Gå til innhold

Normal reaksjon fra svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi annonserte på Facebook at vi venter barn med å legge ut bilde av ul, da dette er veldig vanlig i vår krets. Tenker det er fin måte å si det til kollegaer, bekjente og de finner jo dette ut etter hvert uansett. 
 

Da svigermor fant ut dette klikket hun på min samboer, og mente at vi var dum som noen brød da noen kan stjele bildene (??) og at ingen i familien hennes har gjort dette. At hun ble flau og at det bare var for oppmerksomhet. Hun har også sagt dette om et annet familiemedlem som la ut bilde av datteren etter hun var født, at hun syns det var helt bak mål og skrik for oppmerksomhet. 
 

Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun er veldig snill og grei til vanlig, men nå er hun redd at jeg hater hun og er sint - noe jeg ikke orker å være da det ikke bryr meg hva hun mener. 

Anonymkode: b40bc...f85

Nei, det er ikke en normal reaksjon.

I det virkelige liv er det helt vanlig å dele slike hyggelige nyheter på SoMe. Hun har sikkert blitt hjernevasket av KG til å tro at alle som legger ut noe på SoMe er oppmerksomhetssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

Oj, denne tankegangen syns jeg høres litt spesiell ut. Ekkelt? Hvorfor det? Er det feil å henge det på feks kjøleskapsdøren også da? Det er jo veldig mange som gjør. 

Mener du at man bryter personvernet eller noe sånt, når du skriver et lite, forsvarsløst foster? Man kan såvidt se hva det er, så hvorfor er det galt å dele? Eller er det mer det at det kan dra tankene til hva som skjedde når barnet ble unnfanget, altså at foreldrene har hatt sex? Eller at man vet hvor apparatet har vært, for å ta den ultralyden?

Jeg er oppriktig nysgjerrig, for jeg har ikke tenkt på dette før.

 

Anonymkode: e108a...f82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? 

Anonymkode: b40bc...f85

Nei, det er ikke normalt. Kanskje hun hadde håpet å få lagt det ut på sine egne SoMe før det mistet nyhetens interesse. 😅

Anonymkode: 7353d...f02

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

Veldig merkelig tankegang. sammenligne ultralydbilde med vagina 

Anonymkode: 55047...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

Du har noen issues eller... Veldig spesielt å sammenligne et ul bilde med vagina. Ekkelt faktisk.

Anonymkode: 9c931...728

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi annonserte på Facebook at vi venter barn med å legge ut bilde av ul, da dette er veldig vanlig i vår krets. Tenker det er fin måte å si det til kollegaer, bekjente og de finner jo dette ut etter hvert uansett. 
 

Da svigermor fant ut dette klikket hun på min samboer, og mente at vi var dum som noen brød da noen kan stjele bildene (??) og at ingen i familien hennes har gjort dette. At hun ble flau og at det bare var for oppmerksomhet. Hun har også sagt dette om et annet familiemedlem som la ut bilde av datteren etter hun var født, at hun syns det var helt bak mål og skrik for oppmerksomhet. 
 

Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun er veldig snill og grei til vanlig, men nå er hun redd at jeg hater hun og er sint - noe jeg ikke orker å være da det ikke bryr meg hva hun mener. 

Anonymkode: b40bc...f85

Du bryr deg jo om hva hun mener ved å legge ut dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

Det var da veldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke folk som deler UL bilder på Facebook. Det er jo veldig privat, et røntgen inni magen din av et forsvarsløst lite foster. Jeg synes det er ekkelt, har aldri likt det. Det er nesten som å ta et bilde langt oppi vagina rett ved livmormunnen og skrive: se her- oppi her ligger mirakelet!

Anonymkode: d7043...adb

Jøsses, dette er ett av de mest spesielle innleggene jeg har lest på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man trenger dele bilder av andre mennesker før de er født. Til nærmeste familie, ja . Men ut på nett til gud og hvermann?

