AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Vi annonserte på Facebook at vi venter barn med å legge ut bilde av ul, da dette er veldig vanlig i vår krets. Tenker det er fin måte å si det til kollegaer, bekjente og de finner jo dette ut etter hvert uansett. Da svigermor fant ut dette klikket hun på min samboer, og mente at vi var dum som noen brød da noen kan stjele bildene (??) og at ingen i familien hennes har gjort dette. At hun ble flau og at det bare var for oppmerksomhet. Hun har også sagt dette om et annet familiemedlem som la ut bilde av datteren etter hun var født, at hun syns det var helt bak mål og skrik for oppmerksomhet. Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun er veldig snill og grei til vanlig, men nå er hun redd at jeg hater hun og er sint - noe jeg ikke orker å være da det ikke bryr meg hva hun mener. Anonymkode: b40bc...f85 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Å klikke er aldri en normal reaksjon. Å reagere negativt på at noen er så harry å legge ut ul bilder på sosiale medier er derimot ganske normalt, men ikke ved å kalle dem dumme som brød, gråte, heve stemmen etc. Også normalt å bli irritert på sin sønn over at han fortalte deg at hun hadde "klikket" (siden jeg regner med at hun ikke anså sin egen reaksjon som å klikke). Så, hun reagerer litt mer enn normalt på at dere var så oppmerksomhetssyke og harry at dere delte graviditeten på denne måten, og så burde dere alle tre bare komme over dette nå. Dere kan jo si til henne at ingen er sinte på henne, men at hun ikke får lov å diktere hva dere legger ut på sosiale medier? Anonymkode: 333cc...1cd 12 3
Okidokisjokioki Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Det høres ikke ut som at hun har det så veldig godt, litt ustabil gjerne. Kanskje bare gi hun en klem og si at du vet hun kommer til å bli en skikkelig god bestemor og at du gleder deg til dette nye kapittelet i livet. Altså, ikke gi det mer oppmerksomhet, men bekreft at du bryr deg om hun. Gratulerer 🥰 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å klikke er aldri en normal reaksjon. Å reagere negativt på at noen er så harry å legge ut ul bilder på sosiale medier er derimot ganske normalt, men ikke ved å kalle dem dumme som brød, gråte, heve stemmen etc. Også normalt å bli irritert på sin sønn over at han fortalte deg at hun hadde "klikket" (siden jeg regner med at hun ikke anså sin egen reaksjon som å klikke). Så, hun reagerer litt mer enn normalt på at dere var så oppmerksomhetssyke og harry at dere delte graviditeten på denne måten, og så burde dere alle tre bare komme over dette nå. Dere kan jo si til henne at ingen er sinte på henne, men at hun ikke får lov å diktere hva dere legger ut på sosiale medier? Anonymkode: 333cc...1cd For noen er dette kanskje oppmerksomhetssyk, for oss er vi bare stolt og glad og ønsket å dele 🥰 Men hver sin mening. Ja det er jo mulig å si ifra til hun, men skjønner ikke hvorfor man er så opptatt av hva andre gjør. Både meg og min samboer er heldigvis ikke fordomsfulle og tenker dette blir en god egenskap å lære barnet vårt, at man ikke dømmer eller kaller andre stygge ting for man har ulike meninger. Men kan prøve å snakke med hun Anonymkode: b40bc...f85 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Okidokisjokioki skrev (1 minutt siden): Det høres ikke ut som at hun har det så veldig godt, litt ustabil gjerne. Kanskje bare gi hun en klem og si at du vet hun kommer til å bli en skikkelig god bestemor og at du gleder deg til dette nye kapittelet i livet. Altså, ikke gi det mer oppmerksomhet, men bekreft at du bryr deg om hun. Gratulerer 🥰 Dette hørtes lurt ut, jeg skal prøve å snakke med hun. Har flere ganger sagt at hun blir en god bestemor, og vet at hun gleder seg mye så for min del må hun bare mene det hun mener uten at jeg orker å heve øyenbrynene 😅 Tusen takk for det 🥰 Anonymkode: b40bc...f85 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å klikke er aldri en normal reaksjon. Å reagere negativt på at noen er så harry å legge ut ul bilder på sosiale medier er derimot ganske normalt, men ikke ved å kalle dem dumme som brød, gråte, heve stemmen etc. Også normalt å bli irritert på sin sønn over at han fortalte deg at hun hadde "klikket" (siden jeg regner