Gå til innhold

Besøk av barnas venner

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 9.14):

Slik jeg oppfatter det så er ikke dette poenget her. 

Det burde ikke være nødvendig med massevis av grensesetting overfor barn som er på besøk hos eget barn. Og det er jo nettopp dette ts skriver er slitsomt; å måtte sette grenser og korrigere oppførselen til barna som er på besøk. 

Barn som mangler grenser hjemme vil gjerne utfordre grenser på besøk hos andre også. 

Anonymkode: 1513e...4fa

Det blir selvfølgelig slitsomt med besøk, hvis man har mye besøk av barn som ikke har grenser hjemme. Da må man nesten bestemme seg for 1. barnet kan heller dra på besøk til de gjeldene barna. eller 2. være konsekvent og ha faste rammer, sende ungene hjem hvis de er ufine. 

Disse to tingene vil jeg si er normalen, sistnevnte så lærer ungene seg at man får konsekvenser av å være ufin og ekkel, så slik oppfører man seg ikke hjemme hos *****

Anonymkode: 3ecca...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2022 den 19.15):

Tenker du på helt normalt å føle det slik eller at barna oppfører seg slik? 

Jeg synes bare det er så rart at grensen «normal» atferd på vennebesøk har endret seg så enormt på en generasjon. Når jeg tenker tilbake på min barndom kan jeg ikke huske at noen av mine venner oppførte seg på denne måten. Mye har jo skjedd (positivt) innen synet på barneoppdragelse på en generasjon, men jeg innrømmer det. Jeg er litt spent på hvordan dagens barn blir som voksne🙈

Anonymkode: 04273...f9d

Det har du helt rett i. Og jeg må si at jeg syns det er litt spesiell væremåte i vennegjengen til barnet ditt, til tross for at de bare er 6 år. Jeg skjønner at du syns dette er slitsomt. Det hadde jeg også syntes. Jeg hadde nok blitt enda tydeligere her, feks. om de herjer på møbler, så må de heller ut å leke. Liker de ikke maten som serveres, får de gå uten mat (eventuelt bli tilbudt et knekkebrød eller brødskive). Det er klart at de heller ikke kan rote i skuffene deres etter leting etter snacks, og respekterer de ikke det må de gå ut og leke ute. Og blir de grinete fordi isen eller slushen ikke er bra nok, får de heller la vær å få noe. Å være tydelig og si nei er ikke det samme som å være streng/kjeftete, så bare fortsett å si i fra til dem. Det er heller ikke slemt å «jage» barna ut for å leke, når du blir sliten og lei. De trenger jo ikke å være inne, og er de så urolige og aktive som du beskriver, har de bare godt av å være ute og herje litt. 

Det er selvsagt mye fint og positivt med å ha et åpent hus for barnas venner. Jeg tenker at det er viktig å bli kjent med barnas venner, og vise at du er en trygg voksenperson som de kan prate med om det er noe. Det blir nesten viktigere og viktigere jo eldre barna blir. Men du har all rett til å sette grenser i ditt hjem også😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...