Gå til innhold

Jeg er sååååååå sugen!!!!!!!!!!!!

Smiley

Hvor mange sigaretter röyker du daglig?  

1 stemme

1. 1. Hvor mange sigaretter röyker du daglig?

• Bare feströyker
      8
    • 5-15 sigaretter dg
      15
    • Röyker ikke
      31
    • Under 5 sigaretter dg
      6
    • Over 15 sigaretter dg
      4

Anbefalte innlegg

Ok!

Det er nu i dette öyeblikk 179 timer siden jeg sluttet å sutte på disse kreftpinnene........ :o :o :o

Ok, altså: jeg har sluttet å röyke, og akkurat slik föler jeg meg i öyeblikket:

:D :lol: :x :o :briller: :evil: :cry: :roll::wink: :blunke: :oops: :-?

Mens jeg har lyst til å föle meg slik:

:kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul:

Har sluttet å gå på kafe med alle de kule, stinkende, slanke cappucinodrikkende vennindende mine..........

Klarer ikke presset, og jeg kunne virkelig gjort mye for en Marlboro light og en latte...........

Samtidig som jeg sladdrer med mine venninder på cafe, men de dagene er desverre over...

Jeg har sluttet å stinke, er ikke kul lengre, blir fetere for hver sigarett som jeg ikke röyker, og finnes ikke sosial.... :cry: :hoho:

Hva i helvete er det jeg holder på med??????????????

HJELP!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE ENGANG TENK PÅ DET!!!

FYFY, når jeg sluttet å røyke kastet jeg bare halve røykpakka mi plutselig og fant ut, JEG skal ikke røyke.. Huff som det egentlig stinker. Ikkesant? Man får jo DEN osen av ekkel lukt etter man har røyket. Tenk på det du.

Usexy er det og (min mening :ler2: )

Nei det er myye mer sunt å være røykfri. Enig?

Bare tenk på de negative sidene ved røyking når suget melder seg!

Dette klarer du!!!! Man kan jo drikke kaffelatte og sladre UTEN å røyke! :D

LYKKETIL, Det trenger du ser det ut som hihi!

STÅ PÅ!

*krysser fingrene for deg*

xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva - jeg må vaske klær hver gang jeg har vært i et rom med røyk. Jeg har vært røyker i 22 år og nå bare festrøyker jeg. Og tidligere kjente jeg aldri røyklukt - nå kjenner jeg det med en gang.

Dessuten er alle kaffebarer i Oslo i hvert fall - røykfrie... da har du ikke noe valg. Tenk hvor godt du kjenner kaffelukten nå i forhold til før?

Du er kjempeflink - og ja, det koster noen kilo - jeg vet det - tro meg - men det er verdt det.

Flink - veldig flink! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for tiden på røykeslutt-kurs. Jeg har hatt nedtrapping i en uke med nikotinkutt i form av "Barcleys number one" (skrekk og gru for stygge sigaretter) og på søndag hadde jeg min siste dag som røyker, så idag er altså min andre røykfrie dag. Dagen i går gikk overraskende lett, satt nesten og ventet til slutt, på at det helt store suget skulle komme. Men det gjorde liksom bare aldri det.

Må vel i farten nevne at jeg, siden fredag, har hatt 8 akupunktur-nåler i det ene øret mitt, og de skal være i til onsdag. De skal visstnok fjerne nikotin-abstinens og sug, i tillegg til minske stress og hodepine. (som man jo kan få når man slutter å røyke). Så jeg setter min lit til nålene i øret, for Gudene skal vite at det er ubehagelig, og nesten umulig å sove med, de er jo på "godsiden" min jo. Akupunktur er en del av kurset jeg går på. I tillegg så drikker jeg minimum 2 liter vann hver dag, + alt det jeg vanligvis drikker av te og brus og annet. Så jeg er nok oppe i 3 1/2 liter væske hver dag, og det anbefales for de første 2 ukene, ren skylling av kroppen. Men ikke drikk kaffe og cola, de fremmer nikotinbehovet.

Men jeg tenker at det helt store suget vil komme...og jeg gruer. Men jeg har bare rett og slett bestem meg nå, har i likhet med Tusenfryd røkt i 22 år, og det er lenge det. Tenk på hvor mange penger jeg har brukt, med et forbruk på ca 20 om dagen. Det er 1.800.- i mnd. det! Sinnsykt!

Kom igjen! Smiley...du klarer det. Jeg kan anbefale at du ringer Røyketelefonen på gratis grønt nummer 800 400 85, jeg har ringt en gang, de er kjempeflinke de som jobber der. De lytter på dine problemer i forhold til røykesluttet, de dømmer ikke, de setter seg inn i DIN situasjon og kommer med råd og tips som vil hjelpe DEG!!!...