Anonymkode: 617d4...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har noen issues eller... Veldig spesielt å sammenligne et ul bilde med vagina. Ekkelt faktisk.

Anonymkode: 9c931...728

Du vet at babyen skal ut av vagina, sant?

Det har noe med å vise til alle det som er inni kroppen din. Jeg synes det er veldig privat.

Anonymkode: d7043...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig merkelig tankegang. sammenligne ultralydbilde med vagina 

Anonymkode: 55047...042

Babyen ligger i livmoren, rett over vagina, som den senere skal ut av. Eller fødselskanalen, som den også heter. Jeg synes det er veldig privat, et bilde som viser noe som er inni deg. Det er bare slik jeg føler det.

Anonymkode: d7043...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun egentlig ble skuffet over å ikke få nyheten før dere la det ut på fb, det hadde iallefall jeg blitt. Snakk med henne, vis at hun er inkludert som bestemor og ikke bare som en venn på face.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes ikke man trenger dele bilder av andre mennesker før de er født. Til nærmeste familie, ja . Men ut på nett til gud og hvermann?

Anonymkode: 617d4...fa1

Hvorfor ikke? Hva/hvem tar skade av et ul-bilde?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at babyen skal ut av vagina, sant?

Det har noe med å vise til alle det som er inni kroppen din. Jeg synes det er veldig privat.

Anonymkode: d7043...adb

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyen ligger i livmoren, rett over vagina, som den senere skal ut av. Eller fødselskanalen, som den også heter. Jeg synes det er veldig privat, et bilde som viser noe som er inni deg. Det er bare slik jeg føler det.

Anonymkode: d7043...adb

Alle vet jo hvor babyen kommer ut (På den naturlige måten), og alle er vi like på den måten. Hvordan klarer du å seksualisere dette?

Anonymkode: e108a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Hva/hvem tar skade av et ul-bilde?

 

Alle vet jo hvor babyen kommer ut (På den naturlige måten), og alle er vi like på den måten. Hvordan klarer du å seksualisere dette?

Anonymkode: e108a...f82

Fordi jeg nevner vagina så seksualiserer jeg? Vagina er en kroppsdel. Jeg har ikke nevnt sex en plass, det er det du som gjør. Jeg skriver at jeg synes det er privat. Men det er ikke lov til å synes, tydeligvis.

Anonymkode: d7043...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg nevner vagina så seksualiserer jeg? Vagina er en kroppsdel. Jeg har ikke nevnt sex en plass, det er det du som gjør. Jeg skriver at jeg synes det er privat. Men det er ikke lov til å synes, tydeligvis.

Anonymkode: d7043...adb

Du har selvsagt lov å mene hva du vil, men hva som er så privat med et ul-bilde? Vaginaen har absolutt null med ul-bilde å gjøre. Du trekker jo linjer mellom underliv, vagina og ul-bilder. Om det ikke er seksualisert, hva mener du da?

Anonymkode: e108a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har selvsagt lov å mene hva du vil, men hva som er så privat med et ul-bilde? Vaginaen har absolutt null med ul-bilde å gjøre. Du trekker jo linjer mellom underliv, vagina og ul-bilder. Om det ikke er seksualisert, hva mener du da?

Anonymkode: e108a...f82

Fordi babyen kom inn i magen via vagina? Og skal ut igjen derfra?

Anonymkode: d7043...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at man ikke skal legge ut bilder av barna sine i hytt og pine, men et ul-bilde…? Hva så om noen stjeler det, hva skal de i så fall gjøre med det? Tror neppe et ul-bilde blir misbrukt i de mørke delene av internettet. 

Anonymkode: 0e3cc...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi babyen kom inn i magen via vagina? Og skal ut igjen derfra?

Anonymkode: d7043...adb

Med den tankegangen kan man jo ikke vise seg offentlig med gravidmage 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy når besteforeldre-generasjonen skal rådgi om den digitale verden og bruk av sosiale medier.

Anonymkode: 9caf3...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...