med at hun ikke anså sin egen reaksjon som å klikke). Så, hun reagerer litt mer enn normalt på at dere var så oppmerksomhetssyke og harry at dere delte graviditeten på denne måten, og så burde dere alle tre bare komme over dette nå. Dere kan jo si til henne at ingen er sinte på henne, men at hun ikke får lov å diktere hva dere legger ut på sosiale medier? Anonymkode: 333cc...1cd Oppmerksomhetsyke og harry for å dele en god nyhet med ul-bilder? Hvorfor er man det? Det må da være helt greit å dele det? Man er stolt og gleder seg over noe stort som skal skje, hvordan er det en dum/teit ting?Jeg skjønner meg ikke på slike meninger som det der. Anonymkode: e108a...f82 15 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Snakke med HENNE. Anonymkode: 16a84...d3f 11 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For noen er dette kanskje oppmerksomhetssyk, for oss er vi bare stolt og glad og ønsket å dele 🥰 Men hver sin mening. Ja det er jo mulig å si ifra til hun, men skjønner ikke hvorfor man er så opptatt av hva andre gjør. Både meg og min samboer er heldigvis ikke fordomsfulle og tenker dette blir en god egenskap å lære barnet vårt, at man ikke dømmer eller kaller andre stygge ting for man har ulike meninger. Men kan prøve å snakke med hun Anonymkode: b40bc...f85 Usikker på hvordan du skiller oppmerksomhetssyk fra "stolt og ønsker å dele"? jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal være så opptatt av hva andre gjør, og å kalle andre stygge ting er selvsagt veldig ugreit. Jeg ville aldri ha sagt noe om noen var oppmerksomhetssyke eller "stolte og ønsket oppmerksomhet/å dele", bare tenkt mitt om det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppmerksomhetsyke og harry for å dele en god nyhet med ul-bilder? Hvorfor er man det? Det må da være helt greit å dele det? Man er stolt og gleder seg over noe stort som skal skje, hvordan er det en dum/teit ting?Jeg skjønner meg ikke på slike meninger som det der. Anonymkode: e108a...f82 Du hoppet over dele på sosiale medier. Å dele er ikke oppmerksomhetssyke eller harry, men å dele personlig ting på some er. Anonymkode: 333cc...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usikker på hvordan du skiller oppmerksomhetssyk fra "stolt og ønsker å dele"? jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal være så opptatt av hva andre gjør, og å kalle andre stygge ting er selvsagt veldig ugreit. Jeg ville aldri ha sagt noe om noen var oppmerksomhetssyke eller "stolte og ønsket oppmerksomhet/å dele", bare tenkt mitt om det. Du hoppet over dele på sosiale medier. Å dele er ikke oppmerksomhetssyke eller harry, men å dele personlig ting på some er. Anonymkode: 333cc...1cd Nei. Hva tror du sosiale medier er til for? Hvis ikke folk kan dele livsbegivenheter, hva kan de dele da? Middagen sin? Tar heller UL-bilde Anonymkode: 80954...6d5 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #10 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å klikke er aldri en normal reaksjon. Å reagere negativt på at noen er så harry å legge ut ul bilder på sosiale medier er derimot ganske normalt, men ikke ved å kalle dem dumme som brød, gråte, heve stemmen etc. Også normalt å bli irritert på sin sønn over at han fortalte deg at hun hadde "klikket" (siden jeg regner med at hun ikke anså sin egen reaksjon som å klikke). Så, hun reagerer litt mer enn normalt på at dere var så oppmerksomhetssyke og harry at dere delte graviditeten på denne måten, og så burde dere alle tre bare komme over dette nå. Dere kan jo si til henne at ingen er sinte på henne, men at hun ikke får lov å diktere hva dere legger ut på sosiale medier? Anonymkode: 333cc...1cd Hvorfor er man mer oppmerksomhetssyk og harry fordi man deler på facebook, kontra å sende folk meldinger eller lignende? Det er en enkel måte å informere folk på. Ikke at vi har delt graviditet på facebook selv, men jeg har virkelig ikke et problem med at andre gjør det. Det har gått en sport i å fortelle folk hva som er greit å ikke tydeligvis. Anonymkode: 55047...042 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #11 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du hoppet over dele på sosiale medier. Å dele er ikke oppmerksomhetssyke eller harry, men å dele personlig ting