I tillegg er vi jo tydeligvis flere her på kvinneguiden som ønsker å slutte, og som virkelig prøver. Vi kan vel hjelpe hverandre også....

Lykke til, og tenk på at du nå hver eneste måned kan kjøpe deg et stilig antrekk....jeg anbefaler at du faktisk gjør det også. Bruk pengene bare på deg selv, og på ting du kanskje normalt ikke ville ta deg råd til.

Lag en "forlystelseskalender" over ting du skal bruke røykepengene på.

Det har jeg gjort, og det er jaggu motivasjon nok, bare det.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL!!!!!!

Dette klarer du!

Selv har jeg røyka, men røyker ikke nå lenger, og det er SÅÅÅÅ godt å være røykfri. Også sparer man jo masse penger da...røyk er jo DYRT!!

Stå på!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på - jeg har røykt i 24 år og sluttet for litt over en uke siden. En god hjelp for meg var å lese boken, "Endelig ikke-røker" - ingen skrekk-historier, men rett og slett hjelp på det "psykiske" plan.

Nå legger jeg alle de sparte "røyke-pengene" mine i en skål og skal bruke de til noe fint snart.

En ting er sikkert - jeg skal aldri mer ta en røyk - nok er nok :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er som har klart å kutte røyken. Har tenkt på det en god stund ja. Jeg "leiter" etter å finne det riktige tidspunktet. Men jeg vet jo at det vil aldri komme. En må jo bare hoppe i det. Men det er vel det jeg gruer meg til mest. Det å våkne opp og tenke at " idag skal jeg ikke røyke". Har tenkt å kjøpe boka "Endelig ikke røyker", så får jeg se om det blir noe annet enn bare å tenke på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for mange flotte svar, og masse gode råd. :D

Jeg har notert meg nummeret til röyketelefonen, og skal kjöpe boken endelig ikke- röker....

Jeg var i barneselskap med datteren min, og alle de voksne mödrene satt på kjökkenet og röykte og drakk kaffe.... :o

Jeg klarte å la vär å röyke i de to timene jeg satt på kjökkenet med de osende damene, men det var kjempetöft.......

Jeg kunne gjerne tenke meg å höre fra dere andre om hvordan det går etter hvert med röykestoppen....

Kjempekos fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smiley, du var jo kjempeflink som klarte å holde deg uten å røyke i det barneselskapet.

For min egen del så synes jeg ikke det har vært så vanskelig å holde meg - selvom jeg i løpet av de 9 første dagene har vært i selskap og hatt venninne-kveld hjemme hos meg selv. I bakhånd så har jeg en pakke nikotin-tyggi - disse tar jeg en eller to til dagen av. Føler ikke behovet før etter middag og på kvelden - med det døyves bra med en tyggi.

Jeg er nå så bestemt på at jeg har røykt mine siste sigaretter - og vet med meg selv at jeg aldri kan bli noen fest-røyker - jeg tilhører nok den delen av eks-røykere som aldri hadde klart å holde meg til det.

Prøv å fokusere på alt det positive med å kutte røyken - bedre pust, bedre smaks- og luktesans, bedre lukt av deg, alle pengene du sparer.

Jeg for min del var også dritt-lei av at røyken styrte livet mitt - når jeg satt i møter, så kikket jeg på klokken og lurte på når neste pausen skulle være og om jeg hadde tid til å stikke meg vekk for å ta en sigarett. Når jeg satt hjemme og så en film eller et program på TV, så måtte jeg passe på å stikke ut i pausene for å få i meg denne giften - og jeg bor i et hus med fire "halve etasjer" - og stuen ligger øverst - har hatt litt av noen løpe-turer.

Dessuten så fikk jeg en gang høre fra en venn som hadde vært med på å lage en opplysnings-CD for Statens Tobakkskaderåd - om alt det de tilsatte røyken for å gjøre oss enda mer avhengig. Denne vennen min sluttet å røyke på flekken...

Noen problemer har jeg selvsagt hatt i forbindelse med røyke-kutten - bl. a. har jeg visse netter problemer med søvnen - kan våkne midt på natten sånn helt uten grunn og må da enten lese litt eller stå opp og gjøre noe annet en times tid.

Derfor sitter jeg her nå på denne snodige tiden av døgnet...

