AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg kan akkordene men å spille en melodi etter tabulator virker veldig komplisert for meg. Hva bør jeg fokusere på her? Fant et tilfeldig eksempel så vi er enige om hva jeg vil lære. Anonymkode: 2ab1c...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Del Skrevet 8. september 2022 Anonymkode: 1cc0c...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 8. september 2022 #3 Del Skrevet 8. september 2022 Det tar noen timer. I løpet av et par uker merker du om det er verdt å fortsette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Del Skrevet 8. september 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan akkordene men å spille en melodi etter tabulator virker veldig komplisert for meg. Hva bør jeg fokusere på her? Fant et tilfeldig eksempel så vi er enige om hva jeg vil lære. Anonymkode: 2ab1c...113 Problemet med dette er at tabulator for gitar blir litt som alle YouTube-videoene der man kan lære å spille en sang på piano ved å se på hvilke tangenter man skal trykke på: Ja - man lærer kanskje å spille denne ene sangen med Peppa Gris, men lærer man noe mer ...? Poenget er at hvis man faktisk vil lære seg å spille musikk, er det en enorm fordel å kunne lese noter - til å begynne med ser dette gresk ut, men når man først begynner å forstå dette, blir noter langt enklere å sette seg inn i enn "hjelpende" oppsett som dette, der man til og med har klart å skrive inn navnene på tangentene - hvis man ikke klarer såpass, er det like greit å gi opp spillingen: Så dropp de enkle løsningene, er mitt gode råd - i det lange løp blir det som å lese bøker der man er avhengig av bilder for å forstå meningen; det sier seg selv at dette innskrenker de videre mulighetene når man er blitt vant til den enkle utveien. Og hva man enn gjør, kan man glatt hoppe over "Für Elise", også for gitar. Uansett - lykke til med musikken; gitaren er et flott instrument, men som nybegynner kan man kanskje lære mer med en el-gitar, der mulighetene for å kombinere forskjellige spilleteknikker er større enn ved en akkustisk gitar, og avstanden mellom strengene og gripebrettet mindre. Anonymkode: 24848...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Anonymkode: 1cc0c...40a Jeg har sett mange instruksjonsvideoer om dette. Er denne spesielt lettfattelig eller bare noe tilfeldig du fant ved å søke? Anonymkode: 2ab1c...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå