Gå til innhold

Jeg er sååååååå sugen!!!!!!!!!!!!

Smiley

Hvor mange sigaretter röyker du daglig?  

1 stemme

1. 1. Hvor mange sigaretter röyker du daglig?

• Bare feströyker
      8
    • 5-15 sigaretter dg
      15
    • Röyker ikke
      31
    • Under 5 sigaretter dg
      6
    • Over 15 sigaretter dg
      4

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk ganske stolt av meg selv (om jeg må få lov til å si det). Nå har jeg ikke røykt siden søndag den 13. oktober - det er altså over to uker siden.

Ikke har det vært nevneverdige problemer, heller - jeg har tatt meg ett par nikotin-tyggiser på kvelden dersom det har blitt for gale.

I tillegg så legger jeg vekk penger - jeg har røykt en 20-pakning til dagen og derfor legger jeg 60 kr. pr. dag i en boks. Idag var der sannelig 850 kroner i boksen - og jeg regnet ut at til jul vil jeg ha samlet opp ca. 4.300,- kroner...

Det er ganske inspirerende, synes jeg ... og jeg er fast bestemt på å aldri mer røyke.

Lykke til alle som prøver å slutte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...kanskje jeg skal lage meg en "røykesparegris"

Late som at jeg røyker og putte pengene der. Det blir fort noen kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som prøver å slutte å røyke:

STÅ PÅ, - DETTE KLARER DU!

Jeg pleide å røyke mine 30 hver dag. De to første før jeg gikk på badet om morgenen..... :oops:

Flere i slekta døde av kreft, - det hjalp ikke, - jeg fortsatte å røyke. Jeg visste det luktet vondt, jeg visste det var dyrt og jeg visste det var helsefarlig. Men fortsatte å røyke.

Etterhvert fikk JEG lyst til å slutte. Uavhengig av hva andre sa. Tror jeg klarte det etter det fjerde forsøket. Det var ille, - spesielt de første tre ukene, - men så gav det seg.

Er sjeleglad for at jeg ikke røyker lengre. :D Håret er blitt blankere, huden friskere, lommeboka tykkere, smaken og lukta bedre osv.osv.osv. De få kiloene jeg gikk opp kan bare trimmes av igjen. Ikke noe problem. Jeg har fått mye større personlig frihet ved at jeg kan gå på konserter, sitte på lengre flyturer, besøke venner osv.osv.osv. UTEN å dø av nikotin-sug. 8)

Savner det absolutt ikke sosialt. Nesten ingen i min omgangskrets røyker lengre likevel, så det er deilig å være "blandt de andre".

Derfor IKKE GI OPP, DET ER VERDT DET !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dag 9 uten røyk i dag. Det går fortsatt bra, selv om jeg jo merker et visst sug, spesielt etter god mat. Men det er helt greitt å la være. Jeg drikker masse vann, massevis, og så har jeg spist mere godteri på en uke enn jeg vanligvis gjør på ett år. ehh...kanskje ikke helt sant, men jeg har iallefall spist mye snop. Det ønsker jeg å kutte ut, så i dag har jeg gulerøtter og kålrabi med på jobb.

Jeg har ikke drukket noe alkohol og faktisk holdt en viss avstand til røykende venner, jeg ønsker virkelig å klare det denne gangen, og jeg kjenner meg selv så godt at jeg akter å holde meg unna "faresituasjoner" en stund framover. Får se hva som skjer i helgen, er invitert på "Halloween-party", så her gjelder det å være sterk og sta.

Jeg legger også penger i en boks hver dag, og skal iallefall klare å spare kr. 1.200.- hver mnd. Deilig!

Stå på jenter, dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hos meg går det ikke bra. Idag har jeg vondt i lungene, tunga er "oppsvulmet" og halsen er sår. Jeg røkte maaaange sigaretter igår. Har lyst å gå ut å røyke nå, men jeg hellere skal bruke lang tid på KG.

Takk for oppmuntringen, Litago.

Dere andre er så flinke. Det skal jeg også bli!

Hilsen Trille :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Trille, det høres ut som du sliter litt. Jeg vet hvordan det er og jeg forstår deg og din frustrasjon. Jeg vil faktisk anbefale deg at du kutter gradvis ned på nikotin-inntaket. Da venner du kroppen gradvis ned og det blir faktisk enklere å slutte helt. Jeg vet ikke hva slags merke sigaretter du røyker, men hovedprinsippet er at du skal minke nikotininnholdet med 0.3 mg. pr. 2 dager. Så la oss si at du røyker Marlboro (9 mg) nå, da skal du i 2 dager røyke samme antall sigaretter men Marlboro light (6 mg). Etter 2 dager til går du ned til Barkleys blå (4 mg), og så tilslutt 2 dager med Barkleys lys blå (1 mg). Røyk med gal hånd, vent 20 minutter etter hvert måltid, og dropp siste røyken før du legger deg om kvelden. Det er snakk om å endre på vaner og det er viktig i røykesluttprosessen. Drikk vann, masse, minst 2- 2 1/2 liter om dagen, ikke drikk kaffe og ikke drikk cola, dette er "nikontin-sug-fremkallende" drikker og du klarer deg helt greitt uten. Jeg har klart å holde meg totalt røykfri i 9 dager nå og det er første gang på 22 år, (ser bort fra mine 2 svangerskap der jeg var flink), og det er ved hjelp av de prinsippene jeg har nevnt for deg her. Prøv i allefall, du har jo ingenting å tape.

Lykke til...og husk, du er ikke alene om å slite med suget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flott oppmuntring, Sofia. Du er kjempeflink - du som er på dag 9.

Jeg har sluttet å kjøpe pakker med sigaretter. Nå kjøper jeg enkeltvis på min stamkafe eller bommer hos "Den Eneste Ene" som også holder på å slutte. Jeg røyker Mento så det er ikke lett å trappe ned på styrken, men jeg har tenkt på å røyke et merke jeg ikke liker. Hvis jeg reduserer styrken hver annen dag, hvornår skal jeg så redusere anntallet?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mento!!!....iiieeeyyykkkk..... jeg har aldri forstått slikt. Kan da liksågodt ta en tur på fjellet!

Men, du er jo en røyker, uansett hva du røyker. Vel. Du skal ikke redusere antallet. For det fungerer jo slik. Jeg røkte Marlboro til å begynne med, ca 20 om dagen. (20x9=180mg nikotin pr dag), når jeg da etter 8 dager røkte 20 Barkleys number one (20x1=20mg nikotin), så har du vel svaret der. For at jeg skulle ha opprettholdt mitt vante nikontininntak så måtte jeg jo ha røkt 180 sigaretter de siste dagene, og det klarte ikke selv jeg...hehe... Dessuten var de så grusom stygge de sigarettene at jeg bare røkte 5-6-7 stk. Så der har du nok et tips, prøv de lyseblå til Barkleys.....ugh!...de er skikkelig ille.

Et annet tips, pust inn med nesen og ut med munnen...i dyyype drag når suget kommer. Jeg ser sikkert ikke klok ut, men det dri....jeg i, jeg holder jo på å slutte å røyke, og i den "krigen" er alt tillatt.

Klapp deg selv på nakken og si....flink Trille....kjempeflink Trille...men viktig her...bruk ditt eget navn...hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du, som virkelig prøver å slutte. Jeg "har planer" om å slutte, men det passer liksom aldri. Tar jeg meg en fest så er det gjort. Det er litt for godt med en sigarett til at jeg klarer å slutte....... enda. Men en dag.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh- glad jeg aldri begynte, som flere har sagt! :D

Må si det er flott å høre at så mange slutter. Synes det er synd med den "selvfølgeligheten" rundt røyking- spesielt foreldre som røyker! Hva sier ikke det til ungene? Nytter jo ikke å komme å moralisere til 14-åringen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Kan jeg også få lov å skryte litt? :oops:

Jeg har vært røykfri i snart 3 år nå! Vel, egentlig var jeg aldri fysisk avhengig. Jeg var "bare" festrøyker. Men på slutten fant jeg stadig nye unnskyldninger til å ta meg meg en røyk. Til slutt begynte det å bli skikkelig deilig å dra røyken laaangt ned i lungene. :kul: Da tenkte jeg at "nå er det nok! Slutter jeg ikke nå, så blir jeg avhengig for godt!" Dermed slutta jeg... Må få skryte litt av sambo også, da. Vi slutta nemlig sammen. Og HAN røyka mye, han! :o Så jeg er veldig stolt av ham! Han har ikke tatt seg en eneste røyk siden det! Selv om noen av vennene hans synes det er fryktelig gøy å prøve å friste ham...slemminger! :evil:

Men til dere som skal slutte nå: det hjelper godt dersom man er flere som prøver å slutte sammen. Da kan man backe hverandre opp. Det er mye lettere da. Det var det iallfall for oss!