på some er. Anonymkode: 333cc...1cd Hvorfor er det så mye verre? Vil gjerne ha en fornuftig begrunnelse for det. Anonymkode: 55047...042 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #12 Skrevet 3. september 2022 Skjønner ikke at det er "harry" å dele babynyhet på et sted der de fleste venner og bekjente kan se det, det er mye mer "harry" å bruke fb til å kveste ut av seg masse vrøvl a'la kommentarfelter i aviser, om innvandring, politikk og poste bildene fra middagen etc. Det er helt naturlig å dele livsbegivenheter.. vet ikke hva de som synes det er "harry" gjør på fb, men det er spesielt å gå etter TS her. Hvilken interesse har folk av å stjele UL bilder forresten? Småbarn på stranda etc kan jeg skjønne, og det er lite trivelig når folk er i sorg o.l. og poster bilder av sine døde barn (har sett det..) eller familiemedlemmer i kleine situasjoner osv. Anonymkode: 078b3...f5c 2
klarinetta Skrevet 3. september 2022 #13 Skrevet 3. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi annonserte på Facebook at vi venter barn med å legge ut bilde av ul, da dette er veldig vanlig i vår krets. Tenker det er fin måte å si det til kollegaer, bekjente og de finner jo dette ut etter hvert uansett. Da svigermor fant ut dette klikket hun på min samboer, og mente at vi var dum som noen brød da noen kan stjele bildene (??) og at ingen i familien hennes har gjort dette. At hun ble flau og at det bare var for oppmerksomhet. Hun har også sagt dette om et annet familiemedlem som la ut bilde av datteren etter hun var født, at hun syns det var helt bak mål og skrik for oppmerksomhet. Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun er veldig snill og grei til vanlig, men nå er hun redd at jeg hater hun og er sint - noe jeg ikke orker å være da det ikke bryr meg hva hun mener. Anonymkode: b40bc...f85 Altfor mange mener altfor mye om altfor mye. Mener jeg. 😅 Uansett får man ikke gjort så mye med andre mennesker, bare være obs på hvor mye energi man bruker på dem. Jeg har et familiemedlem som hadde et troll til svigermor i 40 år. De historiene jeg hører er alldeles vanvittige, og de er fortalt med humor - så vi rister på hodet og ler til vi griner, men det har nok ikke vært lett disse årene. En evne til å trekke på skuldrene og ikke ta ting personlig, er nok det viktigste. Jeg er ikke noe prakteksempel selv, snakker bare ut fra hva jeg har observert. Og - Gratulerer så mye med baby i magen 🌹 Endret 3. september 2022 av klarinetta
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Usikker på hvordan du skiller oppmerksomhetssyk fra "stolt og ønsker å dele"? jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal være så opptatt av hva andre gjør, og å kalle andre stygge ting er selvsagt veldig ugreit. Jeg ville aldri ha sagt noe om noen var oppmerksomhetssyke eller "stolte og ønsket oppmerksomhet/å dele", bare tenkt mitt om det. Du hoppet over dele på sosiale medier. Å dele er ikke oppmerksomhetssyke eller harry, men å dele personlig ting på some er. Anonymkode: 333cc...1cd Du motsier deg selv litt nå, for på meg virket det som du nettopp kalte oss oppmerksomhetssyk og harry, men du skriver du «aldri ville sagt noe»?. Uansett, du får ha din mening om det så får vi leve videre i gladnyheten vi har vært så «harry» og delt 🥰 Anonymkode: b40bc...f85 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #15 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi annonserte på Facebook at vi venter barn med å legge ut bilde av ul, da dette er veldig vanlig i vår krets. Tenker det er fin måte å si det til kollegaer, bekjente og de finner jo dette ut etter hvert uansett. Da svigermor fant ut dette klikket hun på min samboer, og mente at vi var dum som noen brød da noen kan stjele bildene (??) og at ingen i familien hennes har gjort dette. At hun ble flau og at det bare var for oppmerksomhet. Hun har også sagt dette om et annet familiemedlem som la ut bilde av datteren etter hun var født, at hun syns det var helt bak mål og skrik for oppmerksomhet. Vi bryr oss egentlig ikke så mye om hva andre mener, og er stolt og glade for graviditeten som vi ønsket å dele. Min samboer fortalte meg dette som hun hadde sagt, og da klikket det enda mer. Hun begynte å grine og ble sint for at han sa de «stygge» tingene som hun har sagt angående dette. Er dette en normal reaksjon? Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hun er veldig snill og grei til vanlig, men nå er hun redd at jeg hater hun og er sint - noe jeg ikke orker å være da det ikke bryr meg hva hun mener. Anonymkode: b40bc...f85 Hun er nok ikke helt stabil om hun kjefter og griner for at dere deler dette på fb. Min mor gjorde noe ignende, og hun led av ettervirkningene av kreftmedisin og stråling, som gjorde henne veldig forandret i hodet og kropp. Desverre. Anonymkode: 38cea...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 Støtter svigermor. Bra at hun stiller opp for dette barnet, og dets rett til selv å velge egen tilstedeværelse på nett. Anonymkode: 7e0be...a03 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Støtter svigermor. Bra at hun stiller opp for dette barnet, og dets rett til selv å velge egen tilstedeværelse på nett. Anonymkode: 7e0be...a03 Kjeft og gråt er en helt grei reaksjon mener du? Hjelpes.. det er et ultralyd bilde. Anonymkode: 55047...042 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei. Hva tror du sosiale medier er til for? Hvis ikke folk kan dele livsbegivenheter, hva kan de dele da? Middagen sin? Tar heller UL-bilde Anonymkode: 80954...6d5 De jeg kjenner og følger deler treningstips, bilder av vakker natur, arkitektur, dyr etc. Jeg avfølger intetsigende kontoer med bilder av barna, middagen og de som bruker some som en personlig blogg (ja det gjelder deg svigermor!) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor er man mer oppmerksomhetssyk og harry fordi man deler på facebook, kontra å sende folk meldinger eller lignende? Det er en enkel måte å informere folk på. Ikke at vi har delt graviditet på facebook selv, men jeg har virkelig ikke et problem med at andre gjør det. Det har gått en sport i å fortelle folk hva som er greit å ikke tydeligvis. Anonymkode: 55047...042 Fordi de aller fleste har flere «venner» på facebook enn de utvalgte nærmeste som man ellers ville sendt en sms med denne infoen på. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor er det så mye verre? Vil gjerne ha en fornuftig begrunnelse for det. Anonymkode: 55047...042 Se over AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du motsier deg selv litt nå, for på meg virket det som du nettopp kalte oss oppmerksomhetssyk og harry, men du skriver du «aldri ville sagt noe»?. Uansett, du får ha din mening om det så får vi leve videre i gladnyheten vi har vært så «harry» og delt 🥰 Anonymkode: b40bc...f85 Hvis min venn eller slektning deler personlige ting på some så kontakter jeg dem ikke og sier at det er teit, mao, «jeg ville ikke sagt noe». Men jeg ville tenkt at det der var litt pinlig. Og hvis de ble mye av det hadde jeg avfulgt dem. Derimot er dette et diskusjonsforum, der du spør om svigermors reaksjon er normal, så på generelt grunnlag sier jeg at jeg mener det er kleint, og at akkurat der har svigermor er poeng. Men at det er likevel uhøflig av henne å si det til dere. Sånn, ble det litt lettere for deg å forstå? Og ellers så er da mange som gjør enkelte litt flaue teite ting i livet, uten at det gjør dem til dårlige mennesker man misliker. Jeg har sunget karaoke flere ganger i mitt liv for eksempel. Det er jo delvis fordi jeg er veldig glad i å synge, men i så fall kunne jeg jo sunget alene - nå man velger å synge karaoke er det helt klart litt et ønske om oppmerksomhet - det hadde jo vært litt kjipt om alle gikk ut mens jeg sang 🤷🏼♀️ Anonymkode: 333cc...1cd 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 Jeg ville avfølge henne på facebook. Ikke sikkert mannen vil det, men deg i all fall. Faen om jeg gidder ha svigermor som selvutnevnt facebook politi. Anonymkode: 03fee...826 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De jeg kjenner og følger deler treningstips, bilder av vakker natur, arkitektur, dyr etc. Jeg avfølger intetsigende kontoer med bilder av barna, middagen og de som bruker some som en personlig blogg (ja det gjelder deg svigermor!) Anonymkode: 333cc...1cd Finnes jo ikke noe mer intetsigende og kjedelig enn vakker natur, arkitektur og treningstips. Dyr er derimot tipptopp. Anonymkode: 80954...6d5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå