Gå til innhold

Jeg er gravid, før IVF

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og mannen har time for å starte prosessen rundt IVF i desember. Nå testa jeg akuratt positivt på en graviditetstest. Har sendt melding til legen for å høre hva veien videre er, også mtp at jeg kan miste før timen blant annet. Er første gang jeg er gravid og IVF er grunnet hans lave spermier.

Men herregud, jeg er gravid! Jeg trodde bare at mensen tulla fordi jeg er stressa om dagen. Det har den jo gjort før. Kjøpte en test for å avkrefte graviditeten og den er positiv!! Jeg trodde jeg skulle reagere med ren lykke, men er egentlig mer redd enn noengang. Tenk om jeg mister det, nå som vi har klart uten hjelp.

Og mtp all ventetiden som er for assistert befruktning, og nå har vi klart det. Om jeg da mister, er det feil av meg å ville fortsette mot timen i desember nå? Jeg tar jo opp plassen til noen som ikke får til og det føles råttent gjort nå som jeg har fått bekreftet at vi kan klare det uten hjelp. Hva gjør jeg? Her er det mange som sliter og er på venteliste. Hva ville dere gjort? Vi vet at mannen har lavt antall spermier og derfor vil det være veldig vanskelig for oss å bli gravide. Men vi har jo klart det og jeg tenker at da bør man klare det igjen. 

Anonymkode: c8651...810

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Bestill time hos lege/gynekolog (du går sikkert til en) , man kan få noe "abortforebyggende" progesteronbehandling, og innvendig ultralyd for å få det bekreftet. Den timen i desember vill jeg jeg bare ventet med å avbestille, i november kan du gjøre det :). Skulle du være så uheldig å miste har du all grunn til å opprettholde timen, da er du i samme kø som du alltid har vært, og det er ikke mer synd på andre enn dere. 

Anonymkode: 89164...e23

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Jeg har første time til IVF nå i september, men ble gravid i juni. Vurderte å avbestille timen, men glad jeg holdt på den, da jeg mistet to uker etter positiv test. Satser på at spiren din sitter, men hold på timen din 🫶🏼🫶🏼

Anonymkode: 0d47c...dc0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært prøvere siden du får dårlig samvittighet? Jeg tenker, det er vurdert dere kvalifiserer til IVF og du opprettholder timen. Jeg testet plutselig positivt naturlig, uka før vi skulle begynne med IVF… aldri vært gravid før som jeg vet om, men det var kjemisk og forsvant etter 2 dager dessverre. Kan være jeg har kommet så langt mange ganger før, men aldri visst det, men akkurat denne gangen testet jeg veldig tidlig for og sjekke før hormonene ble satt igang, så vi fortsatte som vanlig på prosessen vår :) 

Anonymkode: 3a7e9...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også gravid mens vi ventet på oppstart ivf. Holdt på timen, sendte inn dokumentasjon osv. Sa fra at jeg var gravid da jeg bikket 12 uker. Godt å ha den sikkerheten i bakhånd i tilfelle det gikk galt. 

Anonymkode: 24e06...865

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri avbestilt med så lang ventetid.

Ja, du har positiv test - men mer vet du ikke.

Skulle du komme over 12 uker og ha helt fin tidlig UL kan du avbestille tenker jeg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge har dere vært prøvere siden du får dårlig samvittighet? Jeg tenker, det er vurdert dere kvalifiserer til IVF og du opprettholder timen. Jeg testet plutselig positivt naturlig, uka før vi skulle begynne med IVF… aldri vært gravid før som jeg vet om, men det var kjemisk og forsvant etter 2 dager dessverre. Kan være jeg har kommet så langt mange ganger før, men aldri visst det, men akkurat denne gangen testet jeg veldig tidlig for og sjekke før hormonene ble satt igang, så vi fortsatte som vanlig på prosessen vår :) 

Anonymkode: 3a7e9...b56

Vi har vært prøvere i 9 måneder nå. Ga opp å teste for graviditet før mens med en gang vi fikk påvist de utfordringene vi har og ble henvist videre. Var jo sikker på at det ikke var noe nå også, men har nå tatt tre tester som alle viser det samme. 

Jeg er kjemperedd for å miste. Vet jo at det går bra med de fleste, men nå føler jeg at jeg har hatt så mye motgang og uflaks i livet så jeg klarer liksom ikke tro at dette skal gå bra heller. 

Det er veldig godt å lese at flere her mener det er riktig å beholde på timen. Da gjør vi det også diskuterer jeg med legen min når det kan være greit å si ifra om det ikke blir en spontanabort.

Anonymkode: c8651...810

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...