Så lykke til alle sammen! Dette klarer dere fint!

Klemmer fra ikke-røykende (men noen ganger sugne...hysj...)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er en fordel å slutte sammen med noen. Hos oss er det søsteren min og jeg som sluttet samme dag og det ser jeg som en stor fordel. Vi er nærmeste naboer og kan oppmuntre hverandre når det trengs. På mandag har jeg holdt meg i tre uker - og jeg synes det går over all forventning - faktisk så er det riktig så deilig å være røykfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha holdt opp ei uke uten røyk,men merker at suget er der,men skal prøve å holde ut.

På jobben e det verst for de fleste røyker der :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som holder på å slutte å røyke:

Ta en time av gangen!

Neste gang du får lyst på en røyk (og det tenker jeg at er akkurat nå) så bestemmer du deg for å utsette den minst en time.

Når timen er over så utsett røyken en time til.

Deretter tar du en dag av gangen.

Ikke tenk på at dere aldri mer skal røyke. Bare utsett neste røyk!

Vet ikke om dette rådet hjelper for dere, men det passet for meg.

Synes dere er virkelig flinke og tenker på dere!

Stå på, - dette klarer dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!!!

Jeg har ikke vert tilgjengelig de siste dagene, så derfor ingen innlegg :(

Kjempeflotte tips og råd på denne linken, og så mange flinke jenter :D

Har klart meg ganske bra, kun tatt en sigarett i dag da jeg var på restaurant med min kjäre.....

Det vil si ca 3 uker med bare noen få sigaretter, og ikke gått opp en eneste kilo....

På tre uker skulle jeg normalt ha röykt mellom 200 og 400 sigaretter :kul: , og tenk at jeg har rökt under 10...... :D

Keep up the good work :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Smiley. Det er jo en stor forandring å slutte å røyke, og jeg synes du har kuttet enormt mye ned. Da blir det enklere å slutte helt tilslutt. Jeg har idag min 17. røykfrie dag, og jeg kjente at jeg nesten måtte telle etter for å være sikker. Jeg sier nå heller at jeg sluttet den 20.10.02. Det skal bli en dato å huske for ettertiden. Jeg kjenner ikke det fysiske suget lenger, og har også klart å slutte å spise så mye godteri. Jeg har gått opp 4 kilo og det er absolutt nok.

I helgen drakk jeg en del alkohol både fredag og lørdag. Men røkte ikke en eneste sigarett allikavel. Det er faktisk første gangen i mitt liv at jeg drikker alkohol uten å røyke. Det pågikk hele tiden en "indre krig", men jeg sa til meg selv at jeg var supertøff som lot være...og da lot jeg faktisk være. Og det gikk lettere enn forventet, også med god hjelp fra venner da...som "passet på meg".

Jeg har også hatt en stor krangel med min eks...og da er vanligvis røyksuget verst.....da kjente jeg virkelig at jeg slet maks med meg selv..men jeg hadde jo rett og slett ikke røyk hjemme...så da så....

Jeg ser nesten på meg selv som ikke-røker nå, og det er jo helt sinnsykt. Hadde ikke trodd det for noen uker siden. Men det føles greitt...

Så til dere andre...stå på...det er faktisk mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg må holde med deg at det er herlig å ikke ha suget...Jeg har kommet så langt at jeg kan gå flere dager hjemme uten å tenke på sigaretter- JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke til å endre på innlegget mitt... Tror det er noe galt med TASTATURET... Eller kanskje hodet!?!?!?!?!?!? :lol:

SOFIA: Du er kjempeflink!!!!

Det var dette jeg skulle skrive i mitt förste innlegg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...