Men nå er det på tide å hoppe til køys igjen - hører gjerne mer fra deg og andre som prøver å bli ikke-røykere - det er jo en stor forandring for de fleste av oss.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det også at jeg festrøyker - og jadda, jeg klarer det. Hvis jeg hadde sagt til meg selv at jeg har sluttet og skal aldri røyke mer hadde jeg fått hetta. Jeg sier at jeg røyker ikke nå. Det tror jeg hjelper meg. Car I Hagen satt på Først og sist og sa at han ikke hadde sluttet, men hadde pause. Det har han hatt i to år.

For meg var det da heller ikke fysisk sug etter røyk, men det psykiske og sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Jeg har "nesten" slutta! 8)

Jeg "fest-røyker" og kanskje tar jeg en halv røyk en dag, hvis jeg får lyst til det. Men kjøper sjelden røyk. "Sluttet" å røyke for ca 2 måneder siden og har siden da kun kjøpt 1 ti-pakning og det var nå på fredag!

Lykke til til alle dere som prøver å slutte!=)

Det verste er faktisk hvor godt man kjenner det når andre har vært f.eks ute å røkt og slikt! FYSJ! Blir kvalm av lufte jeg...

Nå stinker det hverken av klærne, hendene eller munnen min!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er tungt i dag. Jeg har litt problemer med å konsentrere meg på jobb, og er nok litt opphengt i disse røyketankene mine. Får massiv støtte fra kolleger og slikt, men jeg synes det er tungt nå. Bare å kunne ta en eneste sigarett....uhmm...MEN...nei!!!...jeg skal være sterk, jeg har jo bestemt meg for å slutte og denne gangen akter jeg å holde denne avtalen med meg selv. Jeg holder jo alltid avtaler med andre, så hvorfor ikke også med meg selv.

Jeg har forskanset meg med tannpirkere (råd fra Vera i "Puls", som jo slutta i vår var det vel).. og det er jo greitt nok det...+ at jeg har et aldri så lite "lager" med tyggis, drops og okey da...litt sjokolade i skuffa rett bak ryggen min her på kontoret. Må innrømme at det gikk endel potetgull hjemme i sofaen til Ally og Friends i går...jaja...jeg tåler et par kilo ekstra.

Det hjelper å skrive om det også, og jeg har bestemt meg for å skrive røykedagbok, jeg også, godt råd.

Jeg synes vi er flinke jenter som slutter....og veldig fint å ha denne tråden.

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme suget som Tusenfryd :kul:

Ikke det suget når jeg er alene, men det sosiale suget... Når alle andre sitter og koser seg, og tar en sigarett, så får jeg hetta :-?

Jeg har sagt til meg selv at den 22 november, når jeg skal på julebord, så kan jeg ta meg noen festsigaretter, og det gleder jeg meg til :D

Jeg har nemlig alltid hatt det slik at jeg absolutt ikke har lyst på sigaretter dagen derpå!!!1 Og det gjör det enklere å väre feströyker.....

Jeg er nemlig alltid dårlig etter å ha tatt en fest- Stor eller liten- Spiller ingen rolle, jeg er alltid i dårlig form dagen derpå, og derfor röyker jeg ikke den dagen...

Kjekt å höre fra dere alle, det hjelper meg volsomt :D

Men jeg må bare nevne at jeg har vert veldig humörsyk disse dagene, jeg eksploderer for den minste ting :roll:

Men så er min elskede veldig forståelsfull, så det går fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Jeg holder også på å slutte å røyke og det er aldeles fælt :cry:

Jeg har det som Tusenfryd og andre at jeg ikke røyker noe særlig når jeg er alene, men sammen med andre går det i ett. Føler at jeg ikke har noen ryggrad. Jeg har lyst å bare kutte ut her og nå, men "Det er jo sååå godt!"

Jeg har klart å trappe ned fra 20 til 6-7 stk. per dag i løpet av 3 uker. Den første uke brukte jeg røykeplaster så jeg slapp det fysiske suget, så det jeg sliter med nå er det psykiske - det sosiale.

Jeg vil også helst unngå sjokoladen da jeg er rund nok fra før :-?

Igår røkte jeg 5 stk. og idag har jeg røkt 2. Egentlig er jeg flink, jeg! :wink:

Hilsen NestenikkerøykerTrille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempeflink jeg :D

Selv har jeg röykt ca 20 sigaretter i helgen :(

Jeg har hjelpt til ipå min gamle arbeidsplass, og jobbet som bartender fra fredag til söndag, og da klarte jeg ikke å la väre å röyke.....

Men...Det var ikke godt, så jeg er IKKE sugen i dag-mandag.. Egentlig så var det en bekreftelse på det at jeg ikke kommer til å savne röyken i det hele tatt, i alle fall hjemme og hos folk som ikke röyker :D

Dette klarer vi fint alle sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...