ofte, og som sjefen din sa, det kommer en mulighet nå. Du bør vurdere hva du ser for deg karrieremessig nå fremover. Du har en reel sjanse til å gjøre det bra takket være sjefen som tipset deg Ja, jeg må tenke meg om. Mannen min er klar for å prøve på neste og hans mening teller jo litt, men jobb er viktig og man bør jo gripe de sjansene man får. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer an på hvilken setting spørsmålet kom... Er det i en medarbeidersamtale vil jeg si det er langt over streken, men om det er i en avslappet setting hvor man snakker om familie så er det helt greit. Min sjef spurte om det like etter jeg ble ansatt, i en helt uformell setting, som handlet mer om å bli kjent. Vi snakker mye om hva vi gjør i helgene, hva barna og dyrene har funnet på, hva partner gjør, planer for boliger/biler og slikt, så er spørsmål om man tenker på flere barn stusser ikke jeg over. Anonymkode: a71b5...8b3 Takk for svar. Det var en uformell samtale Anonymkode: 29ca4...4b0
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 Jeg synes ikke man bør spørre kolleger om sånt i det hele tatt, og i alle fall ikke når man er sjef. For alt du vet legger han planer for hvem som skal få høyere stillinger, og nå er du uaktuell. Ikke svar på sånne spørsmål på jobb.
Turtellure12 Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener ikke det altså. Jeg bare lurte på om det var en vanlig ting å spørre om. Det er jo et touchy tema før ansettelse, så jeg visste ikke helt hvordan det blir sett på etter ansettelse. Det er jo litt delte svar her også. Ja, jeg må tenke meg om. Mannen min er klar for å prøve på neste og hans mening teller jo litt, men jobb er viktig og man bør jo gripe de sjansene man får. Takk for svar. Det var en uformell samtale Anonymkode: 29ca4...4b0 Det skjønner jeg! Det er et skikkelig dilemma som kvinner må ta. Det er vanskelig for du vil også gjerne ha familien du drømmer om, ikke bare karrieren. Du kan liksom ikke bare sette familieforøkelse på hylla heller. Håper du og mannen finner det ut. Masse lykke til 🤗
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #20 Skrevet 7. september 2022 Dette er slikt min sjef kan snakke om i uformelle samtaler. Da som et vanlig mennekse og ikke som sjef. Hadde ikke tolket det negativt Anonymkode: 5554a...904 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå