Gå til innhold

Anbefale maling og pensel til akvarell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var på tide å prøve noe nytt, og tenkte gi akvarellmaling et forsøk. Men, jeg bor i gokk, så skal jeg få tak i pensler og maling som er hakket bedre enn de som følger med i billige maleskrin til småbarn må jeg på nett. Der er det mye å velge i innenfor ulike prisgrupper, så jeg tenkte kanskje noen hadde konkrete anbefalinger å komme med.

Jeg tenker på utstyr av en god kvalitet, men vil ikke gå overbord med mengde/prisnivå. Bare så jeg kan øve på ulike teknikker og finne ut om dette er noe jeg vil pusle med i lengden.

Anonymkode: fe2c1...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler nettbutikken til Jacksons (kunstmaterialebutikk i England) Handler du for under 3000, så betaler du moms gjennom dem, og slipper tollgebyr. 

www.jacksonsart.com

Jeg bruker ALLTID Jacksons, for det er mye rimeligere å handle der enn å handle i Norge, selv om det koster moms i tillegg. 

Av produkter av god kvalitet, til en rimelig penge, så anbefaler jeg Jacksons egne merker av både maling og pensler.

Ellers så er mine favorittpensler Silver Brush Black Velvet, som er veldig gode pensler til akvarell, men de er ganske dyre. Jacksons har noen innenfor sitt eget merke som heter Raven, de er kjempegode til å male på store områder, og holder mye vann og maling.

Jeg har også et annet akvarellmerke jeg liker veldig godt om dagen som ikke er så gæren på pris, og det er Roman Szmal. 

Jacksons har et enormt godt utvalg av malesaker. Bare gå inn og ta en titt, så finner du nesten alt du skulle ønske. 

Apropos. Til vannmaling, så kan du godt bruke både billig maling og pensler, men jeg anbefaler å bruke litt penger på papir. 100% cotton papir er en drøm å jobbe på, til forskjell fra generisk cellulose papir.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (13 timer siden):

Jeg anbefaler nettbutikken til Jacksons (kunstmaterialebutikk i England) Handler du for under 3000, så betaler du moms gjennom dem, og slipper tollgebyr. 

www.jacksonsart.com

Jeg bruker ALLTID Jacksons, for det er mye rimeligere å handle der enn å handle i Norge, selv om det koster moms i tillegg. 

Av produkter av god kvalitet, til en rimelig penge, så anbefaler jeg Jacksons egne merker av både maling og pensler.

Ellers så er mine favorittpensler Silver Brush Black Velvet, som er veldig gode pensler til akvarell, men de er ganske dyre. Jacksons har noen innenfor sitt eget merke som heter Raven, de er kjempegode til å male på store områder, og holder mye vann og maling.

Jeg har også et annet akvarellmerke jeg liker veldig godt om dagen som ikke er så gæren på pris, og det er Roman Szmal. 

Jacksons har et enormt godt utvalg av malesaker. Bare gå inn og ta en titt, så finner du nesten alt du skulle ønske. 

Apropos. Til vannmaling, så kan du godt bruke både billig maling og pensler, men jeg anbefaler å bruke litt penger på papir. 100% cotton papir er en drøm å jobbe på, til forskjell fra generisk cellulose papir.

Takk for tips! Jeg likte den nettbutikken, veldig oversiktlig og grei å navigere. Hvordan er frakttiden derfra? Jeg har adhd og er bekymret for at hjernen hopper på en annen idé før jeg rekker å virkelig få tatt fatt på denne. XD

Anonymkode: fe2c1...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakttiden kan variere veldig. Hvis du får det fraktet med DHL, så tar det bare 3-4 dager, men med posten tar det lenger tid. Dyrere å ta det med DHL, pluss at det ikke alltid kommer opp som alternativ heller. 

Med posten står det på nettsiden deres at det tar 4-8 arbeidsdager, og det har stemt godt i mitt tilfelle, men et par ganger har posten rota fælt og sendt den hit og dit, og det har tatt lenger tid. 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...