AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Denne: 🙂 ?????????? Det smilet virker utrolig falskt. Og ganske ekkelt, da det ikke er noe følelse i øynene. Det ser ut som en passiv aggressiv person. Hvorfor ikke bruke en emoji som faktisk ser ut som et smil? Disse f.eks:☺️😊😄 Anonymkode: 6ebac...88e 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Fordi den er ment som et tvunget smil. Bruker den også ofte fordi de andre er så perverst blide, og det er sjeldent jeg er så jeklig lystig på meldinger. Anonymkode: c117b...098 6
Boetica Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Det var da fryktelig til flisespikkeri. Passiv aggressiv faktisk 🙄 18
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Trodde dette var den originale smileyen jeg. Ser ut som et vanlig smilefjes? Anonymkode: 6a055...dcd 29 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi den er ment som et tvunget smil. Bruker den også ofte fordi de andre er så perverst blide, og det er sjeldent jeg er så jeklig lystig på meldinger. Anonymkode: c117b...098 Men folk bruker den ofte som et smil, istedenfor et tvungent smil. Hvis man ikke føler for å sende et skikkelig smil, kan man heller droppe det enn å sende det smilet der. Anonymkode: 6ebac...88e 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Trodde dette var den originale smileyen jeg. Ser ut som et vanlig smilefjes? Anonymkode: 6a055...dcd Ja, det er det. Den TS vil ha brukes ofte spydig. ---> 😊 Anonymkode: 91417...55b 3
Gjest ti10 Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Det er ikke alltid det passer seg å sende en som smiler/ler med tenner eller de to andre som ser så joviale ut. Det kan være både på grunn av innholdet i meldingen eller mottakeren. Og så hender det at jeg har det travelt og den du nevner er den første jeg ser som smiler. Den du nevner, heter jo "litt smilende fjes", så da mener jeg man er storforlangende hvis ikke det skal være vennligsinnet nok.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Jeg bruker den fordi den er en smile-emoji 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men folk bruker den ofte som et smil, istedenfor et tvungent smil. Hvis man ikke føler for å sende et skikkelig smil, kan man heller droppe det enn å sende det smilet der. Anonymkode: 6ebac...88e Åh, jeg var ikke klar over at det var du som satte reglene for hele internett. Skal spre det glade budskap! Anonymkode: c117b...098 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Bruker det hele tia. Ingen misforstår det. Anonymkode: 43d53...e1d 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Jeg bruker den fordi den er en smile-emoji 🤷♀️ Ikke sant... Anonymkode: 43d53...e1d
Motelvibes Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er det. Den TS vil ha brukes ofte spydig. ---> 😊 Anonymkode: 91417...55b Hvordan er denne spydig? 🙂 brukes på en nedlatende måte. 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er det. Den TS vil ha brukes ofte spydig. ---> 😊 Anonymkode: 91417...55b Denne forbinder jeg med å gosse seg. Sånn julenisse "ho-ho-ho" smil. Anonymkode: c117b...098 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Det er med smileys/emojis som det er med alt annet her i verden; noen vil anse det som nedlatende uansett. Anonymkode: 1b9e3...02b 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åh, jeg var ikke klar over at det var du som satte reglene for hele internett. Skal spre det glade budskap! Anonymkode: c117b...098 Jeg bare lurer jeg. Men folk gjør som de vil, selvfølgelig🙂 Anonymkode: 6ebac...88e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Når jeg skriver til noen i chat på fagbok via PC, er der den som kommer opp automatisk når jeg skriver :). Derfor. Anonymkode: e1808...83c 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Hvordan er denne spydig? 🙂 brukes på en nedlatende måte. Tror jeg ikke? Må i så fall være noe den yngre generasjon har funnet på. Har familiemedlemmer som tydeligvis ikke har peiling, for de har ikke rettet på meg, og kolleger på jobb. Jeg har ikke for vane å sende smilefjes på jobb, men det hender jeg sender på et når den andre sender til meg først. Og de siste par kollegene som sende meg e-post med smilefjes er en god del yngre enn meg altså... Sent i 20-åra/tidlig i 30-åra. De har visst heller ikke fått med seg at et smilefjes har skiftet mening... Når skjedde det? Da de andre kom (de med bredere smil og smale øyne ser mer overdrevne ut etter min mening, blir litt vodsomt å en del sammenhenger) Anonymkode: 6a055...dcd 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg ikke? Må i så fall være noe den yngre generasjon har funnet på. Har familiemedlemmer som tydeligvis ikke har peiling, for de har ikke rettet på meg, og kolleger på jobb. Jeg har ikke for vane å sende smilefjes på jobb, men det hender jeg sender på et når den andre sender til meg først. Og de siste par kollegene som sende meg e-post med smilefjes er en god del yngre enn meg altså... Sent i 20-åra/tidlig i 30-åra. De har visst heller ikke fått med seg at et smilefjes har skiftet mening... Når skjedde det? Da de andre kom (de med bredere smil og smale øyne ser mer overdrevne ut etter min mening, blir litt vodsomt å en del sammenhenger) Anonymkode: 6a055...dcd Beklager masse feil. Sitter på bussen 🙂 Anonymkode: 6a055...dcd 1
Fru Uperfekt Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Denne: 🙂 ?????????? Det smilet virker utrolig falskt. Og ganske ekkelt, da det ikke er noe følelse i øynene. Det ser ut som en passiv aggressiv person. Hvorfor ikke bruke en emoji som faktisk ser ut som et smil? Disse f.eks:☺️😊😄 Anonymkode: 6ebac...88e 🙂 er den orginale : - ) 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror jeg ikke? Må i så fall være noe den yngre generasjon har funnet på. Har familiemedlemmer som tydeligvis ikke har peiling, for de har ikke rettet på meg, og kolleger på jobb. Jeg har ikke for vane å sende smilefjes på jobb, men det hender jeg sender på et når den andre sender til meg først. Og de siste par kollegene som sende meg e-post med smilefjes er en god del yngre enn meg altså... Sent i 20-åra/tidlig i 30-åra. De har visst heller ikke fått med seg at et smilefjes har skiftet mening... Når skjedde det? Da de andre kom (de med bredere smil og smale øyne ser mer overdrevne ut etter min mening, blir litt vodsomt å en del sammenhenger) Anonymkode: 6a055...dcd Jeg retter ikke på de som bruker den. Vet ikke om de er boomers eller mener å være ovenpå. Anonymkode: bedf3...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå