Gå til innhold

Hvorfor bruker folk denne emojien?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Denne: 🙂

??????????

Det smilet virker utrolig falskt. Og ganske ekkelt, da det ikke er noe følelse i øynene. Det ser ut som en passiv aggressiv person.

Hvorfor ikke bruke en emoji som faktisk ser ut som et smil? Disse f.eks:☺️😊😄

Anonymkode: 6ebac...88e

Enig ts. Det smilefjeset bruker jeg til folk jeg misliker sterkt. Svigermor f.eks.

Til andre folk bruker jeg de koselige smilefjesene. 

Anonymkode: e787e...4c0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

🙂 er den orginale : - )

: - ) eller : ), er så mye hyggeligere(bredt smil), så jeg synes at det er kjipt at det blir til dette her nå:🙂. 🙃

Skrevet

Passiv aggressiv? At det var? Jeg tror at du overtolker noe voldsomt 🙂

Anonymkode: d3c1a...fab

• Liker 6
Skrevet

Den er psyco 

0339CE18-6D06-4334-800C-158939A5D57F.jpeg

Anonymkode: 265f1...e63

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

: - ) eller : ), er så mye hyggeligere(bredt smil), så jeg synes at det er kjipt at det blir til dette her nå:🙂. 🙃

Skriver jeg slik som her er 🙂 enklest men en har jo 😄 som er : - D men er for blid for min del.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg retter ikke på de som bruker den. Vet ikke om de er boomers eller mener å være ovenpå.

Anonymkode: bedf3...f50

Boomers bruker bare masse emojis, alt fra blomster til smilefjes og div andre symboler. I ett og samme innlegg/melding.

Noe som er enda mer typisk boomers er å forveksle 😂 med 😭.

Hilsen gen X'er i 40-årene.

Anonymkode: 1b9e3...02b

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Når jeg skriver :-) i Messenger blir det til 🙂, så du må nok sende en klage til dit, ts. De mener tydeligvis at den betyr noe annet enn du har bestemt at den betyr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er psyco 

Eventuelt

- HEI JEG ER SUPERGIRA PÅ DEG VÆR LITT NORMAL DA SVAR MEG JEG VIL HA OPPMERKSOMHET JEG VIL HA KONTAKT JEG VIL JEG VIL JEG VIL JEG VIIIIL HAAAA OPPMERKSOMHEEEEEEEEET JEG VIIIIIIL HAAAAA NÅÅÅÅÅÅÅ ER JEG IKKE FIN Å SE PÅ? ER JEG IKKE BRA NOK FOR DEG?!?!?!

- Hei 🙂  (du er rar)

Anonymkode: dbeef...77c

• Liker 3
Skrevet

Er det mulig ? Tolk ivei, jeg bruker ikke åtteogførti forsjellige smileys jeg, jeg har fire-fem som jeg bruker, det får holde. 

Anonymkode: 7822e...106

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Passiv aggressiv? At det var? Jeg tror at du overtolker noe voldsomt 🙂

Anonymkode: d3c1a...fab

Det er ikke slik at jeg pleier å tolke den som at personen mener noe vondt. Men jeg synes ikke at det ser ut som et hyggelig smilefjes, akkurat. 

• Liker 1
Skrevet

Altså jeg bruker den selv. Husker min venninne sa for 10 år siden at hun hatet den fordi den visstnok er passiv aggressiv, men det dret jeg i 🙂 men bruker denne her 🙃 så folk skal skjønne at jeg er sarkastisk... 

Anonymkode: 08014...a9e

• Liker 2
Skrevet

Det er det originale smilefjeset. Det har betydd et helt vanlig smil frem til for kanskje 5-10 år siden. Det vil si at for folk som er eldre enn 20-30 år betyr det bare et helt vanlig smilefjes. Man har en vennlig innstilling. Vurder alder på avsender før du antar at det betyr noe negativt.

Anonymkode: ad4c9...046

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså jeg bruker den selv. Husker min venninne sa for 10 år siden at hun hatet den fordi den visstnok er passiv aggressiv, men det dret jeg i 🙂 men bruker denne her 🙃 så folk skal skjønne at jeg er sarkastisk... 

Anonymkode: 08014...a9e

Perfekt eksempel😅

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det originale smilefjeset. Det har betydd et helt vanlig smil frem til for kanskje 5-10 år siden. Det vil si at for folk som er eldre enn 20-30 år betyr det bare et helt vanlig smilefjes. Man har en vennlig innstilling. Vurder alder på avsender før du antar at det betyr noe negativt.

Anonymkode: ad4c9...046

Men selve emojien(bildet), er vel ganske ny. Denne :). ser hyggeligere ut, pga. det brede smilet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg retter ikke på de som bruker den. Vet ikke om de er boomers eller mener å være ovenpå.

Anonymkode: bedf3...f50

Er ikke boomers de som er født etter krigen? Bruker de smilefjes? Mine foreldre bruker ikke sånt. 

Anonymkode: 6a055...dcd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Moren min på 70 bruker den konsekvent. Og det var faktisk sånn den første smile smileyen var.

Endret av Tessa12
  • Liker 2
Skrevet

Den er psyco 

Tja... Er ikke enig med Jodel. For meg blir det:

🙂 = "Hei"

☺️ (ikke helt samme smilefjes da, men ligner litt) = "Hei, jeg er litt forelsket i deg og håpar du ikke ser at jeg rødmer når jeg ser deg."

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kommer til å konsekvent la vær å bruke emojis etter å ha lest denne tråden. 

Anonymkode: a7da5...e73

• Liker 2
Skrevet

Rart når yngre folk ikke får med seg at sånt er kultur- og kontekstavhengig. 

Anonymkode: 2d773...dc3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det mulig ? Tolk ivei, jeg bruker ikke åtteogførti forsjellige smileys jeg, jeg har fire-fem som jeg bruker, det får holde. 

Anonymkode: 7822e...106

Enig. 

• Liker 2
Skrevet

Så var det på'n igjen...De yngre har erklært sine assosiasjoner av allerede eksisterende symboler som fasiten, og da er det fryktelig galt å gjøre noe annerledes.

Anonymkode: 2b5a6...20e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...