Gå til innhold

Erfaringer med ansiktsserum som inneholder glykolsyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med akkurat dette produktet, men når jeg ser på ingredienslisten, ser det ut til at det er en relativ høy konsentrasjon av glycolsyre. Hensikten med syre i hudpleierutinen er eksfoliering, altså å hjelpe huden med å kvitte seg med overskudd av døde hudceller. Bruk av eksfolierende syrer gjør huden mer solømfintlig, så det er viktig å bruke solfaktor på dagtid. Noen kan også oppleve at huden kjennes litt tørrere ved syreeksfoliering, så tilstrekkelig fukt er også viktig. 

Med mindre du har veldig fet og uren hud, er det tilstrekkelig å eksfoliere èn gang i uka, og da gjerne på kveldstid. Klapp inn serumet på rengjort, tørr hud og følg opp med fuktserum og/eller en god fuktighetskrem. Syre skal ikke brukes sammen med andre aktive ingredienser som f.eks. c-vitamin, retinol og tilsvarende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kapre tråden men jeg har aldri eksfoliert ansiktet mitt med annet enn vanlig ansiktsskrubb maske, og det går ikke lenger for jeg har fått en veldig sensitiv hud. Er det da glykolsyre man skal begynne med, og hvilken type peeling maske skal jeg velge når jeg har en voksen hud som er tørr og sensitiv?

Anonymkode: 4c59a...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller anbefale deg å ta en tur til hudpleier og få produkter tilpasset din hudtype. Å blande mange forskjellige merker og produkt er et lite kjemieksperiment..  Jeg har fått pigmentflekker pga glykolsyre og uvitenhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meningen å kapre tråden men jeg har aldri eksfoliert ansiktet mitt med annet enn vanlig ansiktsskrubb maske, og det går ikke lenger for jeg har fått en veldig sensitiv hud. Er det da glykolsyre man skal begynne med, og hvilken type peeling maske skal jeg velge når jeg har en voksen hud som er tørr og sensitiv?

Anonymkode: 4c59a...4d5

Før du fortsetter med mer peeling, må du først ha fokus på å få styrke hudbarrieren igjen!! Bruke minst mulig produkter en stund, og gjerne produkter som CeraVe eller Cetaphil, kun rens og fuktighetskrem. Unngå å rense på morgenen så lenge du har renset på kvelden, rens i to omganger hvis du har hatt sminke eller solkrem på. På morgenen tar du ikke noe vann i ansiktet, men kun fuktighetskrem! Denne delen vil hjelpe noe enormt med å gjenopprette hudbarrieren på raskest mulig tid. 

Hold deg gjerne unna sminke, da går det enda raskere. Alle produkter som inneholder parfyme er fyfy hvis hudbarrieren er blitt så forstyrret at du har fått sensitiv hud, iallfall 2-3 måneder ville jeg sagt. 

Anonymkode: 88357...7a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den har Castor olje og eteriske oljer i seg så hadde jeg styrt unna. Det er lett å få kviser av tykke oljer og parfymerte oljer. Noen tåler det men jeg vet at min hud ikke tåler det. 

Ellers er glykolsyre peel absolutt noe man bør ha i hudpleien sin. I høye konsentrasjoner som 10% må man starte gradvis med 1-2 ggr i uken og ikke begynne med daglig bruk. De glykolsyreproduktene som har lav konsentrasjon og skal brukes daglig syns jeg ikke har samme effekten så hadde det ikke vært for oljene i denne hadde det vært et bra produkt 

Anonymkode: f267b...86d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Dermaceutic Actibiome med 10% glykolsyre og 1% salisylsyre. Den er helt fantastisk for min normale/tørre hud, men jeg har en god del erfaring med syrer, så høy prosent er ikke det jeg ville startet med. Er 24 forresten

Anonymkode: b13a0...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...